تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815398089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شش تا 10 سالگی بهترین سن برای آموزش شطرنج است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شش تا 10 سالگی بهترین سن برای آموزش شطرنج است کرمان - ایرنا - داور بین المللی و کارشناس شطرنج کرمان گفت: بهترین زمان برای آغاز آموزش شطرنج، سنین شش تا 10 سالگی است.


علیرضا موسی علی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر فردی بخواهد قهرمان و استادبزرگ شطرنج شود نباید دیرتر از این زمان کار را آغاز کند.
وی ادامه داد: البته عده ای برای تفریح، عده ای برای بازشدن فکر و عده ای برای جلوگیری آلزایمر به سراغ شطرنج می آیند که برای اینگونه کاربردها دیگر شرایط سنی خاصی مد نظر نیست.
موسی علی با اشاره به اینکه بزودی نخستین باشگاه شطرنج کرمان راه اندازی می شود، گفت: هر فردی که علاقه مند به دریافت دیپلم شطرنج باشد می تواند در 175 جلسه در قالب 17 ترم پنج هفته ای در این باشگاه آموزش ببیند.
وی ادامه داد: این باشگاه در روزهای فرد برای بانوان و در روزهای زوج برای مردان فعالیت می کند.
داور بین المللی شطرنج استان کرمان تصریح کرد: افرادی که آشنا با شطرنج هستند با مراجعه به این باشگاه در سطوح نوآموز، آمادگی، مقدماتی، پیشرفته و قهرمانی در این باشگاه سطح بندی می شوند.
موسی علی افزود: در حال حاضر تنها یک مدرسه شطرنج بانوان در کرمان وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تفاوت مدرسه شطرنج با باشگاه شطرنج در این است که باشگاه مجوزی سه ساله برای فعالیت دریافت می کند اما مدرسه مجوز یک ساله دارد.
این کارشناس شطرنج کرمان راه اندازی مدارس شطرنج توسط بخش خصوصی را مهم ترین اقدام برای پیشرفت شطرنج در استان کرمان دانست و گفت: بخش خصوصی می تواند شطرنج را از رکود خارج کند.
7443/1860



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن