تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818981441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبر داد بازسازی 98 مدرسه توسط سازمان بسیج سازندگی لرستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خبر داد
بازسازی 98 مدرسه توسط سازمان بسیج سازندگی لرستان
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: سال گذشته در بحث اردوهای دانش‎آموزی بسیچ سازندگی 400 میلیون تومان هزینه کرده است که 98 مدرسه بازسازی شده است.

خبرگزاری فارس: بازسازی 98 مدرسه توسط سازمان بسیج سازندگی لرستان



به گزارش خبرگزاری فارس در خرم‎آباد، علی بیرانوند عصر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای جهادی و هجرت و شورای قرارگاه جهاد اقتصادی استان لرستان که با حضور استاندار برگزار شد به ارائه عملکرد بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در راستای محرومیت‌زدایی پرداخت.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان از احداث، تعمیر و بازسازی مدرسه دو کلاسه، مساجد، راه روستایی، پایگاه‌های مقاومتی، غسالخانه و چندین پروژه عمرانی دیگر در شهرستان‌های استان خبر داد.
بیرانوند همچنین به ارائه عملکرد برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سال 93 پرداخت که از جمله آنها می‌توان از احداث حوضچه پرورش ماهی، ایجاد واحدهای گلخانه‌ای، پرورش مرغ بومی، پرورش شترمرغ، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش آبزیان، تولید قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل و پرورش سایر ماکیان نام برد.
وی در ادامه بیان کرد: در سالی که مزین است به دولت و ملت، همدلی و همزبانی مصوب شد که هر فصل یک جلسه با شرکت اعضای شورا داشته باشیم که خروجی این جلسات افزایش تولید، اشتغال و رفع محرومیت از استان لرستان باشد.
این مسئول افزود: هدف از شورای اقتصاد مقاومتی که در مجموعه بسیج به منظور استفاده از توانمندی و ظرفیت گسترده بسیج است که با تدابیر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری درراستای محرومیت‌زدایی وارد عرصه شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تصریح کرد: بسیج به دنبال تصدی‌گری وسود نیست، تلاش ما این است که مردم همانند دوران جنگ در شرایط سخت تحریم‌ها وارد عرصه شوند.
بیرانوند گفت: براساس اصل 147 قانون اساسی بسیج می‌تواند دولت را جهت کاهش هزینه‌ها کمک کند، چون اگر هزینه‌های دولت کاهش پیدا کنند، خدمات بیشتری را به جامعه ارائه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: ما متولی امر اشتغال، اقتصاد و امنیت قضایی و مسئول محرومیت‌زدایی نیستیم و فقط به کمک دولت آمده‌ایم که این مشکلات را برطرف کنیم و از متولیان این امور انتظار داریم که ما را در جهت خدمت به استان کمک کنند.
این مسئول عنوان کرد: شورای اقتصاد مقاومتی در سال جاری یک شاخص خوب و بسیار مهم دارد، آن هم در خصوص برنامه‌ها مردمی است و از ادارات مربوطه انتظار داریم، فضا را برای اردوهای جهادی آماده کنند.
 مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: سال گذشته در بحث اردوهای دانش‎آموزی بسیج سازندگی 400 میلیون تومان هزینه کرده است که 98 مدرسه بازسازی شده است.
بیرانوند یادآور شد: ما انتظار داریم، عرصه‌هایی که نیاز به حضور بسیج است، مشخص شوند و متولیان مکان استقرار و هزینه ایاب و ذهاب اردوهای جهادی را در جهت خدمات‌رسانی بیشتر و حذف چهره محرومیت استان در حد توان تأمین کنند.
وی از سازمان جهاد کشاورزی لرستان درخواست کرد، اهدای مجوزهای لازم به متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای متقاضیان، همکاری و کمک به متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در جهت تامین منابع در بخش دام و طیور را در اولویت کاری خود قرار دهند.
در این جلسه مصوب شد، دانشگاه علوم پزشکی لرستان ارائه خدمات بهداشتی، همکاری در جهت اهدای مجوزهای بهداشتی لازم به متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی  را در برنامه‌های خود قرار دهند.
ادراه کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان برگزاری دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه برای متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بدون هزینه را انجام دهد.
 امور آب منطقه‌ای لرستان برای احداث حوضچه پرورش ماهی در مسیر چاه به مزرعه جهت تأمین مواد پروتئینی منطقه و همچنین جهت ارائه خدمات برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان ما را کمک کنند.
اداره‌کل صنعت و معدن و تجارت لرستان برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و اداره کل شیلات لرستان اهدای مجوزهای لازم جهت پرورش آبزیان و احداث چاه‌های پرورش ماهی براساس تفاهم‌نامه سال گذشته، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی برای پرورش آبزیان را در دستور کار خود قرار دهند.
 پست بانک‌های استان لرستان بخشی از اعتبارات خود را به بسیج سازندگی با سود پایین اختصاص دهد و اداره کل دامپزشکی استان لرستان صدور مجوز فعالیت‌های طرح‌های اقتصاد مقاومتی را صادر کند.
شهرداری خرم‌آباد ایجاد نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های فصلی برای محصولات اقتصاد مقاومتی، صدور پروانه برای ساخت خانه‌های محرومان اقدام کند.
اداره کار و رفاه اجتماعی لرستان ایجاد هزار 850 عرصه شغلی در سال جاری به طور مستقیم، آموزش و همکاری در راستای شفاف‌سازی متقاضیان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و صدور گواهینامه را در دستور کار قرار دارد.
صدا و سیمای مرکز استان لرستان تبلیغ و فرهنگ‌سازی در راستای اشتغال بومی و محلی، تهیه مستندهای تلویزیونی در راستای محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی را در دستور کار خود قرار دهند.
در این جلسه طی اعلام موافقت ادارات مربوطه و اعلام آمادگی برای پشتیبانی از بسیج سازندگی بندهای ارائه شده، تصویب شد.
انتهای پیام/2304/ذ40

94/04/13 - 16:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن