تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813155520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فاضلاب صنعتی پتروشیمی بزرگترین عامل تهدیدکننده رودخانه کراست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل محیط زیست استان فارس: فاضلاب صنعتی پتروشیمی بزرگترین عامل تهدیدکننده رودخانه کراست خبرگزاری پانا: مدیرکل محیط زیست استان فارس بزرگترین عامل تهدیدکننده رودخانه کُر را پتروشیمی زرقان دانست و گفت: فاضلاب صنعتی پتروشیمی پس از ورود به لاگن‌های تبخیری وارد رودخانه شده و آب و خاک را به شدت آلوده می‌کند.
۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۱ تير ساعت 10:52

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، حمزه ولوی در جلسه اتاق فکر استان فارس با موضوع بررسی پیرامون توسعه پالایشگاه شیراز اظهار داشت: در حال حاضر در شهر زرقان صدها صنعت کوچک و بزرگ وجود دارد و با وجود شهرک‌های صنعتی موجود در این شهر و تراکم صنایع، گنجایشی برای ساخت پالایشگاه جدید وجود ندارد.
مدیرکل محیط زیست استان فارس افزود: وجود آزاد راه شیراز-اصفهان در مجاورت طرح ارائه شده توسعه پالایشگاه، و وجود کریدور توریستی ارزشمند در این منطقه را نباید نادیده گرفت.
وی گفت:محصور بودن شهر زرقان بین رشته کوه‌ها و وجود صنایع متعدد در این منطقه و پالایشگاه و پتروشیمی بار آلودگی هوا را افزایش داده است.
ولوی بزرگترین عامل تهدیدکننده رودخانه کر را پتروشیمی دانست و افزود: متاسفانه فاضلاب صنعتی پتروشیمی پس از ورود به لاگن‌های تبخیری وارد رودخانه شده و آب و خاک را به شدت آلوده می‌کند.
مدیرکل محیط زیست استان فارس رضایت مردم محلی را یکی از ملاک‌های اجرای پروژه پالایشگاه دانست و تاکید کرد که باید نظر شورای شهر و مردم زرقان در مورد توسعه پالایشگاه لحاظ شود.
وی با بیان اینکه احتمال بروز پدیده اینورژن در فصل زمستان در شهر زرقان وجود دارد، افزود: با وجود این بار صنعتی در منطقه زرقان اگر توسعه پالایشگاه صورت پذیرد کافیست که در شرایط اینورژن، سیل یا زلزله رخ دهد که در این صورت فاجعه بزرگ زیست محیطی منطقه را تهدید می‌کند.
ولوی خاطرنشان کرد: پسندیده است که به‌جای احداث پالایشگاه جدید فرایند تولید در پالایشگاه قدیم براساس استانداردهای جهانی اصلاح شود چرا که آب و خاک و هوای شهر زرقان گنجایش احداث پالایشگاه جدید را ندارد.
در این جلسه مقرر شد تا کیفیت هوای شهر زرقان به صورت روزانه بررسی شود و از شورای شهر و مردم منطقه نظرخواهی شود، داده‌های بیمارستانی و بیماری‌های شایع در منطقه شناسایی و در اختیار اتاق فکر قرار گیرد و وضعیت سلامت مردم منطقه بررسی شود، لیست صنایع منطقه، آمار ترافیک جاده‌ای و تعداد روزهای اینورژن زرقان نیز تهیه و به اتاق فکر ارائه شود تا امکان استقرار احتمالی پالایشگاه در منطقه به صورت علمی امکان‌پذیر شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن