تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820243131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیماری‌های روده‌ای و اسهال همچنان از علل شایع مرگ و میر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
بیماری‌های روده‌ای و اسهال همچنان از علل شایع مرگ و میر است
براساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های روده‌ای و اسهال در بسیاری از مناطق جهان به ویژه در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته و همچنین تعدادی از کشورهای در حال توسعه، همچنان از علل شایع مرگ و میر است.


احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در کشورهای فقیر بیماری‌های عفونی یکی از دلایل مهم و عمده مرگ و میر است و کودکان در بسیاری از این کشورها قربانیان اصلی بیماری‌های عفونی محسوب می‌شوند.


وی گفت: در برخی از کشورها آمار ابتلا به بیماری‌هایی نظیر اسهال آن قدر بالا است که کودک مبتلا به اسهال در نهایت به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهد.


سراوانی تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های روده‌ای و اسهال در بسیاری از مناطق جهان به ویژه در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته و همچنین تعدادی از کشورهای در حال توسعه، همچنان از علل شایع و مهم مرگ و میر است.


وی با بیان اینکه علاوه بر بیماری‌های روده‌ای و اسهال بیماری‌های دیگری نیز مانند بیماری‌های تنفسی، سل، مالاریا و برخی از بیماری‌های گوارشی بسیار شایع هستند، خاطر نشان کرد: درصد بالایی از توان و منابع مالی سیستم‌های بهداشتی و درمانی کشور صرف اینگونه بیماری‌ها می‌شوند و البته برخی از کشورها از پس این هزینه‌ها بر نمی‌آیند.


سراوانی گفت: نبود سیستم ثبت و گزارش دهی مناسب، نظام ارجاع مناسب، زیر ساخت‌های مناسب و ضعف مدیریتی از دیگر مشکلاتی است که کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری‌های عفونی با آن مواجه هستند و تا این مشکلات و نقایص برطرف نشود، بیماری‌ها و عوامل عفونی از جمله بیماری‌های روده‌ای و اسهال شیوع و مرگ و میر بالایی خواهند داشت.


انتهای پیام/ 



اخبار مرتبط

وبا سال گذشته در ایران مشاهده نشد/ بی‌احتیاطی مردم آنها را به وبا مبتلا می‌کند
مدیریت سندروم روده تحریک پذیر/ در این دوران به رژیم غذایی خود توجه کنیم
با کمی دقت به پاهایتان پی به بیماری‌ها می‌برید
استرس عامل بروز سندرم روده تحریک پذیر است
افرادی که در ایام نوروز آب کمتر مصرف می‌کنند به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند
20 درصد تهراني‌ها مبتلا به "سندرم روده تحريك پذير" هستند
با اين چربي سوز طبيعي بيشتر آشنا شويد!
اگر بيماري روده ي تحريك پذير داريد، روزه بگيريد
مبتلایان به روزه بزرگ محدودیتی برای روزه گرفتن ندارند




۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن