تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820675508




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رعايت خوردن و آشاميدن در ماه مبارک رمضان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۲ق.ظ)
رعايت خوردن و آشاميدن در ماه مبارک رمضان موج - عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس در مورد بايدها و نبايدهاي خوردن و آشاميدن در طول ماه مبارک رمضان گفت: روزه داران بايد از مصرف غذاهاي چرب در وعده افطار و سحر بپرهيزند؛ زيرا باعث اختلالات گوارشي و افزايش وزن و مشکلات ديابت مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول خضري در مورد بايدها و نبايدهاي خوردن و آشاميدن در طول ماه مبارک رمضان گفت: بهترين اقدامي که روزه دار مي‌تواند در هنگام افطار انجام دهد اين است که آب با دماي معمولي و نه آب سرد روزه‌اش را افطار کند؛ زيرا آب سرد باعث عفونت‌هاي معده مي‌شود و دردهاي معده را نيز تشديد مي‌کند.
وي با بيان اين که بهترين و سالم‌ترين نوشيدني براي روزه دار آب است، اظهار کرد: البته مايعات سبک و طبيعي همانند آب ميوه‌هايي که در خانه امکان تهيه آن‌ها وجود دارد نيز به روزه دار کمک مي‌کند تا آب بدنش را در طول روز تأمين کند و بهتر است روزه داران از خوردن آب ميوه‌هاي که پر از اسانس‌ها و افزودني‌ها هستند خودداري کنند؛ زيرا اين آب ميوه‌ها پر از قند هستند و باعث تشديد تشنگي روزه داران مي‌شود.
خضري تاکيد کرد: در هنگام افطار بهتر است روزه دار از خرما و همچنين سوپ و يا آش و مواد سبک استفاده کند و يک ساعتي بين افطار تا شام اصلي فاصله باشد؛ زيرا اگر بلافاصله بعد از افطار شام ميل شود چون هنوز روزه دار حالت گرسنگي دارد ممکن است مواد غذايي زيادي ميل کند و اين باعث افزايش وزن در روزه داران مي‌شود.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: در وعده سحري که بسيار براي روزه دار مهم است و در واقع اين وعده مي‌تواند قند روزه دار را نگه دارد و اگر در اين وعده مواد غذايي مغذي استفاده شود روزه دار در طول روز دچار افت فشار و ضعف نمي‌شود.
وي گفت: کربوهيدرات‌ها 55 درصد، چربي‌ها 30 درصد، پروتئين‌ها 15 درصد غذاي ما را تشکيل مي‌دهند و در واقع کالري که ما مي‌گيريم بايد 55 کربوهيدرات‌ها، 30 درصد چربي و 15 درصد پروتئين باشد که ما بايد دقت کنيم وعده سحري مان حاوي اين مواد باشد.
وي گفت: نان و غلات و قند کربوهيدرات‌ها هستند و حتي برنج و ماکاراني نيز حاوي کربوهيدرات هستند و بايد روزه دار سعي کند بخشي از اين مواد در وعده سحري‌اش داشته باشد ولي در عين حال نيز بايد مواظب باشد در خوردن آن‌ها افراط نشود و براي تأمين مواد پروتئيني نيز از گوشت سفيد و قرمز و تخم مرغ استفاده کند.
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت: روزه داران بايد از مصرف غذاهاي چرب دروعده افطار و سحر بپرهيزند زيرا باعث اختلالات گوارشي و افزايش وزن و مشکلات ديابت مي‌شود.
وي همچنين تاکيد کرد: حتي روزه داران بايد بعد از اينکه وعده افطار و يا سحر را ميل کردند فاصله اي را براي خواب و استراحت داشته باشند و اين‌گونه نباشد که بلافاصله بعد از خوردن غذا بخوابند زيرا اين باعث رفلاکس معده مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن