تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821182364




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزجهانی قدس بیانگر انزجارجامعه جهانی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهره های سیاسی و دانشگاهی انگلیس در گفت وگو با ایرنا در لندن : روزجهانی قدس بیانگر انزجارجامعه جهانی نسبت به جنایت های رژیم صهیونیستی است لندن - لندن - شماری از چهره های سیاسی و دانشگاهی انگلیس با محکوم کردن اقدامات ضد بشری رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، تصریح کردند روز جهانی قدس بیانگر انزجار جامعه جهانی نسبت به جنایت های این رژیم است.


پروفسور ‘رودنی شکسپیر’ استاد دانشگاه کمبریج و حقوقدان انگلیسی در گفت وگو با ایرنا گفت: تنها یک کشور به شکل کاملا سازمان یافته و به صراحت برای استیلای حقوق فلسطینیان تمام قد ایستاده و آن ایران است.
وی با بیان اینکه سایر کشورها جرات ایستادگی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی را ندارند، افزود: این بدین دلیل است که صهیونیست ها کتنرل رسانه ها را در دست دارند و جیره خواران مخفی شان در تمام دولت های دنیا تلاش می کنند تا بر واقعیت ها سرپوش گذاشته و به موجب آن واکنش دولت ها در برابر جنایات رژیم صهیونیستی به گونه ای غیر واقع بیان شود.
شکسپیر افزود: با این حال و به رغم اینکه رژیم اسرائیل مصمم است تا با ادامه نسل کشی هایش به گسترش اراضی اشغالی ادامه دهد اما همچنان بر تعداد مردمی که از استمرار خشونت ها و قیافه حق به جانب این رژیم اشغالگر خسته شده اند، اضافه می شود.
این استاد دانشگاه کمبریج افزود: به همین خاطر است که جنبش های ‘انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم’ رژیم اسرائیل بیش از پیش فراگیر شده و به زودی تمام دنیا علیه رژیم اشغالگر اسرائیل خواهند شد.
شکسپیر در ادامه به پایه گذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) رهبرکبیرانقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این فراخوان از سوی ایشان جلوه ای از ابراز امیدواری بوده است و یک پیش بینی واقع بینانه از آنچه حقیقتا قرار است اتفاق بیافتد، می باشد.
وی تصریح کرد: یک روزی قدس آزاد خواهد شد و ما از حضرت آیت الله خمینی (ره) که راه را نشان مان دادند، سپاسگزاریم.
‘جورج گالووی’ نماینده پیشین مجلس انگلیس نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: برخی از مردم فراموش کرده اند که قدس روزی متعلق به فلسطین بوده و از این رو، روز جهانی قدس یک تذکر و یادآوری برای آنهایی است که این را فراموش کرده اند.
رهبر حزب احترام (ریسپکت) افزود: اینکه آنهایی که قدس را ربوده اند تاکنون توانسته اند از پاسخگویی شانه خالی کنند، باری از جرم شان کم نمی کند و این اقدام همچنان به عنوان یک سرقت باقی خواهد ماند.
گالووی تصریح کرد: حتی اگر قرار باشد که صدها سال تظاهرات کنیم مردم این کار را خواهند داد.
نماینده پیشین مجلس انگلیس با اشاره به پایه گذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) گفت: به رغم اینکه بیش از سی سال از پایه گذاری این روز می گذرد و به نظر نمی رسد که قدس به سوی آزادی پیش رفته باشد، اما عزم راسخ آنهایی که در تمام دنیا در این روز تظاهرات می کنند بیش از پیش مستحکم و قوی تر شده است.
دکتر ‘سندس علی’، استاد دانشگاه آکسفورد نیز در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه روز جهانی قدس سال هاست که در تمام کشورهای دنیا به منظور اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار می شود، گفت: این روز اکنون به صورت یک نماد فرهنگی برای مسلمانان درآمده است.
وی یادآور شد که تنها در سال گذشته 9 هزار تظاهر کننده انگلیسی در لندن علیه جنایات انجام شده علیه مردم بی گناه فلسطین تظاهرات کرده و انزجار خود را از جنایات صورت گرفته اعلام داشته اند.
این استاد دانشگاه با اشاره به سیاست های ناکارآمد دولت انگلیس در خاورمیانه خاطر نشان ساخت که راهپیمایی روز قدس می تواند فرصتی برای اعلام انزجار و بیان دیدگاه مسلمانان نسبت به وقایعی که در فلسطین رخ می دهد، باشد.
وی همچنین با تقدیر از تدبیر حضرت امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پایه گذاری روز جهانی قدس افزود: این روز سبب می شود تا مسلمانان انگلیس دور هم جمع شده و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کنند.
بسیاری از گروه های و نهادهای مدنی انگلیس در فراخوان هایی ، مردم مسلمان و روزه دار این کشور را برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن که عصر روز جمعه (فردا) برگزار خواهد شد، دعوت کرده اند.
اروپام**3**ن**1552



18/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن