تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821094969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت از يوزپلنگ آسيايي بين سازمان ملل و بيمه دانا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۵۲ق.ظ)
حمايت از يوزپلنگ آسيايي بين سازمان ملل و بيمه دانا موج - هماهنگ کننده مقيم سازمان ملل متحد و نماينده برنامه توسعه ملل متحد در مراسم امضاي تفاهم نامه با بيمه دانا هدف از اين اقدام را برداشتن گامي رو به جلو براي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، گري لوييس در اين مراسم که در محل ساختمان سازمان ملل متحد در تهران برگزار شد، اظهار کرد: اين تفاهم‌نامه تلاش دارد تا از پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي حمايت کند که با همکاري سازمان حفاظت محيط‌ زيست در حال اجرا است.
وي اضافه کرد: تفاهم‌نامه امضا شده بين برنامه توسعه ملل متحد و بيمه دانا نوعي از پوشش بيمه‌اي فراهم مي‌کند که طبق آن بيمه دانا با ارائه کمک‌هاي مالي مورد نياز براي اجراي جنبه‌هاي مختلف پروژه، خطراتي که يوزپلنگ‌ها را تهديد مي‌کند، کاهش مي‌دهد.
نماينده سازمان ملل تاکيد کرد: بر اساس اين تفاهم‌نامه بيمه دانا به ازاي مرگ هر يوزپلنگ به دليل عوامل انساني مبلغ 500 ميليون ريال را به پروژه پرداخت مي‌کند. اين پول بعداً صرف کاهش خطراتي خواهد شد که يوزپلنگ‌ها را تهديد کرده و باعث مرگ آن‌ها در وهله اول شده است. اين مبلغ تا سقف پنج يوزپلنگ در سال به پروژه اهدا خواهد شد.
گري لوييس در ادامه يادآور شد: همکاري بيمه دانا و پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي مثالي عالي از مشارکت بخش عمومي و خصوصي براي رسيدن به هدفي خاص است.
وي با بيان اين که اين همکاري‌ها اساس مشارکت‌هاي آينده براي آرمان توسعه پايدار است، تاکيد کرد: ايران آخرين زيستگاه يوزپلنگ آسيايي است. تا حدود يک قرن پيش اين گونه در حال انقراض در سراسر شبه قاره هند، جنوب و غرب آسيا پراکنده بود اما در خلال سال‌هاي گذشته با توجه به فشارهاي زندگي مدرن، ساخت جاده‌ها، تعارضات بين انسان و محيط‌زيست به علاوه شکارهاي غيرقانوني تعداد يوزپلنگ‌هاي آسيايي که در ايران زندگي مي‌کردند به طرز خطرناکي کاهش يافت.
نماينده سازمان ملل متحد بيان کرد: سازمان حفاظت محيط‌ زيست، برنامه توسعه ملل متحد و تعدادي از نهادهاي متعهد ملي و بين‌المللي از سال 1380 با همکاري يکديگر به حفاظت از اين گونه شاخص در قالب پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي پرداخته‌اند. از حدود 15 سال پيش اين پروژه به تنهايي توانسته روند انقراض اين گونه را در ايران به کمک روش‌هاي علميِ حفاظت، معکوس کند. پروژه حفاظت از يوزپلنگ آسيايي با همکاري جوامع محلي، حمايت از محيط‌بانان و تقويت مناطق حفاظت شده ايران و کمک به تحقيق و پژوهش موفق به انجام اين کار شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن