تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798950829




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: قطع کامل یارانه امکانپذیرنیست/ برنامه زمانی بلندمدت نیاز است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نماینده مجلس: قطع کامل یارانه امکانپذیرنیست/ برنامه زمانی بلندمدت نیاز است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطع یکباره یارانه نقدی امکانپذیر نیست، گفت: آرام آرام و با تدوین یک برنامه بلندمدت می توان بخش زیادی از جامعه را از لیست دریافت کنندگان یارانه حذف کرد.
به گزارش نامه نیوز، ابراهیم نکو افزود: گرچه مجلس به دولت این اختیار را داده تا بتواند یارانه نقدی بخشی از افراد جامعه را قطع کند اما با توجه به شرایط موجود، قطع کامل آن اکنون امکانپذیر نخواهد بود.

وی گفت: درصورت تداوم روند اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، به طور قطع، پرداخت یارانه نقدی به بخشی از افراد جامعه ادامه خواهد یافت.


تداوم اجرای قانون هدفمندی با طرحی جدید

نکو با اشاره به اینکه قانون هدفمندی یارانه ها مقوله ای پایان یافته نیست زیرا هنوز به طور کامل اجرا نشده، گرچه زمان آن به اتمام رسیده است، تصریح کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی دیگر برای ادامه یافتن این قانون چاره اندیشی خواهند کرد.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس، تکمیل فازهای باقی مانده قانون هدفمندی یارانه ها را از اولویت های طرح جدیدی که برای این منظور مصوب خواهد شد، دانست و افزود: اینکه یارانه نقدی افراد پایان یافته تلقی شود نیز میسر نخواهد بود زیرا به هرحال این قانون بوجود آمده و برای آن تعاریفی وجود دارد ضمن آنکه یارانه نقدی هم برای افراد در این قانون منظور شده است.

وی با تاکید بر آنکه قطع کامل یارانه نقدی فعلا برای دولت امکان پذیر نیست، گفت: بعضی مواقع موضوع نادرستی که برنامه ریزی غیراصولی نیز برای آن انجام شده، می تواند تبدیل به قانون شود و انتظاراتی را در جامعه شکل دهد که برآورده نکردن این انتظارات آسیب زا خواهد بود.

نکو پرداخت یارانه نقدی به افراد جامعه تا به امروز را مصداق آن موضوع نادرست عنوان کرد که انتظاراتی بوجود آورده است، افزود: پرداخت یارانه نقدی که اکنون به یکی از درآمدهای پایدار خانواده ها به ویژه در خانواده های طبقه پایین به حساب می آید، انتظاری بوجود آورده که برآورده نکردن آن آسیب هایی به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر آنکه پرداخت مبلغ یارانه نقدی به دولت تحمیل شده است، تصریح کرد: سیاست دولت قبل در این زمینه غلط بوده و مجلس نیز نمی بایست این کار را می کرد، اما به هرحال امروز پرداخت آن جزو درآمدهای مردم محسوب می شود و بنابراین قطع کردن آن می تواند آثار منفی بیرونی داشته باشد.

وی افزود: برهمین اساس و به ناچار حداقل قسمتی از یارانه نقدی حاصل از اجرای قانون هدفمندی به افراد جامعه در برخی سطوح پرداخت خواهد شد.

یارانه نقدی معمایی پیچیده برای دولت

نکو با اشاره به اینکه پرداخت یارانه نقدی برای دولت تبدیل به معمایی پیچیده شده و بنا به گفته یکی از دولتی ها این طرح اکنون به معضل بزرگی تبدیل شده است، گفت: دولت اطلاع دارد که تعداد زیادی از افراد جامعه نیازی به دریافت آن ندارند اما هنوز نتوانسته راهکاری برای حذف این افراد اتخاذ کند.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس موضوع ناتوانی دولت در حذف یکسری از افراد از دریافت یارانه را رد کرد و افزود: شکل گیری توقعات درجامعه و مسایل مختلف سیاسی و بروز بدبینی نسبت به عملکرد دولت از موانع اتخاذ یک تصمیم برای حذف تعداد بیشتری از افراد جامعه است.

وی برگزاری انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی را یکی از موانع اتخاذ تصمیم از سوی دولت برای حذف گروهی از افراد جامعه از دریافت یارانه عنوان و تصریح کرد: اگر دولت در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس نبود با پرداخت یارانه تنها به برخی گروه ها نظیر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی قرار دارند، موافقت می کرد و مابقی افراد را نیز در صورت مراجعه مکرر آنان و وجود منابع لازم برای آنها راهکار خاصی در نظر می گرفت.

یادآور می شود، قانون هدفمندی یارانه در سال 1388 به تایید شورای نگهبان رسید و اولین فاز آن در سال 1389 اجرایی شد.

در حالی که باید قانون هدفمندی یارانه ها تا پایان برنامه پنجم توسعه به طورکامل به مرحله اجرا در می آمد اما بروز برخی انحرافات در اجرای آن از سوی دولت قبل، تکمیل آن را به این برنامه نرساند و تداوم اجرای آن به برنامه ششم محول شد.

سیاستهای ابلاغ شده برنامه ششم تکلیف کرد که هدفمندی یارانه ها در این برنامه کاملا محقق شود.

در این سیاست ها آمده که باید هدفمندسازی یارانه ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص های عدالت اجتماعی به طور کامل محقق شود.


منبع: ایرنا


۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن