تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814660488




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس جمهوری قزاقستان: ایران در تامین امنیت بین المللی جایگاه مهمی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهوری قزاقستان: ایران در تامین امنیت بین المللی جایگاه مهمی دارد مسکو -ایرنا- نورسلطان نظربایف رییس جمهوری قزاقستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه ای و بین المللی جایگاه مهمی دارد.


به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، نظربایف روز جمعه در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه گفت: ایران در تامین امنیت بین المللی و منطقه ای نقش مهمی برعهده دارد.
وی اضافه کرد: تهران در ساختار همکاری های اقتصادی و بازرگانی ما نیز جایگاه مهمی دارد و امیدواریم مذاکرات میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 با موفقیت پایان یابد و توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران به دست آید.
رییس جمهوری قزاقستان در ادامه با بیان این که وضعیت منطقه خاورمیانه بسیار پیچیده و پرتنش است، خاطرنشان کرد: اوضاع سوریه، یمن، لیبی و عراق موجب نگرانی شده و میان اسراییل و فلسطین همچنان اختلافات شدیدی وجود دارد.
رییس جمهوری قزاقستان گفت: تمام این رویدادها نتیجه تحولات جهانی ازجمله بروز موج جدید بحران اقتصادی در سطح جهان است.
نظربایف افزود: اطمینان دارم با تکیه بر وحدت و یکپارچگی و پایبندی به اصول سازمان همکاری شانگهای، کشورهای عضو در تامین امنیت و توسعه پایدار و همکاری در عرصه بین المللی سهم خواهند داشت.
وی با اشاره به تهدید رو به افزایش افراط گرایی و تروریسم بین المللی برای امنیت جهانی و منطقه ای و پیدایش گروه های تروریستی خطرناکی همچون داعش و بوکوحرام بر لزوم مبارزه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با این گروه ها و همکاری کشورهای عضو با سایر کشورهای جهان در مبارزه با این پدیده شرور تاکید کرد.
وی ادامه داد: باید همکاری های بین المللی برای مسدود کردن راه های تامین منابع مالی تروریسم و توقیف اموال و دارایی های آن توسعه یابد.
رییس جمهوری قزاقستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تلاش برای حفظ جذابیت سازمان همکاری شانگهای و شفافیت این سازمان اظهار داشت: ایران، ترکیه، بلاروس، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای مشارکت در سازمان شانگهای ابراز علاقه مندی کرده اند. معتقدم که این کشورها شایسته حمایت هستند و باید بطور تدریجی و به دقت درخواست آن ها را برای عضویت بررسی کنیم تا این امر موجب تقویت این سازمان شود.
سازمان همکاری شانگهای سازمانی منطقه ای است که چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای آن را تشکیل می دهند و جمهوری اسلامی ایران، هند، افغانستان، مغولستان و پاکستان هم به عنوان عضو ناظر در اجلاس های آن شرکت می کنند.
اروپام*5*391**1613



20/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن