تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803719494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش/ مدیریت فوتبال ‌به سبک علیرضا رحیمی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
علیرضا رحیمی برنامه 90 گزارش/ مدیریت فوتبال ‌به سبک علیرضا رحیمی

سوابق مدیریتی
گزارش/ مدیریت فوتبال ‌به سبک علیرضا رحیمی
علیرضا رحیمی از بازیکنان سال‌های دور فوتبال کشورمان است که البته سابقه طولانی هم در پست های مدیریتی ورزش و فوتبال داشته است.



 به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل  از روزنامه آرمان، اما مدیریت او در فوتبال با مشکلات و مسائلی همراه بوده است؛ مواردی که می‌توان این مدیریت را به نقد کشید.

 سوابق مدیریتی

رحیمی بازیکن بازنشسته فوتبال و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی است. وی سال‌ها مدیر کل تربیت بدنی استان اصفهان را بر عهده داشت. او چندین سال به عنوان رئیس فدراسیون هندبال ایران مشغول به کار بوده  و سابقه نایب رئیسی کنفدراسیون هندبال آسیا را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.  بازیکن سابق سپاهان در سال ۱۳۶۹ به عضویت فدراسیون هندبال ایران در آمد و در سال ۱۳۷۲ به عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شد. وی در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۸۸ با وجود اینکه در تاریخ ۱۳ بهمن همان سال برای ۴ سال دیگر به عنوان رئیس فدراسیون هندبال انتخاب شده بود، از سمت خود استعفا کرد. رحیمی در فوتبال مدیرعاملی باشگاه های سپاهان، پرسپولیس و راه‌آهن را در رزومه خود دارد.

 سپاهان

مرداد ماه سال ۹۰ بود که پس از استعفای محمدرضا ساکت از مدیرعاملی باشگاه سپاهان، رحیمی به عنوان جانشین وی معرفی شد. اگرچه رحیمی در سپاهان موفق به کسب یک قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی جام حذفی شد اما مسائل مالی باعث شد تا وی از مدیریت باشگاه کناره گیری کند. قبل از حضور وی، سپاهانی ها بعد از امضای قرارداد با بازیکنان جدید، مبلغی کمتر از ۳۰درصد قرارداد را به عنوان پیش پرداخت به حساب بازیکن واریز می‌کردند اما با مدیریت رحیمی درصد پیش پرداخت افزایش فوق العاده‌ای یافت تا آنجا که کم کم باشگاه سپاهان به مشکلات مالی نزدیک شد. نمونه آن قرارداد مجتبی جباری است که در همان ابتدای امر و پس از امضای قرارداد ۸۲۰ میلیون تومان از زردپوشان دریافت کرد. از این پول ۷۶۰ ميليون بابت بخشي از مبلغ قرارداد بود  و ۶۰ ميليون هم بابت پول خانه‌اي كه قرار بود در اصفهان اجاره كند اگرچه وی در ادامه از این تیم جدا شد اما این مساله نشان دهنده وضعیت پیش پرداخت های سپاهان در زمان مدیریت علیرضا رحیمی است. البته در زمان مدیریت وی بحث فروش دارایی های باشگاه برای تامین هزینه ها نیز مطرح شد. سال ۹۲ بود که رحیمی از مدیرعاملی سپاهان استعفا داد، استعفایی که مورد قبول اعضای هیات مدیره باشگاه نیز قرار گرفت.

 پرسپولیس

علیرضا رحیمی در سال ۹۳ و برای چند ماهی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بود. وی از اردیبهشت ماه لغایت شهریور ۹۳ سکان مدیریت باشگاه سرخ پوش پایتخت را بر عهده داشت. پس از گذشت چند هفته و کسب نتایج ضعیف، هیات مدیره از رحیمی می‌خواهد تا وی علی دایی را از هدایت پرسپولیس برکنار کند ولی وی با تصمیم هیات مدیره مخالفت می‌کند و در نهایت هم او و هم علی دایی از مدیرعاملی و سرمربیگری پرسپولیس کنار گذاشته می‌شوند. رحیمی اما در مصاحبه‌هایش و خصوصا در برنامه ۹۰ خود را پشت سر علی دایی قرار می‌دهد و عنوان می‌کند که وزير ورزش و جوانان ۱۰روز پس از ابلاغ حكم او به عنوان مديرعامل پرسپوليس، خواهان بركناري دايي شده بود. خبرگزاری برنا بعد از این مساله نوشت: «رحيمي ۱۰ روز بعد از ابلاغ حكم مديرعاملي‌اش، از وزير ورزش وقت خواست تا در مورد پرسپوليس توضيحاتي ارائه كند. زمينه اين ملاقات فراهم شد و رحيمي به ديدار وزير رفت. بحث به مسائل فني پرسپوليس كشيد و گودرزي به رحيمي توصيه كرد كادر فني با سرمربیگري دايي تقويت شود، حالا كه دايي قرارداد دارد، بايد به كار خودش ادامه بدهد ولي كادر فني كه قرارداد ندارد. با دايي صحبت كنند، اين كادر عوض شود و افراد قوي‌تر كنارش قرار بگيرند... در واكنش به اين نظر فني وزير، رحيمي مي‌گويد: از اطرافيان و طرفداران دايي مي‌ترسم، از موتورسواران اطراف باشگاه مي‌ترسم و... همين ادعا واكنش تند وزير را به دنبال دارد و گودرزي به او مي‌گويد شما مديرعامل اين باشگاه هستيد، يعني چي كه مي‌ترسيد؟... جلسه با همين مكالمه تمام مي‌شود و رحيمي مي‌رود و كادر فني را تقويت نمي‌كند.» به هر حال کارنامه رحیمی در پرسپولیس قابل دفاع نیست خصوصا اینکه با مدیریت وی سرخپوشان پایتخت بازیکنان کلیدی را از دست دادند و فصلی تلخ برای آنان رقم خورد.

 راه آهن

علیرضا رحیمی از اوایل دهه دوم اسفند ماه سال ۹۳ به عنوان مدیرعامل باشگاه راه آهن انتخاب شد. بعد از پایان مسابقات لیگ و طبق رای کمیته استیناف، لکوموتیوسازان بدلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز به کسر ۱۵ امتیاز و نهایتا سقوط به لیگ یک محکوم شدند. رایی که طبیعتا مورد موافقت رحیمی نبود اما به یکباره نامه‌ای پس از مدت‌ها رسانه‌ای می‌شود و آن هم مربوط به جریمه شدن پرسپولیس توسط فیفا به دلیل نحوه انتقال خلعتبری از عجمان امارات به این تیم است. اینکه در زمان مدیریت رویانیان چرا به توصیه اهل فن برای انتقال خلعتبری به پرسپولیس عمل نشد تا شاهد جرائمی از این دست نباشیم یک مساله است. مساله مهم دیگر اینکه این نامه چرا در این زمان مطرح شده است؟! نکته جالب اینکه رحیمی در مصاحبه‌ای از ذکر شدن جریمه در نامه فیفا اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. وی  در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص اینکه آیا در زمان مدیریت او نامه‌ای از طرف فیفا به باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده و در آن نامه اعلام شده بود باشگاه پرسپولیس به خاطر تخلف در قرارداد خلعتبری ۵۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده است، اظهار داشت: زمانی که من در باشگاه پرسپولیس فعالیت داشتم از طرف فیفا نامه‌ای به دست ما رسید که در آن این سؤال پرسیده شده بود ما چطور از خلعتبری استفاده کرده‌ایم که من در پاسخ نامه نوشتم این بازیکن ITC داشته است. یادم نمی‌آید که در نامه فیفا ذکر شده بود باشگاه پرسپولیس ۵۰ هزار فرانک جریمه شده یا خیر اما یادم می‌آید که پاسخ نامه فیفا را دادیم. مطلب پایانی اینکه رحیمی از معدود مدیران فوتبال است که در اتاق او هیچ وقت بسته نیست و برای ملاقات وی مدت زیادی نباید منتظر ماند و البته در کارهای خیرخواهانه نیز شرکت می‌کند اما مدیریت وی در فوتبال طبق آنچه گفته شد مشکلات زیادی را به همراه داشته است.

 
 



۱۸/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن