تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820526176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سرعت حفاري با دستگاه هاي جديد دکل پيشرفته


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳۸ب.ظ)
در فاز ۱۳ پارس جنوبي؛ افزايش سرعت حفاري با دستگاه هاي جديد دکل پيشرفته موج - مجري طرح توسعه فاز ۱۳ گفت: با ورود دو دستگاه دکل پيشرفته جديد به موقعيت دريايي فاز ۱۳ پارس جنوبي، سرعت حفاري در اين حوزه گازي به سه برابر وضع فعلي افزايش مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيام معتمد، مجري طرح توسعه فاز ۱۳، گفت: مطابق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده، دومين دکل حفاري مورد نياز اين بخش مخزني از نوع دکل‌هاي پيشرفته (Super Rig) به موقعيت عملياتي وارد شد که طي هفته جاري با استقرار بر روي جکت بخش C، مراحل حفاري اين بخش را آغاز خواهد کرد.
معتمد از اتمام مراحل نصب جکت C اين پروژه خبر داد و افزود: با نهايي شدن مراحل نصب اين سازه دريايي دکل جديد طي روزهاي آينده بر روي جکت نصب شده و عمليات خود را آغاز خواهد کرد.
به گفته وي، اين دکل جهت حفاري ۱۱حلقه چاه گازي اين موقعيت مخزني در نظر گرفته شده است که انتظار مي‌رود با توجه به کيفيت اين دستگاه و برخورداري از توان راهبري و عملياتي در حوزه اجرايي سازمان کارفرما و پيمانکار،‌ اجراي اين مرحله در زمان‌بندي پيش‌بيني انجام گيرد.
وي افزود: همچنين طي هفته‌هاي آينده، دکل سحر يک مربوط به شرکت حفاري شمال نيز در موقعيت B اين فاز کار خود را آغاز خواهد کرد که به اين ترتيب با افزايش تعداد دکل‌هاي اين پروژه به سه دستگاه، سرعت عمل بيشتري جهت دستيابي به اهداف توليد گاز در اين بخش از ميدان ايجاد خواهد شد.
هم‌اکنون بخش حفاري فاز ۱۳ در مجموع موقعيت‌هاي A و B و C داراي بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي است.
طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبي توسط کنسرسيومي از شرکت‌هاي شرکت پترو پايدار ايرانيان، شرکت مپنا و صدرا به عنوان پيمانکاران اصلي و با همکاري شماري از سازندگان و پيمانکاران ايراني و خارجي در حال اجراست.
هدف از طرح توسعه فاز ۱۳ پارس‌جنوبي توليد روزانه ۵۰ ميليون مترمکعب گاز طبيعي شيرين، ۸۰ هزار بشکه ميعانات گازي، ۴۰۰ تن گوگرد، سالانه ۱.۱ ميليون تن گاز مايع و يک ميليون تن گاز اتان به منظور تأمين خوراک صنايع پتروشيمي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن