تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821156264




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت امتحانات الهي با امتحانات بشري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۳:۷ب.ظ)
مدير حوزه‌هاي علميه: تفاوت امتحانات الهي با امتحانات بشري موج - قم - مدير حوزه‌هاي علميه گفت: تفاوت امتحانات بشري با امتحانات الهي در اين است که در امتحانات بشري قرنطينه درست مي‌کنند تا سؤال‌ها لو نرود، ولي؛ خداوند سؤالات خود را در اختيار همه قرار داده است به شرط اين که خودش را آماده پاسخ کند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، مدير حوزه‌هاي علميه در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه، در ادامه تفسير دعاي مکارم اخلاق صحيفه سجاديه اظهار کرد: حضرت امام سجاد (ع) پس از صلوات بر محمد و آل محمد خواسته ديگري را مطرح مي‌کنند و مي‌فرمايند «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَاكْفِنى ما يَشْغَلُنِى الاْهْتِمامُ بِهِ» بارخدايا بر محمد و آلش درود فرست، و گره هر كارى كه فكرش مرا به خود مشغول داشته بگشاى.
وي گفت: معناي کلمه «کفايه» که از واژه «واکفني» استفاده مي‌شود هر جا به کار رود به اين معنا است که شخصي جايگزين شخص ديگري در انجام يک کار مهم مي‌شود.
آيت الله حسيني بوشهري افزود: آدم‌هاي بزرگ و کساني که وقتشان ارزشمند است، اگر اين دعا براي آنها برآورده شود خداوند زمينه را به گونه‌اي فراهم مي‌کند که بدون اين که وقتي صرف کنند کارها انجام مي‌شود.
وي با بيان اين که بر اين اساس کارها به دو نوع تقسيم مي‌شود، گفت: يکي از انواع کارها اين است که هم کار بايد انجام شود و هم توسط خود شخص انجام گيرد و چيزي که حضرت دعا مي‌کنند اين کارها نيست.
آيت الله حسيني بوشهري با بيان اين که شخصي خدمت امام صادق (ع) رسيد و پرسيد که اصول زندگي را بر چه اساس پايه گذاري کرده‌اي، گفت: امام صادق (ع) به اين شخص جواب داد به اين جمع بندي رسيدم کاري که به خودم واگذار شده است و از عهده کس ديگري بر نمي آيد تمام تلاش خودم را براي انجام آن به کار ببندم.
وي با اشاره به فراز ديگري از دعاي مکارم اخلاق عنوان کرد: امام سجاد (ع) مي‌فرمايند «وَاسْتَعْمِلْنى بِما تَسْئَلُنى غَداً عَنْهُ» پروردگارا من را عامل کارهايي قرار ده که فرداي قيامت آنها را از من سؤال خواهي کرد.
مدير حوزه‌هاي علميه با بيان اين که يکي از مواردي که فرداي قيامت از ما سؤال مي‌کنند تربيت فرزند است، گفت: اگر به بچه خود نرسيم و به منجلاب گرفتار شود از ما سؤال مي‌کنند مگر شما مسوول تربيت فرزند نبوديد.
وي تصريح کرد: تفاوت امتحانات بشري با امتحانات الهي در اين است که در امتحانات بشري قرنطينه درست مي‌کنند تا سؤال‌ها، لو نرود ولي خداوند سؤالات خود را در اختيار همه قرار داده است به شرط اينکه خود را آماده پاسخ کنيد.
آيت الله حسيني بوشهري گفت: 124 هزار پيامبر به اضافه اولياي الهي آمده‌اند تا انسان‌ها را براي امتحان الهي آماده کنند و سؤالات را در اختيار آنها قرار دهند تا انسان‌ها خود را براي پاسخ آماده کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن