تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820306283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ثانیه شماری برای حل و فصل مشکل راه‌آهن


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
ثانیه شماری برای حل و فصل مشکل راه‌آهن




امروز قرار است تکلیف باشگاه راه‌آهن برای ماندن یا نماندن در لیگ برتر مشخص شود.





روزنامه شرق: امروز قرار است تکلیف باشگاه راه‌آهن برای ماندن یا نماندن در لیگ برتر مشخص شود. درواقع بعد از آنکه اعلام شد این باشگاه در بازی‌دادن به موتومبا، بازیکن خارجی‌اش، تخلف کرده، پنج بازی‌اش در لیگ بازنده اعلام شده و درنهایت هم رأی کمیته استیناف بر آن شد تا این باشگاه که در روزهای پایانی جواز بقا در لیگ برتر را گرفته، به دسته‌یک سقوط کند. پس از آن بود که مسئولان راه‌آهن به رأی صادر شده اعتراض کردند و درخواست تجدیدنظر دادند؛ تجدیدنظری که قرار است امروز مورد بررسی قرار بگیرد و شرایط این باشگاه در حضور مسئولان کمیته استیناف و نمایندگان باشگاه راه‌آهن مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.

راه‌آهنی‌ها امیدوار هستند

راه‌آهنی‌ها ظاهرا مستنداتی دارند که قصد دارند با ارائه‌کردن آن در جلسه امروز رأی را به‌نفع خودشان برگردانند. ادعای این باشگاه این است که ITC صادر‌شده برای موتومبا کاملا درست و قانونی بوده و هیچ تخلفی صورت نگرفته است. آنها حتی مدارکی که توسط باشگاه اردواسپور ترکیه - تیم قبلی این بازیکن- صادر شده را هم در اختیار دارند تا نشان دهند کاری غیرقانونی صورت نگرفته است. نمایندگان راه‌آهن مدعی هستند که اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته توسط خود بازیکن بوده و باشگاه اطلاعی از تخلف رخ‌داده نداشته است در نتیجه فقط باید خود بازیکن جریمه شود و باشگاه در این پرونده متحمل جریمه‌ای نشود.

ITC دردسرساز

بااین‌حال موردی که همه، هم کمیته استیناف، هم کمیته انضباطی و هم باشگاه راه‌آهن بر سر آن توافق دارند این است که ITC صادر شده برای این بازیکن درست است؛ موضوعی که اتفاقا به تأیید فدراسیون‌های مبدأ و مقصد هم رسیده است؛ یعنی فدراسیون فوتبال ترکیه رأی به این داده که موتومبا در این کشور قرارداد ندارد و می‌تواند به هر تیم دیگری که می‌خواهد برود. این تأییدیه به دست فدراسیون فوتبال کشورمان هم رسیده و متعاقبا به باشگاه راه‌آهن هم اعلام شده، اما موضوعی که در این پرونده دردسرساز شده، شیوه گرفتن این ITC است. به‌عبارت ساده‌تر ادعای مطرح‌شده توسط کمیته استیناف این است که این ITC به شیوه صحیحی گرفته نشده و راه‌آهنی‌ها هم اعتقادشان بر این است که وقتی فدراسیون فوتبال این مدرک را تأیید کرده مشکلی وجود ندارد.

بااین‌حال برای ورود به بحث موتومبا باید اشاره‌ای کرد به دی‌ماه سال پیش که این بازیکن برای عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس وارد تهران شد. موتومبا با گرفتن نامه‌ای از باشگاه اردواسپور به تهران آمد. در آن نامه عملا نوشته شده بود که قرارداد این بازیکن با باشگاه اردواسپور ترکیه فسخ شده و این بازیکن می‌تواند به هر تیمی برود. بااین‌حال قرارداد موتومبا با پرسپولیس به هردلیلی منعقد نشد و این بازیکن دوباره به ترکیه برگشت. این اتفاق شروع دردسرهای تازه‌ای بود. در واقع باشگاه اردواسپور وقتی متوجه شد موتومبا نتوانسته در ایران با باشگاهی قرارداد ببندد، دوباره و به‌طور ظاهرا غیرقانونی و بدون بستن قرارداد از این بازیکن چندبار دیگر در ترکیب تیمش استفاده می‌کند. این همان موردی است که روز گذشته یکی، دو سایت هم به آن اشاره کرده بودند که چطور می‌شود برای یک بازیکن ITC صادر شود، ولی او دوباره در همان لیگ بازی کند. ظاهرا تخلف اولیه را باشگاه اردواسپور مرتکب شده که این بازیکن را بعد از تأیید نامه فسخ قراردادش، دوباره بازی داده است. به‌عبارت دیگر اگر چهار باشگاه ترکیه‌ای که در آن چهار بازی مقابل اردواسپور بازی کرده‌اند شکایت کرده باشند، می‌توانند نتیجه بازی‌شان با اردواسپور را به‌نفع خودشان برگردانند؛ چون موتومبا بدون داشتن قراردادی اصلی برای تیمش دوباره بازی کرده است.

بااین‌حال اوایل اسفند ماه موتومبا به «ایجنت» دیگری معرفی می‌شود که او هم تصمیم می‌گیرد این‌بار موتومبا را به ایران بیاورد و برای باشگاه راه‌آهن به فرهاد کاظمی معرفی کند. پس از چراغ سبز کاظمی، باشگاه راه‌آهن از فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد از قانون استثنا در جذب بازیکنان خارجی استفاده کرده و با این بازیکن قرارداد ببندد.

رد دوباره صدور ITC توسط فدراسیون ترکیه

زمانی که موتومبا برای عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس به تهران آمده با نامه فسخ قراردادی که داشته، می‌توانسته در لیگ ایران بازی کند. به‌عبارت ساده‌تر، چون فسخ قرارداد او با باشگاهش قبل از ٢٨ دسامبر بوده این بازیکن می‌توانسته قرارداد دیگری ببندد و برای صدور ITC مشکلی نداشته است. با‌این‌حال زمانی که فدراسیون فوتبال برای گرفتن ITC این بازیکن برای باشگاه راه‌آهن اقدام می‌کند، از سوی فدراسیون فوتبال ترکیه «ریجکت» می‌شود. فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرده این بازیکن تا سال ٢٠١٦ با باشگاه‌های ترکیه‌ای قرارداد دارد و برای او ITC صادر نمی‌شود. پرونده همان‌جا بسته می‌شود. درواقع نه باشگاه اردواسپور و نه موتومبا هیچ‌کدام نامه فسخ را به فدراسیون فوتبال ترکیه نداده بودند، بنابراین فسخ قراردادی در فدراسیون فوتبال ترکیه صورت نگرفته بود. باشگاه راه‌آهن بعد از رد اولیه این درخواست دوباره از فدراسیون فوتبال می‌خواهد برای گرفتن ITC اقدام کند. این باشگاه ادعا کرده است مشکل این بازیکن برطرف شده و می‌تواند برای این تیم بازی کند. فدراسیون دوباره اقدام می‌کند و این‌بار فدراسیون فوتبال ترکیه در پاسخ می‌گوید «نامه‌ای که در آن ایرانی‌ها مدعی فسخ قرارداد شده‌اند، تازه امروز به دست فدراسیون رسیده است». این «امروز» مصادف با پنج مارس بوده؛ یعنی زمانی که مهلت نقل‌وانتقالات تمام شده و این بازیکن نمی‌توانسته برای راه‌آهن بازی کند، بنابراین و با توجه به همین مورد پرونده صدور ITC دوباره بسته می‌شود و این بازیکن اجازه بازی‌کردن برای راه‌آهن را پیدا نمی‌کند.

و اما سیستم TMC

اینکه باشگاه راه‌آهن درخواست مجددی برای ارائه مجدد ITC داشته بی‌دلیل نبوده است. درواقع باشگاه‌ها همه مدارک مربوط به بازیکنان، درخواستشان برای خرید آنها و سایر موارد مربوطه را در سیستم TMC ثبت می‌کنند، سیستمی که مستقیما با فیفا در ارتباط است و همه پرونده‌ها را زیر نظر می‌گیرد. باشگاه راه‌آهن با استناد به همان نامه فسخ قراردادی که این بازیکن قبل از تاریخ ٢٨ دسامبر داشته، دوباره درخواست صدور ITC داده است که با توجه به موردی که در بالا ارائه شد رد می‌شود.

چه کسی فدراسیون فوتبال ترکیه را مطلع کرد؟

نکته قابل‌توجه اینکه بعد از دوبار رد صدور ITC برای موتومبا، این‌بار از فدراسیون فوتبال ترکیه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران فرستاده می‌شود که در آن یک سؤال مشخص پرسیده شده است: «آیا هنوز برای صدور ITC موتومبا اصرار دارید؟» پاسخ از فدراسیون فوتبال ظاهرا این بوده که اگر نامه فسخ قراردادی که قبل از ٢٨ دسامبر صادر شده را قبول می‌کنند، می‌توانند نسبت به صدور ITC اقدام کنند. این اتفاق می‌افتد و ITC موتومبا بالاخره صادر می‌شود. بااین‌حال هنوز مشخص نیست چه کسی خودش را به فدراسیون فوتبال ترکیه رسانده تا این پرونده را حل‌وفصل کند. شاید پای یک «ایجنت» دیگر هم در میان باشد!

گناه راه‌آهن

حالا که ITC صادر شده کسی نمی‌تواند به صدور ITC صادرشده اعتراض کند. درواقع این همان موردی است که راه‌آهنی‌ها روی آن پافشاری دارند و می‌گویند همه مدارکشان قانونی است. فدراسیون فوتبال هم می‌گوید این ITC قانونی است ولی کمیته استیناف می‌گوید «راه‌گرفتن این ITC غیرقانونی بوده است». درواقع راه‌آهن با ارائه مدارکی در سیستم TMC فدراسیون مربوطه را قانع کرده که ITC این بازیکن را صادر کند. حالا حرف کمیته استیناف سر این موضوع است که باشگاه راه‌آهن می‌دانسته این بازیکن بعد از نامه فسخ قراردادش تخلف و برای تیمش بازی کرده است و باشگاه راه‌آهن این موضوع را تکذیب می‌کند. نظر کمیته استیناف هم با استناد به یک بند قانونی در نقل و انتقالات فوتبال است؛ اینکه باشگاه در قبال بازیکنی که آن را بازی می‌دهد مسئولیت دارد، اینکه باشگاه نهادی است که باید پروفایل بازیکن را چک کند و در نهایت از وضعیت آخرین بازی آن بازیکن اطلاع کسب کند. حالا همین مورد، محل مناقشه شده است و امروز بحث برای روشن‌شدن یک مطلب ادامه دارد: راه‌آهن می‌دانسته یا نمی‌دانسته؟







تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن