تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820777968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد گردشگري سلامت در پيچ و خم مشکلات زير ساختي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۱۱ق.ظ)
رشد گردشگري سلامت در پيچ و خم مشکلات زير ساختي گروه اجتماعي موج
وزارت بهداشت براي توسعه گردشگري سلامت با چند اقدام از جمله راه اندازي سامانه ثبت گردشگري سلامت، اعطاي گواهينامه و ساماندهي بيمارستان هاي ارائه کننده خدمات سلامت، همچنين ابلاغ دستورالعمل به موسساتي فعال در نقل و انتقال بيماران گردشگري به سمت ساماندهي بهتر خدمات گردشگري سلامت مي رود.
گردشگري سلامت به عنوان چهارمين صنعت درآمدزاي جهان اکنون مورد توجه بسياري از کشورها قرار گرفته است. تخمين زده شده درآمدهاي حاصل از گردشگري سلامت در بازار جهاني تا پايان سال ٢٠١٢ به حدود ١٠٠ ميليارد دلار رسيده است.
امروزه غالبا مردم کشورهاي توسعه يافته تمايل دارند جهت درمان به کشورهاي در حال توسعه سفر کنند. هزينه هاي بالاي درمان در کشورهاي توسعه يافته، زمان انتظار بسيار طولاني براي دريافت خدمات پزشکي، راحتي و قابل دسترس بودن سفرهاي بين المللي و بهبود و افزايش سطح کيفي در استانداردهاي درمان در بسياري از کشورها از جمله عوامل مهم در توسعه گردشگري سلامت به شمار مي رود.

ايران تا سال 1404 با جذب 20 ميليون گردشگر و درآمد ارزي 15 ميلياردي، تبديل به قطب درماني منطقه خواهد شد
مهمترين مقاصد گردشگري در حال حاضر، کاستاريکا، آرژانتين، بوليوي ،برزيل ،کلمبيا ،کوبا، مکزيک ،ترکيه، هندوستان، تايلند و اوکراين است. در اروپا، بلژيک ،لهستان، اسلوني و اوکراين سرمايه گذاري زيادي براي گردشگري سلامت کرده اند.
ايران بالقوه مي تواند ۵ درصد از کل هزينه هاي درماني کشورهاي همسايه، بالغ بر ۲/۵ميليون دلار را جذب کند که اين مبلغ ۳/ ۱ کل درآمد حاصل از صادرات غيرنفتي است.
طبق سند چشم انداز بيست ساله، «ايران بايد در زمينه گردشگري سلامت در منطقه اول باشد». براين اساس، ايران بايد به مرکز رفع نيازهاي سلامت و درماني منطقه تبديل شده و تا سال ۱۴۰۴ به تعداد ۲۰ ميليون گردشگر بين المللي ورودي و به تبع آن، ۱۵ ميليارد درآمد ارزي دست يابد. در واقع هدف از اين تلاش ها، سهيم شدن ايران در بازارهاي جهاني و معرفي ايران به عنوان مرکز و قطب درماني منطقه، به منظور پيشرفت و سودآوري است.

ساماندهي شرکت هاي تسهيل گر درماني از سوي وزارت بهداشت
محمد آقاجاني معاون درمان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار موج با بيان اينکه ما در کشور يکي از بهترين تيم‌هاي پزشکي را در منطقه خاورميانه در اختيار داريم، اظهار کرد: ايران بالقوه با توجه به رشد علمي پزشکي کشورمان براي جذب گردشگر سلامت پتانسيل و استعداد زيادي دارد ولي موانع و مشکلاتي براي توسعه گردشگري وجود دارد.
وي تصريح کرد: وزارت بهداشت براي توسعه گردشگري سلامت با چند اقدام مانند؛ راه اندازي سامانه ثبت گردشگري سلامت که از آبان سال گذشته شروع شده آغاز کرده است براي تنظيم آمارهاي ملي کمک شاياني خواهد کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنين از اعتباربخشي به بيمارستان هايي که خدمات گردشگري سلامت ارائه مي کنند، اعطاي گواهينامه و ساماندهي آنان که در سال 93 آغاز شده و استاندارهاي لازم به اين مراکز اعلام شده خبر داد.
وي با بيان اينکه سال 94 اعتبار بخشي به مراکز با اعطاي گواهينامه انجام مي شود اظهار کرد: بايد در گردشگري سلامت از همه جهت استانداردهاي درماني رعايت شود.
آقاجاني درخصوص اقدام سوم اين وزارتخانه گفت: از طريق تشکيل کميته ملي گردشگري سلامت به ابلاغ دستورالعمل به موسساتي است که در زمينه نقل و انتقال بيماران گردشگري سلامت فعاليت اقدام کرديم و براي ساماندهي اين آژانس ها و موسسات برنامه ريزي شده و اميدورايم اين موسسات به طور کامل ساماندهي شوند.
آقاجاني تصريح کرد: اين کميته با تشکيل جلساتي ميان وزارت بهداشت و کميته ملي گردشگري سلامت وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکي و همين‌طور سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و با حضور وزارت خارجه به سمت ساماندهي بهتر خدمات گردشگري سلامت در سال 94 کرده است.
وي خاطر نشان کرد: بسياري از مراکز در کشور براي گردشگري سلامت درخواست کرده اند که وزارت بهداشت، وظيفه بررسي صلاحيت را دارد و اين مهم تا پايان سال 94 انجام شده و همچنين تا پايان سال آمار و ارقام آن را ارائه مي شود.

رشد 20 درصدي سالانه جذب گردشگر سلامت در بيمارستان رضوي
بيمارستان فوق تخصصي رضوي يکي از مراکز درماني کشور است که در حوزه گردشگري سلامت موثر و پرقدرت ظاهر شده است. کيفيت بالا خدمات پزشکي ارائه شده در اين بيمارستان به همراه قيمت تمام شده‌ مناسب، دو عامل اساسي در جذب بيماران خارجي بوده است.
سعيد هاشم زاده مدير بيمارستان رضوي مشهد درگفت و گو با خبرگزاري موج درخصوص نحوه جذب بيماران گفت: بيمارستان رضوي از طريق تبليغات به روش‌هاي مختلف که مهمترين آن تبليغ بر رويِ نوع و کيفيتِ خدمات ارائه شده در اين بيمارستان است نسبت به جذب بيماراني خارجي اقدام مي‌کند در اين راستا حضور در اتفاقات مهم داخلي و خارجي در زمينه گردشگري سلامت از جمله شرکت در کنگره‌ها و بسياري از نمايشگاه هايي که در کشور برگزار مي شود؛ در دستور کار دپارتمان پذيرش بيماران بين الملل قرار دارد.
وي در رابطه با سايت اينترنتي دپارتمان بيماران بين‌المللي اظهار کرد: اين سايت شامل اطلاعاتي از جمله مشخصات جغرافيايي بيمارستان، امکانات درماني بيمارستان، رزومه پزشکان بيمارستان، شرکت‌هاي تسهليگر همکار با بيمارستان، شماره تماسي که بتوان 24 ساعته بيمار از طريق آن با پزشک دپارتمان ارتباط برقرار کند و شماره تماس و آدرس اينترنتي است.
به گفته هاشم زاده، ساير جاذبه‌هاي گردشگري ايران علاوه بر بالاترين سطح خدمات درماني، جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي ايران، بيماران خارجي را براي داشتن يک دوره نقاهت آرام در ايران تشويق مي‌کند. وي افرود: استان خراسان و شهر مشهد به عنوان بخش مهمي از تاريخ و فرهنگ ايران، نمونه‌هاي جذابي از اين ديدني‌ها را در دل خود جاي داده است.
دکتر هاشم زاده با اشاره به آماري که در سال 93 در زمينه جذب گردشگر ارائه شده گفت: اعم از بيماران بستري و سرپايي، حدود 8300 سرويس و بيشترين تعداد بيماران، به ترتيب بيشتر از کشورهاي ترکمنستان، عراق و افغانستان بوده است. آمار بيمارستان سالانه رشد بيش از 20 درصدي را در اين زمينه نشان مي دهد.

گردشگري سلامت به دليل هزينه کم و بازدهي زياد يکي از پايه هاي اقتصاد مقاومتي است، براي رسيدن به اين مهم نيازمند تامين زيرساخت هاي لازم در کشورهستيم، به گفته کارشناسان تبليغات و ساماندهي مراکز ارائه دهنده خدمات بيمارستاني نقش مهمي در رشد گردشگري سلامت خواهد داشت. علاوه بر اين، جذب سرمايه گذاران خارجي، ساخت هتل هاي ارزان قيمت و اعطاي يارانه از سوي دولت به اين هتل ها براي جذب گردشگر خارجي مي تواند تاثير گذار باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن