تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804109884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کرسي وزارت دفاع افغانستان باز هم خالي ماند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کرسي وزارت دفاع افغانستان باز هم خالي ماند
کد خبر: ۵۱۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ - 04 July 2015


مایندگان پارلمان افغانستان روز شنبه نامزد مورد نظر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان را برای تصدی وزارت دفاع رد کردند.


در حالی که گروه افراط گرای طالبان با آغاز فصل گرما حملات خود را بر ضد نیروهای دولتی و نظامیان خارجی مستقر در افغانستان تشدید کرده اند، کرسی وزارت دفاع افغانستان که برای جنگ با این گروه ستیزه جو از اهمیت بالایی برخوردار است، از سپتامبر گذشته خالی است.


رای منفی نمایندگان پارلمان افغانستان به فرد مورد نظر اشرف غنی برای تصدی وزارت کلیدی دفاع، شکست سنگینی برای دستگاه اجرایی این کشور محسوب می شود و می تواند مبارزه شدیدی را که ارتش افغانستان با افراط گرایان طالبان آغاز کرده است، تحت تاثیر قرار دهد.


اعضای مجلس نمایندگان افغانستان ( ولسی جرگه) روز شنبه با یکصد و چهار رای منفی در برابر هشتاد و چهار رای مثبت، با انتصاب معصوم ستانیکزای در سمت وزارت دفاع مخالفت کردند. قرار است فرد دیگری برای تصدی سمت وزارت دفاع افغانستان معرفی شود اما او نیز برای انتصاب در این سمت به رای اعتماد نمایندگان پارلمان افغانستان نیاز دارد.


از سپتامبر گذشته که اشرف غنی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی افغانستان انتخاب شدند، وزارت دفاع این کشور متولی ندارد.


ژانویه گذشته تنها هشت وزیر دولت جدید افغانستان توانستند رای اعتماد پارلمان را به دست آورند همین مسئله دولت افغانستان را مجبور کرد در فهرست اعضای کابینه بازنگری کند. اوریل گذشته نیز نمایندگان پارلمان افغانستان به شانزده وزیر دیگر رای اعتماد دادند اما وزارت دفاع همچنان خالی است.


کندی روند انتصابها در دولت وحدت ملی افغانستان نگرانی ها را در خصوص بی ثباتی سیاسی در این کشور افزایش داده این در حالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اواخر دسامبر پس از سیزده سال جنگ با گروه طالبان، بخش عمده نیروهای رزمی خود را از خاک افغانستان خارج کرد. طالبان با بهره گرفتن از نبود نیروهای خارجی و خالی بودن صندلی وزارت دفاع، حملات بهاری خود را در مقیاسی وسیع در سرتاسر افغانستان آغاز کردند. ستیزه جویان طالبان عمدتا نیروهای امنیتی و نظامیان خارجی مستقر در افغانستان را هدف قرار می دهند اما در حمله به نمادهای دولت مرکزی افغانستان نیز تردید به خود راه نمی دهند.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، اواسط هفته گذشته عناصر طالبان حمله ای انتحاری را بر ضد یک کاروان ناتو که در جاده منتهی به فرودگاه بین المللی کابل تردد می کرد، انجام دادند که بر اثر آن دو غیرنظامی کشته و دو نظامی خارجی زخمی شدند.


استان های هلمند و قندهار در جنوب افغانستان پایگاههای اصلی گروه طالبان محسوب می شود اما شورشیان طالبان در دیگر مناطق افغانستان نیز حضوری فعالی دارند.


رئیس جمهور افغانستان برای متقاعد کردن طالبان به حضور در مذاکرات صلح و ایجاد ثبات در کشور روی روابط حسنه خود با پاکستان حساب باز کرده است اما طالبان در شرایط فعلی مذاکره با دولت اشرف غنی را رد می کنند و به عنوان پیش شرط حضور خود در مذاکرات، خروج تمام دوازده هزار و پانصد نظامی خارجی از افغانستان را خواستار هستند. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن