تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زلزله حکم کمیته استیناف جدول لیگ برتر را تغییر می‌دهد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زلزله حکم کمیته استیناف جدول لیگ برتر را تغییر می‌دهد
یک ماه و نیم بعد از پایان رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران یک حکم قاطع از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مانند یک بمب خبری در میانه اخبار نقل و انتقالات ترکید و معادلات جدول لیگ برتر و سرنوشت چند تیم را تغییر داد.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ - 01 July 2015


یک ماه و نیم بعد از پایان رقابت‌های فوتبال لیگ برتر ایران یک حکم قاطع از سوی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مانند یک بمب خبری در میانه اخبار نقل و انتقالات ترکید و معادلات جدول لیگ برتر و سرنوشت چند تیم را تغییر داد. شامگاه روز دوشنبه بود که کمیته استیناف سرانجام رای مربوط به باشگاه راه‌آهن را اعلام کرد و در کمال شگفتی این رای 180 درجه با رایی که کمیته انضباطی در این خصوص صادر کرده بود تفاوت داشت. 


به گزارش تابناک، کمیته استیناف در خصوص رسیدگی به پرونده باشگاه راه‌آهن در استفاده از بازیکنی به نام مارتین موتومبا، رای خود را به تاریخ 2/4/94 به شرح زیر صادر کرد:


1. بازیکن تیم راه‌آهن به نام مارتین کایونگو موتومبا به شش جلسه محرومیت از فعالیت فوتبالی و پرداخت یکصد و پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.


2. نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه‌آهن که از بازیکن مذکور در مقابل تیم‌های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز استفاده کرده است، سه بر صفر به نفع باشگاه‌های فوق الذکر اعلام می‌شود.


علیرضا صالحی درباره رای کمیته استیناف در خصوص پرونده شکایت پیکان از راه‌آهن گفت: «پس از تشکیل جلسات متعدد و بررسی همه جانبه نسبت به موضوع و تحقیقات انجام شده، نهایتا با احراز تخلف باشگاه راه‌آهن در استفاده از بازیکن خارجی خود (مارتین کایونگو موتومبا) که اقدام به ارائه گواهی خلاف واقع دایر بر اعلام فسخ قرارداد باشگاه سابق خود (اردو اسپور) در تاریخ 7/10/93 کرده بود، نهایتا حکم کمیته انضباطی نقض و حکم محرومیت بازیکن خاطی به شرح اعلامی در سایت فدراسیون فوتبال اعلام شد.»


نتیجه هر یک از مسابقات باشگاه راه آهن که از بازیکن مذکور استفاده شده 3بر صفر به سود حریفان می شود. موتومبا به صورت غیرقانونی در لیگ ایران بازی کرده بود، در مسابقات راه آهن در مقابل تیم های پرسپولیس تهران، نفت مسجد سلیمان، پیکان تهران، استقلال خوزستان و سایپا البرز بازی کرده بود. با حکم کمیته انضباطی حالا جدول لیگ سال گذشته کاملا عوض می شود و راه آهن به عنوان تیم آخر لیگ به دسته پایین تر سقوط خواهد کرد.


به این ترتیب جدول فعلی باید به این شرح تغییر کند. با توجه به تساوی راه‌آهن برابر تیم‌های پرسپولیس‌تهران، نفت مسجد سلیمان و استقلال و خوزستان به مجموع امتیاز‌های هر یک از این تیم‌ها دو امتیاز اضافه می‌شود و از مجموع امتیازات راه‌آهن سه امتیاز کسر می‌شود. از سوی دیگر وقتی با توجه پیروزی راه‌آهن برابر تیم‌های پیکان و سایپا به هریک از این دو تیم در جدول سه امتیاز داده می‌شود و از تیم راه‌آهن هم شش امتیاز کسر می‌شود. به این ترتیب راه‌آهن که در جدول فعلی لیگ برتر با 31 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد با کسر نه امتیاز، بیست و دو امتیازی می‌شود و به قعر جدول می‌رود.


دو امتیازی که از این حکم نصیب باشگاه نفت مسجد سلیمان می‌شود اگرچه کمکی به این تیم سقوط کرده برای بازگشت به لیگ برتر نمی‌کند اما حداقل این تیم را از قعرنشینی نجات می‌دهد و به جای رده شانزدهم بر صندلی پانزدهمش می‌نشاند. پرسپولیس و سایپا هم با افزایش دو سه امتیازی‌شان تغییری در جایگاه‌شان ایجاد نمی‌شود و در همان رتبه‌های هشتم و هفتم جدول جای می‌گیرند. اما این حکم اگر کمی زودتر صادر می‌شد شاید استقلال خوزستان دیگر استرس و دلهره بازی پلی‌آف با مس کرمان را نمی‌چشید و با خیال راحت در جایگاه سیزدهم جدول قرار می‌گرفت.


 اما تنها تیم خوشبخت این رای پیکان تهران است. تیم سقوط کرده‌ای که پیش از این حکم با بیست و شش امتیاز تیم پانزدهم جدول بود و حالا با بیست و نه امتیاز تیم چهاردهم جدول است و لیگ برتری! البته لیگ برتری شدن پیکان شرط و شروطی دارد که کمی اوضاع را پیچیده می‌کند. طیق قانون تیم چهاردهم جدول باید با بهترین تیم دوم لیگ یک بازی پلی‌آف برگزار کند. همان بازی که استقلال خوزستان و مس کرمان برگزار کردند و منجر به باقی ماندن استقلال خوزستان در لیگ برتر شد. حالا سوال اینجاست که آیا باید بعد از این حکم بار دیگر مسابقه پلی‌آف برگزار شود یا خیر؟ فعلا که مسئولان سازمان لیگ چندان زیر بار این موضوع نرفته‌اند و همه چیز را به رسیدن حکم کمیته استیناف به دستشان موکول کرده‌اند. باید دید رای شجاعانه کمیته استیناف با چه واکنشی از سوی عوامل اجرایی و مدیران عالی رتبه فدراسیون فوتبال مواجه می‌شود.


فعلا که در سایت سازمان لیگ، به عنوان مرجع رسمی مسابقات فوتبال در ایران جدول رده‌بندی تغییر نکرده و به همان شکل سابق خود در پایان هفته بیست و پنجم قرار دارد اما اگر تغییرات حاصل از حکم کمیته استیناف در جدول اعمال شود انگاه سرنوشت چند تیم تغییر می‌کند. در ادامه می‌توانید جدول قبل و بعد از حکم کمیته استیناف را ببینید.



زلزله حکم کمیته استیناف جدول لیگ برتر را تغییر داد















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن