تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حقّ نصيحت خواه اين است كه به راه صحيحى كه مى دانى مى پذيرد، راهنمائيش كنى و سخن در حدّ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805281397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اساسنامه شرکت بهره‌برداري نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب به تصويب رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
اساسنامه شرکت بهره‌برداري نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب به تصويب رسيد موج - در يکصد و شصت و هشتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران اساسنامه شرکت بهره برداري نمايشگاه هاي بين المللي شهر آفتاب به تصويب اعضا رسيد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در اين جلسه، عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه‌وبودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه اساسنامه نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب بر اساس اساسنامه تيپ شرکت‌هاي شهرداري تهيه‌شده عنوان کرد: ما تنها در سه ماده اساسنامه اجازه ورود داشتيم و پيشنهادات کميسيون نظارت و کميسيون فرهنگي را نيز در آن اعمال کرديم.
رييس کميسيون برنامه‌وبودجه شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص حسابرسي بودجه سال ۹۲ شهرداري تهران گفت: تا حسابرسي انجام نشود نمي‌توانيم گزارش تلفيق آن سال را ارائه کنيم.
دبير با اشاره به عدم حضور سازمان زيباسازي در جلسه مربوط به حسابرسي اين سازمان در کميسيون برنامه‌وبودجه اظهار داشت: اين سازمان که بايد به زيبايي پاسخگوي قانون و نمايندگان قانون باشد در جلسه کميسيون حاضر نشده و گزارش حسابرس مستقل شورا هم نشان مي‌دهد آمار سازمان مطلوب نيست.
رييس کميسيون برنامه‌وبودجه اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورا همه شرکت‌ها و سازمان‌ها سال گذشته ملزم شدند همه حساب‌هاي درآمدي‌شان را اعلام کنند و آخرين سازماني که حساب‌هاي درآمدي‌اش را اعلام کرد سازمان زيباسازي بود.
وي با تأکيد بر تهيه اساسنامه نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب بر اساس اساسنامه تيپ شرکت‌هاي شهرداري عنوان کرد: ما تنها در سه ماده اساسنامه اجازه ورود داشتيم و پيشنهادات کميسيون نظارت و کميسيون فرهنگي را نيز در آن اعمال کرديم.
دبير اضافه کرد: يکي از تغييرات اعمال‌شده در ماده دهم اساسنامه در خصوص سرمايه شرکت است که بر اساس آن صد درصد سرمايه شرکت متعلق به شهرداري تهران است.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران توضيح داد: ۵۱ درصد سهام شرکت به شهرداري تهران؛ ۲۷ درصد سازمان سرمايه‌گذاري؛ ۲۰ درصد سازمان بازنشستگي؛ ۱ درصد شرکت سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي مردمي و يک درصد هم به شرکت يادمان سازه تعلق دارد.
رييس کميسيون برنامه‌وبودجه شوراي اسلامي شهر تهران اضافه کرد: براي ساخت هر مجموعه‌اي از روز اول شرکت بهره‌بردار تعيين مي‌شود تا در مراحل ساخت پيشنهادات و نظراتشان را در طرح اعمال کنند اما در اين مورد درحالي‌که فاز اول شهريورماه به بهره‌برداري مي‌رسد تيم بهره‌بردار هنوز مشخص نشده است.
وي اذعان کرد: دو نفر از شوراي شهر بر عملکرد اين شرکت نظارت دارند و تأکيد شده است که نيروها از داخل مجموعه شهرداري جذب شوند و نيروي از بيرون مجموعه استخدام نشود.
در ادامه اين جلسه، حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي نيز بابيان اينکه اساسنامه شهر آفتاب ۶۶ صفحه است؛ اظهار کرد: آخرين گزارشي که مخبر دزفولي، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي خدمت مقام معظم رهبري ارائه کردند، ايشان گفتند ما در بازنگري قانون اساسي غفلت کرده‌ايم. مجلس هر قانوني مي‌خواهد تصويب کند بايد يک پيوست اجتماعي و فرهنگي داشته باشد تا کامل شود. ما چطور مي‌توانيم يک نمايشگاه با اين عظمت بسازيم ولي حتي يک‌بار کلمه فرهنگ در اساسنامه آن به کار نرفته باشد؟
رييس کميسيون فرهنگي و اجتماعي تأکيد کرد: بودجه‌اي که تا به امروز در اين پروژه هزينه شده نزديک به ۶۰۰ ميليارد تومان است که به‌طور کامل از طريق کميسيون فرهنگي اجتماعي پرداخت‌شده است. اين‌طور که آقايان اظهار مي‌کنند نزديک به هزار ميليارد تومان در اين پروژه هزينه شده است که بايد ببينيم ۴۰۰ ميليارد ديگر از کجا آمده است؟
در ادامه پرويز سروري نيز به‌عنوان رييس کميسيون نظارت و حقوقي شوراي اسلامي شهر تهران خاطرنشان کرد: ماده ۳۷ اين اساسنامه بايد تغيير کند. برگزار نکردن مجمع و جمع‌کردن امضاي پراکنده عامل اصلي تالي فاسد است و اين بايد از اساسنامه حذف شود.
رضا تقي پور نيز در خصوص ماده ۱۰ و ۲۶ گفت: اين دو ماده با يکديگر تناقض دارند و بايد در ماده ۱۰ عبارت با رعايت ماده ۲۶ اين اساسنامه ذکر شود.
براساس اين گزارش، در ادامه محمد حقاني نيز در خصوص پيشنهاد‌ات کميسيون سلامت و خدمات شهري توضيح داد: تصويب اساسنامه شرکت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي فاقد توجيه قانوني است و اهتمام شهرداري تهران به ايجاد سازمان و شرکت جديد مستلزم ارزيابي دقيق‌تري است.
وي اضافه کرد: هر نوع فعاليت اقتصادي به‌صورت مستقيم و غيرمستقيم براي کليه دستگاه‌هايي که در اختيارات قانوني آن‌ها فعاليت اقتصادي پيش‌بيني‌نشده ممنوع است. لذا لايحه شهرداري تهران داراي ايراد اساسي است.
احمد دنيامالي نيز تأکيد کرد: چون اساسنامه مصوبه شورا است انحلال آن نيز بايد با مصوبه شورا باشد. وجود دو شرکت بهره‌برداري که يکي را دولت داشته باشد و يکي هم شهرداري تعارض زيادي به وجود خواهد آورد. آنچه ما دنبال مي‌کرديم مديريت واحد بوده و شرکت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي هم سهام‌دار اين شرکت باشد اما اين اتفاق نيفتاده است.
رييس کميسيون عمران و حمل‌ونقل و ترافيک اظهار داشت: اين شرکت مجوز برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را مي‌دهند و بايد سهام‌دار شرکت بين‌المللي شهر آفتاب مي‌شدند. بيش از ۲۰۰ ميليارد تومان تا بهره‌برداري فاز يک نياز است و اين‌يک چهارم کل نمايشگاه هم نيست.
وي افزود: اين نمايشگاه کار بسيار خوبي است و بايد حمايت شود اما بهره‌برداري از آن بسيار به تأخير افتاده است. حتي اگر امروز هم اين اساسنامه تصويب شود شش ماه تا برگزاري اولين نمايشگاه زمان لازم است.
مرتضي طلايي، نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به توضيحات حجت الاسلام ناصحي در خصوص ديده شدن حوزه فرهنگي در تصميم گيري ها گفت: مشکلي که در نمايشگاه‌هاي فعلي تهران است وجود مديريت اقتصادمحور و ناديده شدن پيوست‌هاي فرهنگي است. ما بايد نگاه جامعي در اداره نمايشگاه داشته باشيم و علاوه بر نگاه اقتصادمحور نگاه فرهنگي و اجتماعي و زيست‌محيطي هم در آن وجود داشته باشد.
نايب‌رييس شوراي اسلامي شهر تهران يادآور شد: نبايد اين نمايشگاه با رويکرد صرف اقتصادي از مسائل فرهنگي و … غافل شود.
الهه راستگو، عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به مشخص نبودن نقش و کار شوراي شهر بيان داشت: مکانيزم نظارتي شوراي شهر بايد مشخص شود. براي موضوع انحلال هم اختيارات شوراي شهر ذکر نشده است. بايد نقش نظارتي شوراي شهر مشخص شود.
در ادامه اين جلسه، محمد سالاري تصريح کرد: دوستان در دولت مي‌توانند در اين موضوع کمک‌حال ما باشند و بايد از آن‌ها هم دعوت کنيم تا در اين کار مشارکت داشته باشند.
رييس کميسيون شهرسازي و معماري از عليرضا دبير خواست نسخه نهايي اساسنامه را در اختيار آن‌ها قرار دهد تا از درج شدن پيشنهادات در اساسنامه مطمئن شود. سالاري تأکيد کرد: تشکيل جلسه مجمع عمومي بايد دو بار در سال باشد.
وي افزود: ماده ۳۸ اساسنامه ازلحاظ موضوعي با ماده ۳۹ مغايرت دارد و اعضاي هيئت‌مديره بايد در جلسه حاضر باشند و امضا را در جلسه انجام دهند.
در پايان بررسي اين اساسنامه، عليرضا دبير پيشنهادات را جمع‌بندي و تصريح کرد: در جلساتي که با حضور اسپهبدي، مشاور اين نمايشگاه برگزار شد، درباره اين نمايشگاه صحبت‌هاي مفصلي انجام داديم و اين مقام مسئول به‌عنوان مشاور اين نمايشگاه به ما قول همکاري داد. ما مصوبه‌اي داشتيم که بر اساس آن تصميم گرفتيم صد در صد سهام اين شرکت براي شهرداري باشد.
رييس کميسيون برنامه‌وبودجه اضافه کرد: نظر کميسيون فرهنگي مبني بر عضويت ۵ نفر در هيئت‌مديره را در اساسنامه اعمال کرديم. درآمد اين شرکت هم به‌حساب خزانه شهرداري واريز مي‌شود.
در ادامه اين جلسه، براي روشن تر شدن موضوع ترک آبادي، معاون برنامه‌ريزي شهر آفتاب نيز در خصوص هزينه‌هاي نمايشگاه گفت: تا پايان سال ۹۳ حدود ۷۰۰ ميليارد تومان براي احداث نمايشگاه هزينه شده نه هزار ميليارد تومان. طي نامه‌اي که با امضاي شهردار تهران ارسال‌شده گزارش توجيهي و مطالعات اين پروژه را در اختيار شورا قرار داده‌ايم.
وي تأکيد کرد: موافقت اصولي انتقال نمايشگاه به شهر آفتاب را هم گرفتيم و گردش کار سال ۸۲ تاکنون را هم به‌طور کامل براي رياست شورا ارسال کرده‌ايم.
در پايان احمد مسجد جامعي نيز اظهار داشت: نسبت اين نمايشگاه با دستگاه اجرايي را بايد شفاف‌تر کنيم. در بازديد نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت از نمايشگاه حضور داشتم و ايشان نکاتي درباره نمايشگاه داشتند که براي اينکه اين نکات منشأ اختلاف نشود بايد سند متقابلي براي مذاکرات شفاهي تهيه شود.
وي اضافه کرد: درباره نمايشگاه چمران مسئله‌اي در تهران داريم و بايد درباره اين نمايشگاه هم توافقي انجام شود. برگزاري نمايشگاه در اين مکان مشکلاتي را براي اهالي ايجاد مي‌کند و بايد اين مشکل را در حوزه مديريت شهري حل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن