تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819805327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد دانشگاه دفاع ملی پاکستان: آمریکا بدنبال ازسرگیری روابط با ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختصاصی ایرنا استاد دانشگاه دفاع ملی پاکستان: آمریکا بدنبال ازسرگیری روابط با ایران است اسلام آباد - ایرنا - یکی از اساتید علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه دفاع ملی پاکستان می گوید رفتارهای آمریکا به ویژه در طول مذاکرات هسته ای دو سال اخیر با ایران، حکایت از علاقمندی واشنگتن به از سرگیری روابط با تهران دارد.


پرویز اقبال چیما Pervaiz Iqbal Cheema که یکی از شناخته شده ترین تحلیل گران مسایل منطقه ای و بین المللی پاکستان است و دیدگاه ها و تحلیل های وی درباره رویدادها و تحولات گوناگون منطقه همواره مورد توجه رسانه های این کشور و رسانه های بین المللی قرار دارد، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تمایل آمریکا برای عادی سازی روابط خود با ایران، آینده روشنی برای مذاکرات هسته ای ایران قابل پیش بینی است و این مذاکرات به یک توافق نهایی منجر خواهد شد.
استاد دانشگاه دفاع ملی پاکستان و دانشگاه قائد اعظم، با اظهار خوش بینی نسبت به آینده مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران گفت: هم آمریکا و هم ایران هر دو نیاز به حل این مساله دارند و علاقمندی آمریکایی ها برای حل این مساله، کاملا آشکار و غیرقابل انکار است چرا که حزب دمکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم در این کشور، برای حفظ قدرت سیاسی خود در جریان انتخابات آتی، نیاز به برگ های برنده دارد و حل موضوع هسته ای ایران به عنوان یک مسله بین المللی، امتیاز بزرگی برای آنان خواهد بود.
وی در توضیح اینکه امضای توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 چه آثار منطقه ای و بین المللی خواهد داشت، به موضوع لغو تحریم ها به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای این توافق اشاره کرد و گفت: ایران بدرستی تاکید دارد که بعد از امضای توافق دیگر هیچ دلیلی برای ادامه تحریم ها وجود ندارد. در صورت لغو تحریم ها، جهش بزرگی در حجم روابط کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای غربی با ایران به ویژه در زمینه های اقتصادی و تجاری انجام خواهد شد.
این استاد دانشگاه تاکید کرد که ایران گام های بلندی در راستای اعتماد سازی نسبت به برنامه های هسته ای خود برداشته است و جای بهانه گیری برای غرب باقی نگذاشته است.
پرویز اقبال چیما با اشاره به تحولات بزرگ اقتصادی در سطح بین المللی که بعد از توافق هسته ای ایران رخ خواهد داد، گفت: بعد از لغو تحریم ها علیه ایران، بسیاری از کشورها از جمله کشورهای منطقه و همسایه ایران منافع زیادی از باز شدن فضای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با این کشور نفت خیز بدست خواهند آورد.
وی همچنین به روابط کشورش با ایران اشاره کرد و اظهار داشت که با لغو تحریم ها، سطح همکاری های اقتصادی پاکستان با ایران به ویژه در بخش انرژی متحول خواهد شد و موانع کنونی از سر را راه واردات انرژی از ایران، به عنوان اساسی ترین نیاز پاکستان، برداشته خواهد شد.
استاد دانشگاه دفاع ملی پاکستان همچنین با اشاره به اوضاع ناآرام منطقه خاورمیانه و نقش موثری که ایران می تواند در کمک به تقویت امنیت و ثبات منطقه ایفا کند، تاکید کرد که امضای توافق هسته ای میان قدرتهای غربی با ایران، بدون تردید باعث پررنگ تر شدن تاثیر ایران در کاستن از این ناآرامی ها خواهد شد و یکی از دلایل تمایل غرب و آمریکا برای امضا توافق هسته ای با ایران، کاستن از شدت بحران های جاری در خاورمیانه از جمله مقابله با گروه تروریستی داعش است که اکنون به تهدیدی جدی برای خارج از مرزهای خاورمیانه نیز تبدیل شده است.
این تحلیل گر پاکستانی درباره اینکه دولتمردان پاکستان چه نظری درباره تازه ترین تحولات در مذاکرات هسته ای ایران با طرف غرب دارند، گفت: پاکستان همواره از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دفاع کرده است و معتقد است که تحمیل تحریم علیه کشورها به دلایل سیاسی، کار عادلانه ای نیست.
پرویز اقبال چیما گفت: مادامی که ایران از مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای پیروی کند، هیچ کشوری حق ندارد مانع فعالیت های ایران شود.
آساق**272**1723



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن