تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799107684




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از باندبازی تا بازار دارویی کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از باندبازی تا بازار دارویی کشور


برخی واردکنندگان دارو در کشور معتقدند که واردات داروهای به روز و گران قیمت به معنای باندبازی و در اختیار داشتن بازار دارو نیست، در مقابل این سوال مطرح است که چرا نباید داروهایی متناسب با قدرت خرید بیماران وارد کشور شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یکی از مهمترین دستاورد های نظام سلامت درخصوص موفقیت درتولید دارو است . در حال حاضر حدود 97 در صد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود اما 3 در صد واردات سهم زیادی از ارز را به خود اختصاص داده است ازاینرو برنامه نبض امشب به بررسی وضعیت دارو در کشور با حضور میهمانان خود دکتر خضری عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، دکتر ناصر ایوبیان عضو هئیت مدیره وارد کنندگان دارو، و دکترعبدالهی معاون نظارت وبرنامه ریزی سازمان غذا وداروی وزارت بهداشت پرداخت. عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی با بیان این که 30 درصد شرکت های دارویی باید صرف تبلیغات شود و باید حمایت شود از صنعت داروسازی تا در فارمو کوپه حرفی برای گفتن داشته باشیم گفت: ما در برنامه ششم قطعا واردات دارو را محدود می کنیم و انرژی را در تولیدات داخلی می گذاریم . وی تصریح کرد: در اقتصاد دارو، باید حمایت تمام قد دولت انجام شود وتازه بتوانیم ترازمثبت در صادرات هم داشته باشیم . خضری در ادامه گفت: در کشور خودمان الان نسخه های 600 و700 هزار تومانی داریم، بایستی فهرست رسمی داشته باشیم وپزشکان در راستای نظام سلامت وحمایت از بیمار دارو تجویز شود ودارویی توسط پزشک به بیمار القا نشود .سه میلیارد گرد ش مالی دارو فقط یک میلیارد آن صرف واردات می شود .  
نبض

دکتر عبدالهی معاون نظارت وبرنامه ریزی سازمان غذا وداروی وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه در نظام دارویی کشور 15 هزار نفر مشغول هستند از کارگر گرفته تا وارد کننده خاطرنشان کرد: 65 درصد  تولید دارو داریم که در تولید نباید دنبال دلالی باشیم چون بزرگترین تولید کننده دارو کشورمان زیر 10 درصد بازار را در دست دارند ، اما در واردات این فرق می کند دارو استراتژیک است، و ما نیاز داریم از نظر مدیریتی تولید کننده خود را تقویت کنیم و شرکت های وارد کننده خود را هم به روز کنیم تا اصول اولیه تجارت را یاد بگیرند ودر این شرایط اینها می بازند، ودر این شرایط وقتی دچار محدودیت می شویم چون جان بیمار مهمتر ازسیاست تولید یا واردات است مجبور هستیم دارو وارد کنیم .
دکتر ایوبیان عضو هئیت مدیره وارد کنندگان دارو هم گفت: شرکت های که وارد کننده دارو هستند وداروهای به روز دارند، پس داروهای گرانتری را هم دارند، این باند نیست، البته شرکت هایی هستند که توان مالی بهتری دارند یا برنامه ریزی بهتری دارند .
وی افزود: نیاز دارو در کشور وجود دارد برای رفع این نیاز دو راه وجود دارد یا تولید ویا واردات در واقع راه سومی وجود ندارد. دکتر خضری با تاکید بر اینکه دارو باید در دسترس باشد، اما آیا قدرت خرید مردم آنقدر هست که بتواند هر برندی را تهیه کند . چرا شرکت های دارو یی فقط 5 تا می تواند هرچه تجهیزات در مقوله دارویی خریداری کند  ومابقی این توان را نداشته باشند .ما باید در بحث صنایع دارویی تعادل برقرار کنیم انوقت قاچاق دارو و داروهای زیرزمینی منتفی مسی شود .
در ادامه برنامه دکتر عبدالهی معاون نظارت وبرنامه ریزی سازمان غذا وداروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آفت های نظام های دارویی یکی شرکت های دارویی است گفت: 40 درصد صنعت دارویی در دست شرکت های دولتی وشبه دولتی است که بیشترین مشکل در همین جاست .
بسیاری از صنایع داروی ما مربوط به سال 1350 تا 1352 است. در یک دوره ای در سال 78 آنزمان ارز دولتی به صنایع دولتی تزریق شد اما بقیه صنایع فرسوده است و جی ام پی پائینی دارد نیروی کاری خیلی تخصصی نیستند .  دکتر خضری در این میان گفت: قانون گفته زیر ساخت ها بایستی تامین شود که این مسئولیت برای هر سه قوه لازم الاجراست .وزارت بهداشت به عنوان سیاست گذار  و سازمان غذا ودارو  در این مورد نظارت دارند .صنایع دارو سازی خیلی می توانند پولساز هم باشند که به دلیل ضعف مدیریت این اتفاق نیفتاده است .
اگر ما فقط دنبال واردات دارو باشیم و به عنوان مسکن برخورد کنیم راه درستی نیست باید حمایت از تولید کننده انجام شود .
دکتر عبدالهی هم گفت:این مشکل ها در حال حاضر در هئیت دولت مطرح می شود که مطرح شدن در بدنه فایده ای ندارد .
دکتر خضرایی گفت: باید فناوری خیلی از دارو ها را باید یاد بگیریم ماده اولیه از اینجا خارج می شود ودر کشور های دیگر فناوری می شود .
وی افزود: در برنامه سوم توسعه  فهرست دارویی از طرف وزارت بهداشت مطرح می شود اما پزشکان خود را موظف به تجویز این داروها  نمی دانند که قرار شده است پزشکان ملزم به تجویز این داروها شوند  
دانلود  

 

لینک را کپی کنید


جمعه ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن