تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819205017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان: افزایش دو برابری اعتیاد زنان هشداری جدی برای جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان:
افزایش دو برابری اعتیاد زنان هشداری جدی برای جامعه است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: افزایش دو برابری اعتیاد در بین زنان یک زنگ هشدار برای امور اجتماعی است.

خبرگزاری فارس: افزایش دو برابری اعتیاد زنان هشداری جدی برای جامعه است



به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ فرزاد ابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشستی مرتبط با فعالیت‌های مقابله با مواد مخدر، با ابراز تأسف از سرعت شیوع آمار کشوری اعتیاد در بین زنان در سال‌های اخیر گفت: افزایش دو برابری آمار زنان معتاد یک زنگ خطر و هشدار محسوب می‌شود که در همین راستا سال گذشته نخستین مرکز کاهش آسیب زنان DIC و اولین مرکز نگهداری شبانه‌روزی زنان معتاد در بندرعباس راه‌اندازی شد.
وی با بیان این که اعتیاد آثار شومی بر جامعه می‌گذارد ادامه داد: آسیب اعتیاد در حوزه زنان بسیار ویران کننده‌تر است و باعث انهدام خانواده می‌شود و متأسفانه در بسیاری موارد زنان به دلیل عدم آگاهی از اثرات سوء موادمخدر صنعتی به این بلا مبتلا می‌شوند.
این مسئول، با تأکید بر اینکه اعتیاد زنان باعث می‌شود جامعه آسیب بیشتری ببیند اظهار کرد: با توجه به اینکه زنان معتاد به لحاظ حرمت‌های اجتماعی از خانواده طرد می‌شوند، مشکلات مالی و تأمین نیازها باعث می‌شود آنها به سمت گروه‌هایی روی بیاورند که در مدت زمان کوتاهی آنها را به سمت رفتارهای پرخطر سوق می‌دهد.
ابراهیمی در ادامه مهمترین آسیب‌ جدی اعتیاد زنان را ایدز عنوان کرد و ابراز عقیده کرد: زن‌ها در بسیاری‌ از موارد قربانی مواد مخدر هستند چون زنی که نمی‌داند همسرش معتاد تزریقی است، ناخواسته به HIV مبتلا می‌شود.
وی گفت: در مرکز کاهش آسیب اعتیاد زنان سعی می‌شود تا به تمام این چالش‌ها توجه شود و آگاه‌سازی دقیق به زنان معتاد و سایر زنان در معرض آسیب اعتیاد صورت گیرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان بر نقش جدی والدین در پیشگیری از اعتیاد فرزندان تأکید کرد.
ابراهیمی در خصوص نقش خانواده‌ها در آگاه‌سازی نوجوانان از پیامدهای مخرب اعتیاد گفت: والدین باید صریح و بی‌پرده با نوجوان خود درباره عوارض و پیامدهای ناشی از سوء مصرف موادمخدر و روان گردان‌ها صحبت کنند.
وی در ادامه افزود: نوجوانانی که با والدین خود رابطه صمیمی و عمیق دارند، کمتر به سمت سوء مصرف موادمخدر و روان گردان‌ها گرایش پیدا می‌کنند.
این مسئول با این عنوان که دانش‌آموزانی که در سنین نوجوانی هستند، بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به اعتیاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی کمتر درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، ولی دوران راهنمایی و دبیرستان حساس‌ترین دوره سنی یک دانش‌آموز بوده که حتی می‌تواند به مصرف دخانیات و مواد مخدر تشویق شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه بی‌توجهی به فرزندان سبب فرار عاطفی و فیزیکی آنان از منزل می‌شود گفت: والدین بایستی حداقل روزانه 30 دقیقه از وقت خود را برای ارتباط موثر با فرزند خود اختصاص دهند و یادشان باشد که خطر اعتیاد همیشه وجود دارد.
ابراهیمی درب‌های ورود اعتیاد در نوجوانان را کنجکاوی و ماجراجویی، فشار دوستان و گروه همسالان، فرار از تنهایی و اضطراب، رهایی از مشکلات زندگی، تفریح و سرگرمی، ابراز وجود و مقابله با والدین، تبعیض، مقایسه، سرزنش، تحقیر، تحکم، خشونت و تنبیه بدنی و بی‌توجهی عنوان کرد.
انتهای پیام/88001/مح30/و

94/04/03 - 10:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 101]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن