تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820343002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکسپیر: درباره انگلیس دروغ می گویند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: شکسپیر: درباره انگلیس دروغ می گویند


اقتصاددان مطرح انگلیسی تصریح کرد تبلیغات نظام سرمایه داری درباره انگلیس دروغ است و واقعیت را باید از مردمی که هر روز به سیاست های حاکمان اعتراض می کنند پرسید. رودنی شکسپیر، اقتصاددان مطزح انگلیسی تاکید کرد نظام سرمایه داری که بنای تشکیل اتحادیه اروپا بود، باعث فروپاشی این اتحادیه خواهد شد.
وی در برنامه پیشخوان شبکه خبر، درباره علت افزایش اعتراض ها علیه سیاست های ریاضتی دولت انگلیس، تصریح کرد: اکنون همه دریافته اند که قوانین و تصمیمات دولت، شامل کمک به اقشار ضعیف نیست، دانشجویان بسیاری از شهرها نمی توانند خود را با هزینه های لندن تطبیق دهند، جوانان این کشور احساس راحتی نمی کنند و ناراضی اند، آنها پیشبینی داشتن یک شغل مناسب را ندارند و امیدی ها به اینکه دولت برای آنها گام مفیدی بردارد ندارند. تا زمانی که این شرایط هست، اعتراض ها هم هست.



شکسپیر افزود: در رسانه های نظام سرمایه داری اینگونه تبلیغ شده که مردمی که در انگلیس زندگی می کنند در دنیایی آزاد هستند که عدالت در مورد آنها اعمال می شود. این یک دروغ بزرگ است و می بینید که همین مردم
اعتقاد و اعتمادی به سیاست های حاکمانشان ندارند و خواهان توقف آن هستند.

این استاد دانشگاه کمبریج اضافه کرد: این حرکت ها در کشورهای دیگر صنعتی نیز ادامه خواهد داشت چون همه دریافته اند که مکتب اقتصادی حاکم بر این کشورها شکست خورده است. سرمایه داری شکست خورده و فقط به سود درصد بسیار کمی از مردم است.

وی افزود: موضوع یک درصد حاکم و ثروتمند در تمام کشورهای صنعتی وجود دارد و اگر یکی از آنها با قیام و اعتراض عمومی مواجه شود، به صورت دومینو به سایر کشورها نیز سرایت می کند. علت این امر شکست نظام اقتصادی سرمایه داری است.



شکسپیر با اشاره به شکست اقتصادی یونان تصریح کرد: اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را کرد تا یونان را نجات دهد اما اوضاع بدتر شده و نگاه به یونان، یعنی نگاه به آینده نزدیک سایر کشورهای اروپایی. بیماری اقتصادی خود را در یونان که ضعیف تر بود زودتر و شدیدتر نشان داد، اما در کشورهای دیگر نیز همین اوضاع حاکم است.


وی تاکید کرد: اتحادیه اروپا نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. شرایط پولی و بانکی اگر به همین شکل ادامه یابد، دارایی های کشورها به سرعت کاهش خواهد یافت و اقتصاد فرو خواهد پاشید. در کشورهاییی که رشد بهتری دارند می توانند در بهترین شرایط یک دهم انرژی مورد نیاز خود را کاهش دهند و وامی هم نگیرند، اما سایر بخش های اتحادیه اروپا چه می شود؟ آنها نمی توانند مقاومت کنند و خواهند شکست.


چهار شنبه ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن