تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798314391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند موسیقی کشور فصل‌الخطاب اجرای کنسرت‌هاست |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سند موسیقی کشور فصل‌الخطاب اجرای کنسرت‌هاست
کد خبر: ۵۱۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ - 29 June 2015


معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است حضور شورای عالی انقلاب فرهنگی در تدوین سند موسیقی کشور می تواند این سند را فصل الخطاب نهادهای کشور در امر موسیقی قرار دهد. وی افزود: بعد از تصویب سند موسیقی کشور تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کشور، دادستانی و نیروی انتظامی به امضا می‌رسد.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت هنر موسیقی در کشور به تلاش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تدوین سند موسیقی کشور، گفت: پیگیری ها برای ادامه روند تدوین سند موسیقی کشور مجددا آغاز شده و تلاش داریم تا پایان نیمه سال جاری به اتمام برسد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه تدوین این سند تنها از سوی این وزارتخانه صورت نمی گیرد، عنوان کرد: از آنجایی که قرار است سند عالی در حوزه موسیقی داشته باشیم لازم است نهادهای دیگری نیز در کنار وزارت ارشاد به تدوین آن بپردازند که از آن جمله نقش برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی است که سیاست های کلان فرهنگی و هنری کشور را به تصویب می رساند.

وی افزود: تا کنون بخش مهمی از این سند مورد بررسی قرار گرفته و مراحل پایانی خود را طی می کند و حتی کمیسیون هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه نشست های با اعضای هیأت مدیره خانه موسیقی برگزار کرده است لذا اگر این شورا همکاری خوب خود را در مرحله تدوین سند همچنان ادامه دهد قطعا تصویب آن بسیار مؤثر خواهد بود.

سند موسیقی کشور حوزه موسیقی را متحول خواهد کرد

نوش آبادی در ادامه با اشاره به همکاری هنرمندان و صاحبنظران حوزه موسیقی در مراحل اولیه تنظیم این سند، یادآور شد: خانه موسیقی و حوزه هنری از دیگر مجموعه هایی بودند که به وزارت ارشاد در این زمینه مشاوره هایی دادند و جلسات متعددی با این افراد برگزار شد در نهایت با وجود برگزاری این جلسات فشرده امیدواریم تا سه الی چهار ماه آینده این سند به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه با تصویب سند موسیقی کشور شاهد تحول اساسی در حوزه موسیقی خواهیم بود، گفت: بر همین اساس می توانیم به خوبی حوزه موسیقی را مورد رصد قرار دهیم و از حساسیت های حوزه نظری و اجرا بکاهیم.

وی در ادامه در خصوص این حساسیت ها اظهار کرد: موسیقی به لحاظ نظری و اجرا حساسیت هایی در بین دستگاه های مختلف دارد و همواره یکی از مباحث چالش برانگیز بوده است که بر اساس آن گاهی شاهد لغو کنسرت ها بوده ایم لذا با تدوین این سند که به لحاظ تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی فصل الخطاب تمام نهادهای کشور در حوزه موسیقی خواهد بود دیگر شاهد مسائل و مشکلات در اینحوزه نخواهیم بود.

شیوه نامه های عملیاتی و اجرایی در حوزه اجرای کنسرت

نوش آبادی در ادامه درباره کنسرت های موسیقی در دولت یازدهم گفت: بر این اساس 312 مجوز اجرای کنسرت در دولت یازدهم داده شده که از این تعداد 9 مورد آن لغو شده و از این بین نیز 3 کنسرت به علت مشکل محتوایی و 2 کنسرت با حکم قضایی لغو شد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس در جلساتی که در وزارتخانه برگزار شد تصمیم بر این شد تا بعد از تصویب سند موسیقی کشور تفاهم نامه هایی نیز با وزارت کشور، دادستانی و نیروی انتظامی به امضا برسد تا در حوزه اجرای کنسرت نیز شیوه نامه های عملیاتی و اجرایی وجود داشته باشد تا شاهد لغو بی مورد برنامه های هنری که حاصل دسترنج هنرمندان است نباشیم.

به گزارش خانه ملت، تابستان سال گذشته بوده که جلسات متعددی در مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری برای تدوین سند موسیقی کشور به همت معاونت موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و در نهایت متنی تحت عنوان سند موسیقی ارائه شد اما به علت برخی مشکلات که در بندهای این سند وجود داشت مورد تأیید قرار نگرفت.

بعد از آن بود که پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد شورایی سه نفره برای ادامه کار تدوین سند موسیقی کشور برگزید و قرار شد تا پایان سال 93 کار تدوین آن به اتمام برسد که تا به امروز کار تدوین به پایان نرسیده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن