تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797571013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صدوركارنامه وضعیت سلامت روانی رفتاری و تربیتی واحد آموزشی و پرورش


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران خبر داد: صدوركارنامه وضعیت سلامت روانی رفتاری و تربیتی واحد آموزشی و پرورش خبرگزاری پانا:ابوالفضل رحمانی در سال تحصیلی جاری برای 1112 مدرسه در شهر تهران نیمرخ روانی رفتاری وتربیتی مدرسه ای صادر شده است كه در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۸ تير ساعت 11:33

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا،ابوالفضل رحمانی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران گفت :با توجه به ارزیابی های انجام شده اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی در سال تحصیلی جاری برای 1112 مدرسه در شهر تهران نیمرخ روانی رفتاری وتربیتی مدرسه ای صادر شده است كه  در اختیار مدیران مدارس قرار می گیرد.

وی ادامه داد: می توان گفت توسط مشاوران مدارس 1112 نقطه شهرتهران از نظر 42 مولفه روانی، رفتاری، تربیتی و اوقات فراغت نوجوانان آسیب شناسی شده است. بر اساس بخشنامه ی صادرشده، مدارس ملزم هستند از نتایج استخراج شده در برنامه ریزی و آموزش همكاران، اولیا و دانش آموزان استفاده نمایند و برنامه هایی در حوزه ارتقای سلامت روانی رفتاری واجتماعی دانش آموزان را اجرا نمایند.

رحمانی افزود:در سال تحصیلی جاری نیز تمامی دانش آموزان سال اول دوره دوم متوسطه با سه آزمون ( استعداد تحصیلی، سلامت روانی رفتاری و رغبت شغلی) و مدارس متقاضی در مجموع بیش از یكصدو ده هزار نفر دانش آموز مورد ارزیابی قرار گرفتند. شناسایی هیجانات مثبت و منفی، رفتارهای آسیب زا، روش های مقابله با فشارهای روانی، نگرش نسبت به مدرسه و خانواده، حمایت‌های اجتماعی و چگونگی گذراندن اوقات فراغت از جمله مولفه‌های است که در دانش آموزان 12 تا 18 سال مورد بررسی قرار گرفته است تا برای کمک به آنها گام های اساسی برداشته شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران گفت : نتایج بررسی های انجام شده نشان می دهد كه با آموزش‌های لازم، ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی، همچنین استفاده از ابزارهایی مثل هنر، فضای مجازی  با آموزش های كوتاه و موثر(كپسولی)و اتکا به رویکردهای علمی و پژوهشی می توان نوجوانان و جوانان را در مقابل آسیب های جدی اجتماعی تا حد قابل توجهی واكسینه نمود.

رحمانی گفت: از آنجایی كه هر مدرسه به عنوان نمادی از اجتماع و همچنین با توجه به فضای منطقه ای و مکانی، بستر فرهنگی خاص خود را دارد. براین اساس، هرگونه تحلیلی درباره مسایل مدرسه، نیازمند شناخت این بستر است؛ این نکته ای است كه بایدبه آن توجه شود. همه مدارس درباره مسایل خود، به خصوص آن بخش از مسایل که مشکل و مشکل ساز تلقی می شوند دنبال راه حل و راهکار- البته از نوع کاربردی- می گردند.. مدرسه، همانند اجتماع سیاست های فرهنگی وتربیتی دارد و در این سیاستگذاری، نه فقط در باره مشکلات رفتاری دانش آموزان، بلکه برای همه موارد، تدابیر لازم را پیش بینی میکند. سیاستگذاری فرهنگی در مدرسه، مبتنی بر شناخت هایی چون: مخاطب شناسی، موقعیت شناسی، شناخت خرده فرهنگ منطقه و محله ای که مدرسه در آن قرار دارد، شناخت آسیب ها و آشنایی با روان شناسی اجتماعی و سایر دانش های مرتبط است.

مدرسه در سیاست های فرهنگی و تربیتی خود مشخص می کند که برای موارد زیر چه برنامه ها و تدابیری دارد:

- بهداشت روانی در مدرسه (برای همه دانش آموزان و معلمان).
- تطبیق آموزش های مدرسه ای با شرایط واقعی اجتماع (برای دانش آموزان و والدین).
- تقویت روحیه مشارکت و همکاری (برای همه اعم از دانش آموزان، معلمان و والدین).
- آموزش آداب و مهارت های زندگی (برای دانش آموزان)
- معرفی فرهنگ، ارزش های انسانی، دینی، ادبیات، هنر و تاریخ نظام اجتماعی.
- انتقال فرهنگی از طریق جهت گیری مشخص در برنامه های مربوط به آداب و رسوم، اعتقادات و ارزش ها  مدیران مدارس با در اختیار داشتن كارنامه وضعیت سلامت روانی رفتاری وتربیتی  مدرسه، برای تحقق سیاست های فرهنگی تربیتی واحد آموزشی و پرورشی خود اقدامات موثر انجام می دهند.

در حال حاضر نقشه راه ارتقای سلامت رفتاری و روانی دانش‌آموزان شهر تهران تهیه شده است و بر اساس آن به اركان چهار گانه ارتقای سلامت روان دانش آموزان در مناطق و مدارس( 1- كمیته ارتقای سلامت روان دانش آموزان منطقه 2-شورای پرورشی منطقه 3- اتاق فكر هسته های مشاوره و مدیران منتخب مدارس 4- شورای مدرسه)توجه ویژه ای شده و برنامه ریزی های مداخله ای نیز در حال اجرا ست.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن