تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819896980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگري، زمينه ساز ديپلماسي اعتدال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۷:۲۶ب.ظ)
توسعه گردشگري، زمينه ساز ديپلماسي اعتدال موج - مسعود سلطاني فر گفت: ورود چشمگير گردشگران خارجي از اقصي نقاط جهان به کشورمان و تمايل روز افزون سرمايه گذاران بين المللي براي حضور و سرمايه گذاري در ايران، به خوبي بيانگر عملياتي شدن راهبرد و گفتمان اعتدال در عرصه گردشگري است.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر اظهار داشت: با چنين رويکردي از بدو مسووليت خود در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، تلاش و برنامه ريزي براي تعامل و پيوند ديپلماسي و گردشگري در دستور کار قرار گرفت، بر همين اساس سال گذشته نشستي کاربردي و مفيد با سفرا و مسوولان دفاتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از کشور برگزار کرديم، در سمپوزيوم گردشگري پايدار در تهران ميزبان وزراي گردشگري کشورهاي مختلف بوديم و بر اساس تفاهم نامه اي که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به امضا رسانديم، 80 رايزن فرهنگي کشورمان در 60 کشور براي پيشبرد اهداف سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همکاري مي‌کنند.
امروز به اين واقعيت مهم و اساسي اذعان داريم که وجود ظرفيت‌هاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي، ايران را به يک موزه بزرگ و پرجاذبه براي گردشگران تبديل کرده است و بخش زيادي از گردشگران کشورمان را گردشگران فرهنگي، تاريخي، زيارتي و مذهبي تشکيل مي‌دهند. با چنين ظرفيتي ايجاد زير ساخت‌ها، تأمين اماکن اقامتي و هتل‌ها، ساماندهي حمل و نقل داخلي و خارجي و حل مشکلات مربوط به ويزا، ميزباني از گردشگراني که براي بازديد از جاذبه‌هاي کشورمان اشتياق دارند را در مسير مناسبي قرار مي‌دهد. اين در حالي است که گردشگراني که به کشور ما سفر مي‌کنند با تمام قوانين و ملاحظات ايران آشنا هستند و بيشتر اين افراد با هدف بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي، فرهنگي، زيارتي و مذهبي و طبيعي و بهره گيري از توان درماني بيمارستان‌هاي ايران به کشور ما سفر مي‌کنند.
خوشبختانه با آغاز به کار دولت تدبير و اميد در همان ماه‌هاي ابتدايي، شاهد اشتياق گردشگران براي ورود به ايران بوديم و عزم دولت نيز تلاش براي تحقق هرچه سريع‌تر اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور است. تشکيل کارگروه مشترک سازمان ميراث فرهنگي، وزارت امور خارجه، وزارت کشور و وزارت اطلاعات براي تسريع در صدور ويزا، افزايش زمان ويزاي فرودگاهي و افزايش تعداد کشورهاي بي نياز از رويداد، حضور فعال تر در نمايشگاه‌هاي معتبر بين المللي گردشگري، توجه به تبليغات از جمله راه اندازي دفاتر اطلاع رساني و جذب گردشگر خارجي در کشورهاي هدف و از همه مهم تر ايجاد فضاي مناسب براي ورود روزافزون گردشگران اروپايي به ايرانف اتفاقاتي است که طي بيست و دو ماه گذشته، به عنوان بخشي از دستاوردهاي دولت متکي به گفتمان اعتدال و ديپلماسي فرهنگي، شاهد آن بوده‌ايم.
دستاوردهايي که بسياري از رسانه‌هاي بين المللي نيز به آن اذعان دارند و اعتراف دارند که رونق صنعت گردشگري در دو سال اخير به سبب ديپلماسي دولت اعتدال و توسعه بر اساس سياست تنش زدايي و نيز ثبات امنيتي ايران و فراهم آوردن زير ساخت‌ها و تسهيلات براي گردشگران خارجي بر خلاف کشورهاي منطقه روندي صعودي داشته است.
بدون شک رونق صنعت گردشگري نيازمند برنامه ريزي دقيق و منسجم، فرهنگ‌سازي، به روز کردن تجهيزات و امکانات و توسعه روابط بين المللي است و هم اکنون جمهوري اسلامي ايران در اين صنعت بسيار قدرتمند تر از گذشته ورود پيدا کرده است، چرا که معتقديم به فعل درآوردن پتانسيل‌هاي غني ايران در زمينه‌هاي گردشگري حلال و مذهبي، سلامت، تاريخي، طبيعت گردي راهگشاي بسياري از مشکلات موجود اقتصادي کشور خواهد بود.
جمهوري اسلامي ايران با شراط موجود اجتماعي و فرهنگي و رعايت ملاحظات شرعي در امور مختلف بدون ترديد مي‌تواند مهم‌ترين کانون گردشگري حلال براي تمام مسلمانان جهان باشد که اماکن پرجاذبه و امن و اخلاقي را تفريحات و سرگرمي و گردشگري خانواده خود انتخاب مي‌نمايند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن