تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819705759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس بنیاد فرهنگی پیامبراعظم در افغانستان:روز قدس خط فاصل بین طرفداران ظالم و مظلوم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس بنیاد فرهنگی پیامبراعظم در افغانستان:روز قدس خط فاصل بین طرفداران ظالم و مظلوم است کابل – ایرنا – رییس بنیاد فرهنگی -تبلیغی پیامبر اعظم گفت :روز قدس خط فاصل بین طرفداران ظالم و مظلوم است که در این روز باید مسلمانان موضع خود را در برابر اسرائیل غاصب روشن کنند.


«سید هادی هادی» روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی به خبرنگار ایرنا در کابل گفت: دفاع از فلسطین و مردم مظلوم آن در افغانستان از سالها پیش وجودداشت و مردم مسلمان افغانستان همواره در برابر مردم بی دفاع فلسطین احساس مسوولیت می کردند.
وی افزود: در آغازین روزهای تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین کمیته ای در کابل به وجود آمد که شخصی به نام«علی اصغر شاه شهید» در راس آن بود و از افغانستان پول جمع آوری می کرد تا برای قربانیان تجاوز اسرائیل به فلسطین بفرستد.
وی گفت: این کمیته نامه هایی را نیز به سران کشورهای عربی برای حمایت از فلسطین فرستاد و از آن زمان به بعد مردم افغانستان خود را شریک مردم فلسطین می دانند.
هادی افزود: زمانی که امام خمینی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس برای دفاع، برادری و همدردی با فلسطین نام گذاری کرد این روند در افغانستان قوت بیشتر گرفت و تاکنون ادامه دارد.
وی گفت: امسال مردم افغانستان در کابل کمیسیونی از احزاب، گروه ها، نهادها و مراکز فرهنگی گوناگون به وجود آوردند تا روز قدس، با شکوه تر و گسترده تر از همیشه برگزار شود.
این رهبر سابق جهادی تاکید کرد که روز قدس روز همبستگی ملت های مسلمان و آزاده جهان است که در سراسر دنیا به نمایش گذاشته می شود و در این روز مسلمانان در سراسر جهان حمایت خود را از فلسطینی ها، قدس و غزه اعلام می کنند.
هادی گفت: در این روز مسلمانان جهان انزجار و بیزاری خود را از ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین به نمایش می گذارند و وحدت و یکپاچگی خود را در برابر این تجاوز اعلام می دارند.
وی گفت: پس از رهنمود های امام خمینی (ره) مسلمانان در سراسر جهان در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان با راه پیمایی و شعارهای حمایت از فلسطین، انزجار از رژیم صهیونیستی را به نمایش می گذارند و با مردم فلسطین اعلام همدردی می کنند.
وی گفت: روز قدس روز بیداری و دعوت به وحدت و همبستگی است که تمام آزادی خواهان باید در یک صف واحد بایستند و علیه دشمن مشخص اعلام موضع کنند.
هادی گفت: روز قدس روز وحدت مسلمانان علیه اسرائیل است که از سوی امام خمینی (ره ) پایه گذاری شد، مردم فلسطین از برادران اهل سنت هستند که مورد تجاوز رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند و امام راحل (ره ) برای دفاع از آنان روز قدس را اعلام کرد.
هادی گفت: با گذشت زمان روز قدس فراگیرتر می شود و امسال انتظار می رود که این روز با شکوه تر و گسترده تر از گذشته در افغانستان برگزار شود.
مراسم روز قدس امسال در کابل در جمعه پیش رو، ساعت 9 صبح آغاز و تا ساعت 11 ادامه خواهد یافت.
آساق*291*1446



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن