تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799097678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضايیه: دستگاه قضا مقابل تهديد، تطميع، رودربايستي و جوسازي بايستد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضايیه: دستگاه قضا مقابل تهديد، تطميع، رودربايستي و جوسازي بايستد
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه، با تجليل از شهيد مظلوم آيت الله بهشتي و شهيد قدوسي دو شهيد والا مقام دستگاه قضا...


حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضاييه، با تجليل از شهيد مظلوم آيت الله بهشتي و شهيد قدوسي دو شهيد والا مقام دستگاه قضا، «استقلال و تأثير ناپذيري» دستگاه قضا را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: بايد در برابر عوامل مخدوش كننده استقلال قضا از جمله تهديد، تطميع، رودربايستي و فشارِ جو عمومي ايستاد و بر رفتار و روش صحيح قضا تكيه كرد. 
ايشان «اقتدار» را از عوامل استقلال دستگاه قضايي برشمردند و افزودند: اقتدار طلبي قوه قضاييه، قدرت طلبي متعارف سياسي و جناحي نيست بلكه به معناي قاطعيت و ايستادگي بر سر حرف حق است. 
«قانون گرايي و سلامت كامل» دستگاه قضايي دو عامل ديگري بودند كه رهبر انقلاب آنها را در تحقق استقلال قوه‌قضاييه، مؤثر و مهم خواندند. 
ايشان افزودند: در زمينه سلامت قوه، كارهاي خوبي شده است و بايد با جديت به اين راه ادامه داد، چراكه هر گونه فساد در دستگاه قضايي، زمينه ساز فسادهاي بزرگتر در جامعه خواهد بود. 
حضرت آيت الله خامنه‌اي «پيشگيري از جرم» را از ديگر مسائل حساس و مهم قوه قضائيه برشمردند.
 ايشان افزودند: البته دستگاه‌هاي ديگر هم بايد در اين زمينه فعال باشند اما بايد تلاشي سازمان‌يافته در اين زمينه صورت پذيرد، چراكه در غير اين صورت، جرائم، مدام افزايش و گسترش مي‌يابند و مديريت كلان آنها ممكن نخواهد بود. 
رهبر انقلاب، افزايش تعداد زندانيان را واقعاً تأسف بار خواندند و افزودند: اين مسئله از زواياي مختلف مالي، خانوادگي، اخلاقي و اجتماعي هزينه ساز است و بايد با تمركز بر راه حلهاي مختلف، براي علاج آن فكري جدي كرد. 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در همين زمينه ترويج فرهنگ صلح و سازش در جامعه و آسيب شناسي و تقويت شوراهاي حل اختلاف را در افزايش نيافتن تعداد زندانيان، مؤثر خواندند و افزودند: براي مقابله با تبعات منفي افزايش زندانيان مالي و زندانيان مواد‌مخدر نيز بايد دنبال پيشنهادها و راه حلهاي تازه‌اي بود. 
رهبر انقلاب با تأكيد بر تلاش براي تسهيل ازدواج جوانان به برخي مشكلات دادگاه‌هاي خانواده از جمله «طلاق‌توافقي» اشاره كردند و افزودند: قضات محترم با كمك بزرگان خانواده ها، اينگونه مسائل را تقليل دهند.
  «برنامه محوري»، «تنقيح و اصلاح قوانين» و «كادرسازي» سه نكته و توصيه مهمي بود كه رهبر انقلاب در ادامه سخنان خود به تبيين آنها پرداختند.
 حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد بر ضرورت «برنامه‌محوري» در دستگاه قضايي گفتند: تكيه كردن بر برنامه روشن و مدون، به حركت دقيق در مسير چشم انداز آينده كمك مي‌كند و مانع از گرفتار شدن در كشمكش‌هاي روزمره مي‌شود.  رهبر انقلاب در تبيين نكته دوم، يعني «تنقيح و اصلاح قوانين»، افزودند: قانون، راه پيشرفت كشور را هموار مي‌كند و چنانچه برخي قوانين ايراد يا با يكديگر تعارض دارند، بايد آنها را اصلاح كرد اما بنده به هيچ وجه قانون گريزي را قبول ندارم. 
حضرت آيت الله خامنه‌اي در بيان آخرين توصيه، «كادرسازي» را بسيار مهم دانستند و گفتند: نيروهاي مستعد و سالمي در قوه قضاييه وجود دارند كه بايد آنها را براي كارهاي بزرگ پرورش دهيد. 
 حضرت آيت الله خامنه‌اي در ابتداي سخنان خود با تبريك هفته ي قوه قضاييه ياد شهيدان بهشتي و قدوسي را گرامي داشتند.  ايشان با اشاره به نقش و شخصيت استثنايي شهيد آيت الله بهشتي در دوران مبارزات انقلابي و همچنين در جريان اداره كشور در شرايط انقلاب گفتند: آيت الله بهشتي از نوادر زمان و شخصيتي جذاب، مدير، مدبر و انقلابي محسوب مي‌شد كه زندگيش، براي انقلاب و كشور حقيقتاً مفيد و مؤثر بود و شهادتش نيز مايه وحدت و انسجام جامعه و تقويت جريان انقلاب شد.  ايشان شهيد قدوسي (اولين‌دادستان انقلاب) را نيز شخصيتي برخوردار از روحي لطيف و در عين حال شجاع و نفوذناپدير خواندند. 
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با تقدير از تحرك، عزم و مديريت جهادي رئيس قوه قضاييه در ايفاي مسئوليت در تبيين اهميت دستگاه قضايي افزودند: قوه قضاييه يكي از سه ركن اساسي كشور و مجري بخش مهمي از احكام اسلامي است لذا انتظار هرگونه تلاش، مجاهدت و تحمل سختي در اين قوه انتظار به جايي است.
  سخنان رئيس قوه
 پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه با گرامي‌داشت ياد و خاطره شهداي حادثه هفتم تير به ويژه شهيد آيت الله دكتر بهشتي، گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي دستگاه قضايي بيان كرد.  آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاييه، شش اولويت دستگاه قضايي را ايجاد سازوكار ويژه و روشن براي تدوين سياستها و پيگيري اجراي آن، نظارت بر عملكرد دستگاه قضايي، جلوگيري از تأخير در اقدامات قوه، كادرسازي و جانشين پروري، پيشگيري از جرم و تعامل با ساير قوا اعلام كرد و گفت: سياستهاي قوه قضاييه بر اساس رهنمودهاي رهبر معظم‌انقلاب، سند چشم انداز و برنامه پنج ساله كشور، جمع بندي و بصورت برنامه پنج ساله قضايي تدوين شده است. 
رئيس قوه قضاييه با اشاره به تشديد نظارت بر عملكرد قضات و كاركنان دستگاه قضايي گفت: همه دستگاه قضايي براي ارتقاي سلامت اداري بسيج شده است. 
كاهش زمان رسيدگي به پرونده‌ها در محاكم قضايي، افزايش نرخ بهره وري در ساختار قضايي و همچنين تلاش در جهت پيشگيري از وقوع جرايم، از ديگر موضوعاتي بود كه آيت الله آملي لاريجاني آن را بيان كرد. 
در پايان اين ديدار حاضران نماز جماعت مغرب و عشاء را به امامت حضرت آيت الله خامنه‌اي اقامه كردند. 




منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن