تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812918735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه تصفيه آب در تهران براي سلامت خطرناک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۲ب.ظ)
مدير کنترل کيفي آفباي تهران: دستگاه تصفيه آب در تهران براي سلامت خطرناک است موج - مدير کنترل کيفي آب و فاضلاب استان تهران گفت: دستگاه هاي تصفيه آب در تهران کارايي ندارد و آب را به قدري سبک مي کند که املاح مفيد آب را از بين برده که براي سلامتي انسان خطرناک است.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد مشيري در خصوص ادعاي برخي فروشندگان دستگاه هاي تصفيه آب مبني بر بي کيفيتي آب شرب، افزود: شهروندان توجه داشته باشند قضاوت در مورد کيفيت آب حتما بايد از آب برداشت شده از نزديک ترين شير به کنتور مشترک باشد.
وي ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب متولي کيفيت آب خروجي از شير آشپزخانه و يا ساير شيرهاي داخل واحدهاي مسکوني نيست؛ چرا که اگر لوله هاي داخل خانه مشترک فرسوده و سوراخ شده باشد، آب داراي رنگ، بو و قطعات فلزي مي شود.
مدير کنترل کيفي آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: برخي از مجتمع هاي مسکوني داراي مخازن آب هستند که هر از گاهي بايد داخل آنها شسته شود و اگر اين اقدام صورت نگيرد بر روي کيفيت آب در درازمدت تاثير خواهد گذاشت.
مشيري خاطرنشان کرد: شهروندان براي قضاوت مي توانند اولين شير بعد از کنتور منزل خود را با وسواس کنترل کنند و اگر ايرادي احساس کردند با شماره ۱۲۲ تماس بگيرند و درصورتي که آب داخل منزل مشترکين نيز داراي مشکلاتي بود، مي توانند از طريق همن شماره کمک فکري بگيرند.
وي با اشاره به وجود برخي راهکارهاي استفاده از تجهيزات آب در منازل، گفت: مخزن آبي که در منازل نصب مي شود حتما بايد سفيد باشد تا داخل آن ديده شود و اين در حالي است که بايد از قرار دادن آن در زير نور خورشيد جلوگيري شود؛ چرا که در درازمدت بر مخزن تاثير گذاشته و پلي اتين نيز بر کيفيت آب تاثير خواهد گذاشت.
مدير کنترل کيفي آب و فاضلاب استان تهران، افزود: برخي تاسيسات منازل از قبيل لوله کشي ها و آبگرمکن يا پکيج هاي استفاده شده به مرور زمان داراي اشکالاتي مي شوند که نيازمند تعمير و نگهداري مي باشد، در غير اين صورت در کيفيت آب اثرگذار خواهد بود.
مشيري بار ديگر با اشاره به اين که آب شرب تهران نيازمند هيچ دستگاه تصفيه آبي نيست، خاطرنشان کرد: اين دستگاه ها تنها اقدام به شيرين کردن آب مي کنند و تنها بايد در مناطقي که آب داراي شوري يا لب شور باشد، مورد استفاده قرار گيرد.
وي توضيح داد: متاسفانه برخي از فروشندگان اين دستگاه ها با شيادي از طريق دو الکترود آب شرب را مورد آزمايش قرار مي دهند و کدر شدن آن را توجيهي بر بي کيفيتي آب قرار مي دهند در صورتي که اگر براي آب بسته بندي نيز همين آزمايش انجام شود، آب کدر تر مي شود؛ زيرا اين خاصيت الکترودها است.
مدير کنترل کيفي آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: اين فروشندگان هيچ ارتباطي با اين سازمان نداشته و چنين ادعاهايي تنها براي عرضه محصولات خودشان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن