تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس امور راهبردی مصر در گفت‌وگو با فارس: تروریست‌های سینا تحت حمایت اطلاعاتی و آموزشی دشمنان مصر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کارشناس امور راهبردی مصر در گفت‌وگو با فارس:
تروریست‌های سینا تحت حمایت اطلاعاتی و آموزشی دشمنان مصر هستند
کارشناس امور راهبردی مصر با تاکید بر حمایت اطلاعاتی و آموزشی کشورهای دشمن مصر به تروریست‌‌ها در منطقه سینا خواستار مبارزه سیاسی و فرهنگی با افراط گرایی در کشورش شد.

خبرگزاری فارس: تروریست‌های سینا تحت حمایت اطلاعاتی و آموزشی دشمنان مصر هستند



«طلعت مسلم»، کارشناس امور راهبردی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره در خصوص حوادث تروریستی مستمر در مصر گفت: اوضاع امنیتی در منطقه سینا مصر خطرناک است و جنگی تمام عیار با گروه‌های تروریستی تندرو جریان دارد. وی بر ضرورت اعزام نیروهای نظامی بیش‌تر و تجهیزات سنگین به مناطق درگیری در سینا تاکید کرد و گفت: حضور گروه‌های تروریستی در سینا خطر بزرگی شده و باید مناطق مسکونی را از آتش درگیری‌ها حفظ کرده و تحت کنترل کامل بگیریم.

مسلم گفت: عناصری که عملیات تروریستی اخیر در سینا را ترتیب دادند اطلاعات و آموزش‌های کافی و خوبی در اختیار دارند که نشان می‌دهد از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی بیگانه کمک‌های اطلاعاتی یا آموزشی دریافت می‌کنند. وی تاکید کرد: این حملات تروریستی تنها تلاش‌هایی ناکام برای وحشت‌پراکنی در دل مردم مصر است اما آنها با همبستگی و قدرت تمام در پشت رهبران خود ایستاده‌اند تا ریشه تروریسم از کشورشان کنده شده و تفکرات افراطی نابود شود.
کارشناس مصری خواستار مبارزه سیاسی، نظامی، دینی و اجتماعی با تروریسم در کشورش شد و گفت: تروریسم خطری است که همه جهان و نه تنها مصر را تهدید می‌کند و به همکاری بین‌المللی برای مقابله با آن نیاز است. در تازه‌ترین حملات تروریستی در منطقه سینا یک خودرو بمب‌گذاری شده یک هفته پیش در منطقه «الشیخ زوید» منفجر شد که 2 کشته و شماری زخمی برجای گذاشت.
پیش از آن هم بیش از 70 فرد مسلح و تروریست به طور همزمان به ایست‌های بازرسی در شمال سیناء حمله کردند که 10 سرباز این کشور و 22 فرد مسلح در جریان این حمله کشته شدند.
پس از این حملات خونبار تروریست‌ها به مراکز نظامی ارتش مصر در صحرای سینا، ارتش این کشور عملیات نظامی خود علیه تکفیری‌ها در این منطقه را تشدید کرده است. صحرای سینا معروف به «منطقه ج» براساس پیمان صلح «کمپ دیوید» باید منطقه خالی از سلاح باشد این منطقه شهرهای رفح و الشیخ زوید و روستاهای اطراف آن را در برمی‌گیرد و بر سر مرزهای مصر با سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل] قرار دارد اما پس از افزایش تعداد حملات تروریستی در مصر، دولت قاهره با موافقت اسرائیل چندین گردان از ارتش خود را در این منطقه مستقر کرد که هر ماه باید حضور نیروهای ارتش مصر به موافقت «تل آویو» برسد. از زمان سرنگونی رژیم دیکتاتوری «حسنی مبارک» صحرای سینا به یکی از مناطق فعالیت گروه‌های جهادی تکفیری تبدیل شده است، این گروه‌ها به طور مستمر بین نوار غزه و مصر در تردد هستند و اگرچه داعیه مبارزه با اسرائیل را دارند، اما تاکنون تنها موجب مشکلات امنیتی برای مصر شده‌اند. صحرای سینا معروف به «منطقه ج» براساس پیمان صلح «کمپ دیوید» باید منطقه خالی از سلاح باشد این منطقه شهرهای رفح و الشیخ زوید و روستاهای اطراف آن را دربرمی‌گیرد و بر سر مرزهای مصر با سرزمین‌های اشغالی [اسرائیل] قرار دارد. از زمان سرنگونی رژیم دیکتاتوری «حسنی مبارک» صحرای سینا به یکی از مناطق فعالیت گروه‌های جهادی تکفیری تبدیل شده است. این گروه‌ها به طور مستمر بین نوار غزه و مصر در تردد هستند و اگرچه داعیه مبارزه با اسرائیل را دارند، اما تاکنون تنها موجب مشکلات امنیتی برای مصر شده‌اند. انتهای پیام/

94/04/20 - 13:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن