تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سهم 19 درصدي استان تهران از صادرات غير نفتي کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۵۰ب.ظ)
استاندار خبر داد: سهم 19 درصدي استان تهران از صادرات غير نفتي کشور موج - استاندار تهران با اشاره به آمار گمرک مبني بر روند افزايش صادرات غيرنفتي استان، گفت: سهم استان تهران از مجموع صادرات غيرنفتي کشور در سال 93 با 11 ميليارد دلار حدود 19 درصد بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسين هاشمي در حاشيه نخستين نشست شوراي صادرات استان تهران در جمع خبرنگاران، افزود: براساس برنامه هاي پيش بيني شده و ظرفيت هاي موجود، سهم استان تهران از صادرات غيرنفتي کشور بايد سالانه به 25 درصد برسد.
وي با بيان اين که آمار صادرات کل کشور در سال 93 نزديک به 61 ميليارد و 700 ميليارد دلار بود گفت: سهم استان تهران از اين رقم حدود 11 ميليارد دلار بوده است.
استاندار تهران از روند رو به رشد صادرات کشور و استان نسبت به سال هاي قبل از آن خبر داد و گفت: صادرات خدمات فني و مهندسي استان تهران به رقمي نزديک به 9 ميليارد دلار رسيده که 75 درصد کل صادرات کشور در اين حوزه را شامل مي شود.
هاشمي تاکيد کرد: استان تهران به دليل وجود نيروهاي متخصص در حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي پيشتاز کشور است.
استاندار تهران خاطرنشان کرد: از مجموع نزديک به 36 هزار کارت بازرگاني صادر شده در کشور، 16 هزار مورد آن مربوط به بازرگانان استان تهران است.
وي از واردات 9 ميليارد دلاري استان تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: با توجه به صادرات 11 ميليارد دلاري تراز تجاري استان تهران مثبت است.
هاشمي به تلاش براي تغيير سبد واردات استان اشاره کرد و گفت: در تلاشيم تا در سال جاري سهم کالاهاي سرمايه اي و واسطه اي نسبت به کالاهاي مصرفي افزايشي چشمگير داشته باشد.
وي تصريح کرد: بر اساس آمارهاي سال 93 در بخش واردات کالاهاي سرمايه اي رشد و در بخش کالاهاي مصرفي کاهش داشته ايم.
استاندار تهران با مثبت ارزيابي کردن روند واردات و صادرات کشور گفت: مجموع اين آمارها حاکي از عملي شدن سياست هاي اقتصاد مقاومتي است که اميدواريم در سال 94 نيز تداوم داشته باشد.
وي با بيان اين که از تمام دستگاه هاي مرتبط با صادرات استان خواسته شده تا افق صادرات خود در سال جاري را پيش بيني کنند گفت: با اين کار در سال آينده مي توانيم عملکرد هر کدام از دستگاه ها را ارزيابي کنيم.
هاشمي با اشاره به ظرفيت هاي بالاي گردشگري کشور و استان تهران گفت: درآمد کشور از صنعت گردشگري در سال گذشته حدود هشت و نيم ميليارد دلار بوده که افزايش بيش از 100 درصدي را در مقايسه با سال 92 نشان مي دهد.
وي پيش بيني کرد که بخش گردشگري درآمد خوب و اشتغالزايي مناسبي براي کشور در پي داشته باشد.
استاندار تهران با اشاره به ضرورت عملي کردن اقتصاد مقاومتي گفت: بايد جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي که در سه ماه گذشته به دليل برگزاري انتخابات اتاق بازرگاني تهران تعطيل شده بود از سر گرفته شود.
هاشمي افزود: بخش خصوصي هفت نماينده رسمي در اين شورا دارد که مسايل و مشکلات خود را مطرح و پيگيري مي کنند و به همين دليل بسيار کمک کننده است.
وي تاکيد کرد: شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي استان تهران يکي از موفق ترين شوراهاي سطح کشور بود.
استاندار تهران از فعال سازي دوباره پنجره واحد سرمايه گذاري استان در محل استانداري خبر داد و گفت: به دليل تغيير معاونت مربوطه اين مرکز فعاليت نداشت که به همين دليل به سرپرست جديد معاونت هماهنگي امور اقتصادي و بين الملل استانداري تهران تاکيد کردم که اين مرکز بايد به سرعت فعال شود.
هاشمي افزود: زيرساخت هاي اين مرکز فراهم است و نماينده تام الاختيار تمام دستگاه هاي مرتبط در آن مستقر خواهند شد تا سرمايه گذار براي پيگيري کار خود تنها به يک مرکز مراجعه کند.
وي تاکيد کرد: اين مرکز براي تمامي توليدکنندگان، صادرکنندگان و سرمايه گذاران بااهميت و سودمند است.
هاشمي ابراز اميدواري کرد تا تصميمات گرفته شده در شوراي صادرات استان تهران به نفع صادرکنندگان و در راستاي رشد و توسعه همه جانبه و پايدار اقتصادي استان باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن