تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799147775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین نتِ پرونده هسته‌ای ایران در شهر موسیقی و کافه‌ها نواخته می‌شود؟ / وین و هتل کوبرگ در آستانه یک «توافقِ بزرگ»


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: آخرین نتِ پرونده هسته‌ای ایران در شهر موسیقی و کافه‌ها نواخته می‌شود؟ / وین و هتل کوبرگ در آستانه یک «توافقِ بزرگ»
شمارش معکوس تا ضرب الاجل هسته ای 30 ژوئن (نهم تیرماه) آغاز شده است و باز هم این وین، نهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا و هتل کوبرگ است که نبض مذاکرات را در اختیار دارند.
به گزارش نامه نیوز، جان کری، تابستان پایتخت اتریش در دو سال اخیر با پرونده مذاکرات هسته ای ایران گره خورده است و ترافیک خیابان های این شهر بار دیگر رفت و آمد هیات های سیاسی و دیپلماتیک ایران و 6 قدرت جهانی را تجربه می کند.

وزیر خارجه آمریکا با عصاهای زیر بغلش روز گذشته راهی پایتخت اتریش شدو همتای ایرانی وی نیز در راس هیئت مذاکره کننده ایران این بار بدون حضور «علی اکبر صالحی» نیز وارد فرودگاه بین المللی وین شدند تا چهار شب و روز آینده را در راند نهایی هسته ای در قلب اروپا سپری کنند.

محمدجواد ظریف راند نهایی مذاکرات هسته ای برای رسیدن به توافق نهایی را با این جمله آغاز کرد: به وین می‌رویم تا یک توافق با دوام و منصفانه را به دست آوریم؛ یک مقام آگاه در مذاکرات نیز تاکید کرد که «توافق در روزهای باقی مانده شدنی است به شرط آنکه راحل های به دست آمده در لوزان مبنای عمل قرار گیرد.»

مذاکره کننده  ارشد روس از حل و فصل تمامی اختلافات میان ایران و 1+5 و باقی ماندن تنها چند موضوع اختلافی خبر داد و توافق تا نهم تیرماه را در دسترس دانست؛ این در حالی است که همانند دیگر ادوار مذاکرات دیگر خبری از شکاف عمیق اختلافات نیست و همه از نگارش متن توافق نهایی و باقی ماندن چند موضوع جزئی خبر می دهند.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ایرانی نیز درباره جزئیات پیشرفت مذاکرات، گفت: یک متن اصلی توافق داریم و چندین متن ضمیمه؛ هر کدام از متن ها تا حدی پیشرفت داشته است.

با این حال مذاکرات کارشناسان ایران و 1+5 همچنان در حال پیگیری است و قرار است امروز شنبه، ظریف و جان کری در وین با هم دیدار کنند و استارت چهار روز باقی مانده تا ضرب الاجل نهایی را رقم بزنند.

وین؛ شهر شعر و موسیقی و کافه گره خورده با مذاکرات هسته ای ایران

وین بزرگترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپا است که پس از برلین به عنوان دومین شهر آلمانی زبان شناخته می‌شود. وین 1 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد که در کنار رود دانوب در شمال شرقی اتریش واقع شده است.

علاوه بر آن وین اتریش یکی از مقاصد گردشگران در جهان است و سالانه بیش از7 میلیون توریست از آن دیدار می‌کنند. وین همچنین به عنوان پایتخت موسیقی جهان شناخته می شود؛ فرهنگ کافه نشینی نیز در این شهر رواج بسیار دارد.

پایتخت اتریش اما سومین شهر جهان است که دفاتر سازمان ملل در آن قرار دارد. نیویورک در آمریکا و ژنو در سوئیس به همراه نایروبی دیگر شهرهای جهان هستند که میزبان دفاتر سازمان ملل هستند. علاوه بر آن 9 دفتر مربوط به دیگر سازمان های بین المللی مانند اوپک و سازمان مان انرژی اتمی نیز در آن قرار دارد.

نشست های ویژه مختلف دیپلماتیکی در نیمه دوم قرن بیستم در این شهر برگزار شد که به نتایج و توافقنامه هایی با عنوان توافق نامه وین و یا کنوانسیون وین شناخته می شوند. یکی از مهمترین توافقاتی که تاکنون در وین منعقد شده مربوط به سال 1969 میلادی است که به کنوانسیون وین در مورد حقوق معاهدات شناخته می شود.

وین همچنین طی چند سال اخیر محل رفت و آمد دیپلمات های ایرانی در خصوص برنامه هسته ای بوده است، برگزاری جلسات مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی این شهر را هرازچندگاهی به صدر اخبار ایران و جهان تبدیل می کند. تاکنون نیز چندین دوره نشست میان کارشناسان هسته ای ایران و غرب نیز در وین برگزار شده است.






۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن