تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798631822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جای خالی جام رمضان در فوتسال مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: جای خالی جام رمضان در فوتسال مازندران ساری – ایرنا - یکی از ویژگی های ورزشی ماه مبارک رمضان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان جام رمضان در شهرهای کوچک و بزرگ است که با تداوم برگزاری آن، به پای ثابت شب های این ماه مبارک تبدیل شده است.


در سال های گذشته این رقابت ها به ویژه در رشته فوتسال با کیفیت بسیار زیاد و با حضور تیم های فراوان برگزار می شد اما چند سالی است که این رقابت ها از رونق گذشته خود فاصله گرفته و به دلایل گوناگون دیگر خبری از آن همه رونق و جنب و جوش و نشاط در سالن های ورزشی هم زمان با برگزاری مسابقات جام رمضان نیست.
فعالان در این رشته ورزشی معتقدند یکی از دلایل اصلی کم شدن رغبت افراد برای شرکت در این گونه مسابقات به مسایلی چون ضعف در داوری ها، استاندارد نبودن سالن مسابقات، جوایز اندک تعیین شده برای تیم های قهرمان و مانند آن مرتبط است.
اگر چه این موارد به درستی دارای نقش فراوان در کاهش تعداد تیم های شرکت کننده جام های رمضان به حساب می آیند، اما نمی توان نقش آن ها را در این مورد تعیین کننده دانست.
نقش جام رمضان در پیشرفت فوتسال مازندران
زمان زیادی از برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان با حضور بیش از صد تیم در شهرهای مازندران نمی گذرد اما انگار همه آن روزهای خاطره انگیز، رویاهای غیرقابل دسترسی برای نسل جدید است.
در این رقابت ها، تیم های گوناگون با بازیکنانی از رده های سنی و گروه های شغلی متفاوت حضور داشتند و هر یک با هدف کسب عنوان قهرمانی، دارای نقش مؤثر در گرم کردن تنور این رقابت ها محسوب می شدند.
بسیاری از بازیکنان مطرح فوتسال مازندران، حضور رسمی خود در بازی های فوتسال را از مسابقات جام رمضان آغاز کردند و این گونه پا به عرصه ورزش قهرمانی گذاشتند.
ذکر مثالی از مسابقات فوتسال جام رمضان در شهرستان گلوگاه خالی از لطف نیست.
برای برگزاری مسابقات فوتسال شهرستان گلوگاه، چند جوان از یک محله این شهر کوچک که علاقه زایدالوصفی به فوتسال داشتند، گرد هم آمدند و با حمایت مالی یک رستوران، در مسابقات جام رمضان گلوگاه شرکت کردند.
استعداد آن ها در فوتسال به گونه ای بود که با وجود تجربه اندک، موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت ها شدند.
آن ها سال بعد، حوزه فعالیت های خود را گسترش داده و در مسابقات جام رمضان شهرهای همجوار هم شرکت کردند.
قهرمانی های پی در پی ، از آن ها تیمی قدرتمند و صاحب سبک ساخته و به همین دلیل باز هم پا را فراتر گذاشته و در شهرهای ساری و گرگان هم به عنوان مدعی جام رمضان حضوری مؤثر داشتند.
مدیر این تیم که علاقه فراوان شاگردانش در رشته فوتسال و موفقیت آن ها را مشاهده کرد، تصمیم گرفت با این تیم در رقابت های لیگ فوتسال شرکت کند که نتیجه آن، ظهور تیم فوتسال فجر قائم گلوگاه در فوتسال ایران بود.
تیمی که در ابتدا برای شرکت در مسابقات جام رمضان شکل گرفته بود، با وجود کمبودهای فراوان مالی و فقط به واسطه کشف درست استعدادها، خود را به سطح اول فوتسال کشور رساند.
داستان شکل گیری، تیم فوتسال شهروند ساری هم دقیقا مشابه تیم فجر قائم گلوگاه است.
این تیم هم در ابتدا در جام رمضان ساری شرکت کرد و با گسترش فعالیت هایش، در حال حاضر قدیمی ترین تیم فوتسال ایران با برخورداری از مدارس فوتسال پایه و تشکیلاتی بسیار گسترده و منظم است.
افت برگزاری جام رمضان
رقابت های جام رمضان اندک اندک و به دلایل گوناگون و پیش گفته به دوران افت خود نزدیک می شود.
دیگر خبری از برگزاری مسابقات با آن همه شور و نشاط و البته نتایج غیرقابل باور نیست. جوانان مستعد فوتسال، دیگر راهی به سالن های فوتسال ندارند و معلوم نیست با این شرایط، تکلیف آن همه استعداد و انگیزه چه می شود.
فوتسال ایران دارای جایگاه بسیار معتبر در فوتسال آسیا و جهان است و بدون شک این موفقیت ها نتیجه برگزاری مسابقات جام رمضان در شهرهای کوچک و بزرگ ایران است.
کیفیت برگزاری جام رمضان به گونه ای بود که بازی های مرحله نهایی آن، به صورت مستقیم از شبکه های استانی پخش می شد. با شرایط فعلی و به فراموشی سپردن این رقابت ها، شاید افت فنی فوتسال ایران در آینده محتمل و قطعی باشد.
برخی کارشناسان معتقدند این رقابت ها باید در صورت رونق گرفتن دوباره در شهرهای استان به سمت حرفه ای شدن پیش بروند.
یک کارشناس فوتسال مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با وجود علاقه مندی فراوان جوانان برای شرکت در مسابقات جام رمضان، برگزاری این رقابت ها از لحاظ فنی، فایده ای برای بازیکنان حرفه ای فوتسال ندارد.
سعید بسطامی افزود: همه تیم هایی که در این گونه مسابقات شرکت می کنند، بدون برنامه و تاکتیک خاصی به مصاف حریفان می روند و به همین دلیل این مسابقات نمی تواند منجر به افزایش کیفیت فنی بازیکنان حرفه ای فوتسال شود.
وی بیان کرد : اگر فوتسال مازندران می خواهد از برگزاری این مسابقات نصیبی بگیرد، باید رقابت های جام رمضان را در رده سنی پایه برگزار کند.
مربی پیشین تیم فوتسال شهروند ساری در لیگ برتر کشور اظهارکرد: بازیکنان رده های سنی فوتسال مازندران، میدانی برای تجربه آموزی ندارند و این مسابقات می تواند به محل مناسبی برای عرضه توانایی ها و ظهور استعدادهای آنان تبدیل شود.
بسطامی خاطرنشان کرد: بازیکنان رده سنی بزرگسالان به صورت عمده برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن در این بازی ها شرکت می کنند اما اگر برنامه ریزی مناسبی برای رده های سنی پایه انجام شود، آن ها قادر خواهند بود از این گونه مسابقات، تجربه های ارزشمندی کسب کنند.
کارشناس فوتسال مازندران افزود: اگر چه فوتسال مازندران دارای لیگ در رده های سنی پایه است اما رقابت های جام رمضان به دلیل فشردگی و هیجان فراوان فرصت مناسبی برای تجربه اندوزی بازیکنان رده های سنی پایه است.
بسطامی سوء مدیریت، اعمال نظر در تعیین نتایج و هزینه بالا را از دلایل افت برگزاری رقابت های جام رمضان در شهرهای مازندران دانست.
به هر شکل مسابقات فوتسال جام رمضان که زمانی به دلیل زمان بندی در برگزاری مسابقات و حضور پرشور تماشاگران در سالن ها از رونق بسیار بالایی برخوردار بود و شاید از نگاه بسیاری از فوتبال دوستان و علاقه مندان به فوتسال مهم ترین رویداد فوتسالی هر شهردر طول سال تلقی می شد، چند سال است که روندی رو به افول را در پیش گرفته است.
طبیعی است همان طور که شور و هیجان و رونق بالای این مسابقات در گذشته دستاوردهایی را برای فوتسال مازندران داشت، استمرار این رکود هم در فوتسال ویژه ماه رمضان در سال های آتی پیامدهای منفی خود را در این ورزش جذاب و عامه پسند نشان می دهد.ک/4
7331/6097
میثم محسنی کوتنایی



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن