تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819518636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده کردکوی در مجلس: اوقاف گلستان، طرح‎های سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات را ارائه دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نماینده کردکوی در مجلس:
اوقاف گلستان، طرح‎های سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات را ارائه دهد
نماینده کردکوی در مجلس شورای اسلامی گفت: اوقاف استان با ایجاد کارگروه تخصصی وقف، برای طرح توسعه موقوفات و بقاع متبرکه موارد قابل سرمایه‌گذاری را شناسایی و طرح‌های قابل اجرا را به مجمع نمایندگان استان ارائه دهد.

خبرگزاری فارس: اوقاف گلستان، طرح‎های سرمایه‌گذاری در بخش موقوفات را ارائه دهد



به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد نظری‎مهر شامگاه چهارشنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در راستای رفع مشکلات در حوزه وقف و امامزادگان حوزه کردکوی و بندرگز اظهار کرد: ظرفیت‎ها و موارد سرمایه‌گذاری برای توسعه موقوفات و بقاع متبرکه در گلستان بسیار ارزشمند و قابل توجه است. وی تصریح کرد: مردم شریف ما برای این مملکت و خاک زحمات و خون‎های بسیاری داده‎اند و سراسر نقاط این کشور متعلق به تمامی ملت ایران است و رسیدگی به امور هر منطقه، بهره‌وری آن را برای ملت شریف تمام ایران مهیا می‌سازد .
نماینده کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: در قدیم از رودخانه‌های شهرها و روستاها استفاده بهینه می‌شد و حتی از آنها ماهی می‌گرفتند، در حالی که عدم شکرگذاری باعث شده امروزه آن رودخانه‌ها به زباله‌دان تبدیل شوند.   در موقع پر آبی و باران به فکر جمع‌آوری آب نیستیم
نظری‎مهر به کمبود آب در کشور اشاره کرد و افزود: در موقع پر آبی و باران به فکر جمع‌آوری آب نبودیم و برای آب آشامیدنی و زراعت جای جای زمین خدا را برای حفر چاه‌ها سوراخ کرده‌ایم و در اینحال جواب خدا را چه خواهیم داد.
وی با ابراز امیدواری از طرح توسعه موقوفات و بقاع متبرکه اذعان کرد: اوقاف با ایجاد کارگروه تخصصی وقف موارد قابل سرمایه‌گذاری را شناسایی و طرح‌های قابل اجرا را جمع‌آوری و در جلسه‌ای که در حضور مجمع نمایندگان استان گلستان و دیگر مسئولان استانی در آینده‌ای نزدیک گذاشته می‌شود آن را تبیین و در راستای اجرای آن تصمیمات جدید اتخاذ خواهد شد .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد از حوزه وقف و امامزادگان کردکوی و بندرگز مشکلات پیشرو این حوزه را مطرح کردند .   گلستان برای سرمایه‌گذاری در حوزه وقف مشکلات فراوانی دارد
سیدمحمدجواد رئوف‌سیدنژاد اظهار کرد: استان گلستان در راستای توسعه و سرمایه‌گذاری و بهره‌وری مشکلات فراوانی در حوزه وقف دارد از جکله مثال مشاعی بودن موقوفات و درآمد بسیار پایین آنها از مشکلاتی است که نیاز به کمک مردمی و مسئولان دارد .
وی با اشاره به اهمیت موضوع وقف تصریح کرد: روزی از امام سوال
کردند شخصی معلوم‌الحال که جنایات زیادی داشته زمینی را وقف کرده و آیا می‎توان به آن وقف عمل کرد و امام (ره) فرمودند: «عمل به وقف لازم است».
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با توجه به اینکه تمام انفال
زیر نظر ولی فقیه است و اختیار آن در دست ایشان است، خاطرنشان کرد: مقام و منزلت وقف آنقدر رفیع است که عمل به نیت واقف را واجب دانستند و در موارد نادر و در جهت تبدیل به احسن با نظر نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و در موارد شاذ با نظر نماینده ولی فقیه نسبت به تبدیل به احسن وقف اقدام می‌شود .
مسئول بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان گلستان نیز در این جلسه اذعان کرد: تعدد زمین‌های کشاورزی موقوفه در گلستان و نیاز به کشاورزی مدرن همراه با  سیستم آبیاری نوین در جهت حفظ و بهره‌وری بیشتر از آب و خاک از مواردی است که نیاز به برگزاری جلسات با مجمع نمایندگان و مسئولان استانی است.   برخی زمین‌های و بقاع متبرکه‌ای گلستان از نظر گردشگری بسیار بکر است
محمد صادق پورقاسم اظهار کرد: در استان گلستان زمین‌های و بقاع متبرکه‌ای وجود دارد که منطقه آنها از نظر گردشگری بسیار بکر است از این رو ایجاد طرح و برنامه برای اینچنین برنامه‌ها نیاز به همکاری و مشارکت همه جانبه دارد.
وی به راه‌اندازی کارگروهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی کارگروه تخصصی از مواردی است که در زمینه بهره‌وری بیشتر از زمین‌های موقوفه و بقاع متبرکه که قابلیت سرمایه‌گذاری در امور گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی را فراهم می‌کند .
مسئول بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان گلستان اظهار کرد: سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع) «رادکان»، آب گرم «زیارت»، امامزادگان عبدالله روستای «زیارت» و «طیب(ع)» روستای «قرن آباد» و منطقه بسیار زیبای «خالد نبی(ع)» از مواردی است که به صورت یک گنجینه نیاز به همت و همکاری همه جانبه دارد .
انتهای پیام/2307/

94/04/11 - 05:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن