تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خداوند عزوجل کسی را که در میان جمع ، بدون ناسزاگویی شوخی کند، دوست دارد .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805045834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلب ۱۰۹ میلیارد تومانی آموزش پرورش خوزستان از سایر دستگاه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر از شورای آموزش و پرورش ؛
طلب ۱۰۹ میلیارد تومانی آموزش پرورش خوزستان از سایر دستگاه‌ها

شورای آموزش و پرورش خوزستان عبدالحسن مقتدایی


شناسهٔ خبر: 2854050 - سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
استانها > خوزستان

اهواز - در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان از رقم جدید بدهی سایر دستگاه‌ها به آموزش و پرورش با رقم سرسام‌آور ۱۰۹ میلیارد تومان رونمایی شد. به گزارش خبرنگار مهر، عزیز اله آروین رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش خوزستان ظهر امروز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: طبق بند دوم ماده ۱۳ قانون شوراها که به عوارض شرکت‌ها پرداخته‌شده، آموزش و پرورش از محل عوارض شرکت‌ها سهمی دارد. همچنین تا پنج درصد از عوارض شهرداری‌ها باید به آموزش و پرورش پرداخت شود که در سال ۹۳ به استناد مکاتبات دیوان محاسبات استان مبنی بر عدم وصول این مطالبات، کارگروه وصول مطالبات آموزش و پرورش خوزستان را تشکیل دادیم.وی افزود: جلسات مختلفی را با حضور مدیران کل دستگاه‌های نظارتی، مالیات، دیوان محاسبات و شهرداری برگزار کردیم. اختلاف‌نظرهایی به‌ویژه در مورد میزان بدهی شهرداری‌ها وجود داشت. خوشبختانه با رویکرد جدید مدیریت استان، مسیر برای دریافت این مطالبات بسیار هموارتر از سالهای گذشته است.رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد:‌ شرکت‌ها تاکنون هیچ پرداخت عوارضی به آموزش و پرورش خوزستان نداشته و این در حالی است که ۱۰۹ میلیارد تومان بدهی به آموزش و پرورش دارند. همچنین در خصوص بدهی شهرداری‌ها در سالهای گذشته نیز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.آروین بیان کرد: در سال ۹۳ مبلغ بدهی شهرداری‌های استان ۹۶۳ میلیون تومان بود که ۳۳۰ میلیون مربوط به شهرداری اهواز و ۶۳۰ میلیون تومان نیز مربوط به سایر شهرداری‌های استان بود.وی در پایان گفت: مبلغ ۱۸۶ میلیون تومان وصولی آموزش و پرورش از شهرداری در سه‌ماهه نخست سال جاری بوده در حالی که ۱۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بدهی آنها است.اختلاف‌نظر در خصوص سهم شهرداری اهوازمدیرکل امور مالیاتی خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: در حوزه کاری خود باید اعلام کنم که بعضی از موارد با چالش جدی مواجه بوده و در واقع برخی از موارد مشکوک الوصول هستند. در خصوص بحث بدهی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش با توجه به دستور استاندار، مبلغی را از حساب شهرداری‌ها برای ارزش افزوده‌ای که باید به آموزش و پرورش استان پرداخت می‌شد، بلوکه کردیم که شهرداری اهواز هنوز بر مبالغ اعلامی (مطالبات آموزش و پرورش) صحه نگذاشته است.
سید خلف موسوی
محسن کاویانی افزود: مبلغی که از گردش حساب شهرداری اهواز توسط دیوان محاسبات به‌دست‌آمده بود در واقع  مربوط به سپرده و در بخش کل دعاوی شهرداری است. طبیعتا وقتی مبالغ مربوط به بخش‌های مختلف فعالیت شهرداری تنها به یک حساب واریز می‌شود آن حساب متورم می‌شود.وی تصریح کرد: دیوان محاسبات، عددی را اعلام کرده و شهرداری اهواز هم آن مبلغ اعلامی را به‌عنوان بدهی به آموزش و پرورش قبول نکرده است. باید در شورای نظارت به یک جمع‌بندی رسیده و بعد در ارتباط با میزان بدهی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش تصمیم بگیریم.مدیرکل امور مالیاتی خوزستان یادآور شد: کل هزینه‌های دریافتی شهرداری به ما اعلام‌شده و بر اساس آن میزان بدهی شهرداری بسیار کمتر از مبلغ اعلامی از سوی دیوان محاسبات است. در واقع مبلغی که از سوی دیوان محاسبات اعلام‌شده مربوط به حساب سپرده شهرداری بوده و ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد.واکنش دیوان محاسباتمدیرکل دیوان محاسبات خوزستان در واکنش به صحبت‌های کاویانی گفت: حسابی که ابتدای شماره آن ۰۲۰ است توسط شهرداری و با نام مشترک آموزش و پرورش در بانک ملی افتتاح‌شده است. این حساب متعلق به بخش پذیره نویسی و صدور پروانه بوده و کاملا مشخص است که سهم آموزش و پرورش از این دو بخش باید پرداخت شود.یعقوب حسینی اضافه کرد: درصد مشخص‌شده حاصل از درآمدهای پذیره‌نویسی و صدور پروانه شهرداری‌ها باید به حساب خزانه واریز شده و در نهایت در قالب یک ردیف به آموزش و پرورش اختصاص داده شود تا آن را صرف امورات لازم کند. همچنین امور مالیاتی در مقام شورای حل اختلاف نیست و وقتی آموزش و پرورش مبلغ را اعلام می‌کند باید نسبت به وصول مطالبات مبادرت کند.وی بیان کرد: شهرداری‌ها حتی نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را نیز پرداخت نمی‌کنند و از سهم کتابخانه‌ها بهره‌برداری غیرقانونی می‌کند. شهرداری سهم کتابخانه‌ها را متعلق به خودش می‌داند.مدیرکل دیوان محاسبات خوزستان تأکید کرد: شرکت‌های مختلفی به آموزش و پرورش بدهکار هستند و باید بدهی خود را بپردازند. حتی شرکت‌هایی که قبلا دولتی بوده و در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار شده‌اند هم باید بدانند که این مطالبات قابل سوخت نیست و باید نسبت به پرداخت آنها اقدام کنند.حسینی در پایان گفت: اگر شرکت‌های خوزستان ادعا دارند که مطالبات آموزش و پرورش را پرداخت کرده‌اند باید برای اثبات آن اسناد مربوط را ارائه دهند.شهرداری ورشکست می‌شودسید خلف موسوی شهردار اهواز نیز در این جلسه عنوان کرد: حسابی که از سوی دیوان محاسبات اعلام‌شده که گردش مالی بالایی داشته و باید مطالبات آموزش و پرورش را از سوی این حساب پرداخت شود در واقع مربوط به‌تمامی بخش‌های شهرداری است.وی اضافه کرد: حساب مذکور در واقع حساب سپرده شهرداری بوده و این درست نیست که دیوان محاسبات خوزستان با حسابرسی پنج درصد از پول این حساب را برای آموزش و پرورش طلب کند. لازم به ذکر است که تاکنون نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان به آموزش و پرورش پرداخت کردیم.شهردار اهواز در واکنش به صحبت مدیرکل دیوان محاسبات گفت: این درست نیست که دیوان محاسبات اعلام می‌کند شهرداری نیم درصد کتابخانه‌های عمومی را پرداخت نمی‌کند در حالی که اگر به حق بررسی کنید متوجه می‌شوید که کارهایی هم برای کتابخانه‌ها انجام داده‌ایم و آنها بدهکار می‌شوند.
محمد تقی زاده
موسوی در پایان گفت: اگر شهرداری بخواهد مطالبات آموزش و پرورش را یکجا البته با این مبلغ اعلامی از سوی دیوان محاسبات پرداخت کند، ورشکست می‌شود. همچنین پیمانکار ساخت مدارس در مهرشهر اگر ظرف یک سال کار ساخت مجتمع آموزشی را انجام ندهد پروژه را واگذار می‌کنیم.ساخت دانشگاه فرهنگیان در مهرشهر و مخالفان آنمحمد تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در مهرشهر که در حال ایجاد و احداث زیرساخت‌ها است یک قطعه زمین ۱۸ هزار متری داریم که متعلق به شهرداری بوده و مناقصه فروش آن هم برگزار شده است. انجمن خیریه ۱۴ معصوم در این مناقصه برنده شده ولی باید اعلام کنم که به این زمین برای دانشگاه فرهنگیان نیاز داریم چون در شرایط فعلی کلنگ تخریب بالای سر این دانشگاه است.وی افزود: یک ملک داریم که شهرداری متقاضی خرید آن به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است و می‌توانیم آن را برای دانشگاه فرهنگیان هزینه کنیم.احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان در واکنش به صحبت‌های مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مزایده پروژه مجتمع آموزشی مهرشهر برگزار شده و تنها شرکت کننده و برنده آن هم انجمن خیریه ۱۴ معصوم است و برای تغییر ندادن کاربری مدارس نیز ترازنامه ثبتی خواهند داد. اگر آموزش و پرورش این زمین را برای دانشگاه می‌خواست باید هنگام برگزاری مزایده نیز حضور پیدا می‌کرد.اسماعیل ارزانی بیرگانی فرماندار اهواز نیز خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدارس کانکسی هنوز در این شهر وجود دارد و در علی‌آباد شاهد مدارس مخروبه هستیم اگر آموزش و پرورش پولی دارد بهتر است که آن را در این زمینه‌ها خرج کند.وی ادامه داد: برای ساخت دانشگاه فرهنگیان می‌توان ۱۴ هکتار زمین آموزشی متعلق به ارتش را که قیمت کمتری هم دارد خریداری کرد. برای ساخت دانشگاه همچنین بهتر است که کار را به بخش خصوصی واگذار کند تا شاهد نتیجه بهتر و سرعت در انجام کار باشد.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن