تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاز دوم پروژه استقرار کشاورزي پايدار در درياچه اروميه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۵۲ب.ظ)
فاز دوم پروژه استقرار کشاورزي پايدار در درياچه اروميه موج - مدير ملي طرح حفاظت از تالاب‌هاي ايران از آغاز مرحله اجرايي فاز دوم پروژه همکاري در احياي درياچه اروميه از طريق مشارکت جوامع محلي در استقرار کشاورزي پايدار خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، در نشستي که به منظور معارفه و انجام هماهنگي فاز دوم پروژه همکاري در احياي درياچه اروميه از طريق مشارکت جوامع محلي در استقرار کشاورزي پايدار در اروميه و با حضور نمايندگان ادارات کل محيط زيست، سازمان‌هاي جهادکشاورزي و شرکت‌هاي مجري آذربايجان غربي و شرقي برگزار شد برنامه ريزي منظم براي اقدامات اجرايي و استفاده از درس آموخته‌هاي فاز قبلي پروژه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
محسن سليماني روزبهاني، تغيير در بينش، دانش و رفتار حرفه اي بهره برداران براي مشارکت آگاهانه و پايدار فرايند احيا درياچه اروميه در قالب مديريت مزارع و اصول حفاظت از محيط زيست، مشارکت گروه‌هاي متنوع اجتماعي و جوامع محلي و تداوم آن در تمامي مراحل برنامه ريزي را مورد تاکيد قرار داد و مشارکت جوامع محلي در تصميم گيري و برنامه ريزي اجرايي، توانمند شدن بهره برداران در تطبيق دانش بومي و يافته‌هاي علمي در مديريت مزرعه را از جمله دستاوردهاي اجرايي فاز اول اين طرح برشمرد.
وي اظهار کرد: براي احياي درياچه اروميه نيازمند تلاش همگاني هستيم و مشارکت جوامع محلي در استقرار کشاورزي پايدار يکي از بخش‌هاي مهم در اين فرايند است که تنها با فعال شدن ساير بخش‌هاي مديريت و اجرايي مانند مديريت صحيح منابع آب و الگوهاي کشاورزي مؤثر خواهد بود.
اسمعيل کريم زاده، رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي، نيز در اين جلسه با بيان اين که مسوولان در گذشته در زمينه کشاورزي و توجه به آن غفلت کرده‌اند، گفت: دلسوزان اين بخش بايد به دنبال روش‌هايي براي ارتقاي کيفيت در اين بخش باشند.
کريم زاده در سخنان خود غفلت‌هاي صورت گرفته به بخش کشاورزي، کاربرد روش‌هاي سنتي کشاورزي و آبياري غرقابي، و تبديل 130 هزار هکتار از اراضي ديم کشاورزي در دو استان آذربايجان غربي و شرقي به اراضي آبي را از جمله عوامل مؤثر در خشکي درياچه اروميه عنوان کرد.
پرويز آراسته، سرپرست اداره کل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي نيز در اين جلسه با اشاره به اهميت حفاظت و احياي درياچه اروميه در دولت تدبير و اميد، محيط زيست را موضوعي بين بخشي خواند. وي همچنين توجه و بازبيني در مصرف پايدار از منابع آب را وظيفه کليه ذينفعان دانست.
آراسته با خاطر نشان کردن افزايش قابل ملاحظه تبديل اراضي کشاورزي ديم به آبي در سالهاي بعد از انقلاب، به تأثير چشمگير مصرف بخش کشاورزي اشاره کرد.
گفتني است، فاز اول پروژه همکاري در احياي درياچه اروميه از طريق مشارکت جوامع محلي در استقرار کشاورزي پايدار با تحت پوشش قرار دادن حدود 30 هزار هکتار از اراضي 13 هزار بهره بردار در 41 روستاي واقع در استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي و با حمايت مالي دولت ژاپن در سال 2014 آغاز به کار کرد.
همچنين در فاز دوم اجرايي تعداد روستاها با ايجاد 22 سايت جديد و 12 روستاي اقماري به 75 روستا و با هدف کلي کاهش مصرف آب و افزايش درآمد کشاورزان از طريق الگو سازي در زمينه مشارکت جوامع محلي در فرايند احياي درياچه با اندکي بازنگري در راهبردها افزايش يافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن