تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798483348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش چهره به چهره درمسیر احیای دریاچه ارومیه ، گام نخست آموزش نزدیک به ۴۰هزار کشاورز آذربایجان غربی


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


آموزش چهره به چهره درمسیر احیای دریاچه ارومیه ، گام نخست آموزش نزدیک به ۴۰هزار کشاورز آذربایجان غربی استان‌ها > آذربایجان غربی - کارگاه آموزشی مربیان کشاورزی برای انتقال برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه به کشاورزان برگزار شد.


به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، دکتر هادی بهادری آموزش چهره به چهره درمسیر احیای دریاچه ارومیه هدف ازبرگزاری این کارگاه آموزشی که درسالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی و مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، آشنا کردن کشاورزان منطقه با سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، اصلاح روش های آبیاری و الگوی کشت، مصرف بهینه آب و آگاهی کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه با تبعات خشک شدن این دریاچه است.
این کارگاه آموزشی در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک ستاد احیای دریاچه ارومیه و نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد و در آن ۲۶۰ مربی کشاورزی در قالب طرح آماده سازی و جلب مشارکت بهره برداران و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیهشرکت کردند.
قرار است مربیان این طرح کشاورزان روستاهای ۹ شهرستان حوضه آبریز دریاچه ارومیه را در ۳۵ روز آموزش دهند وپیش بینی می شود در این مدت ۳۹ هزار و ۲۱۰ کشاورز در جریان این آموزشها قرار گیرند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت : اعتماد روستاییان و کشاورزان به مربیان کشاورزی گامی بلند برای پیشبرد اهداف و سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.
دکتر هادی بهادری با بیان اینکه تاکنون نقش مربیان آموزشی در بهبود وضعیت کشاورزی و بهره وری مصرف آب در منطقه به دست فراموشی سپرده شده بود، اظهار کرد: بی توجهی به نقش متخصصان و کارشناسان کشاورزی در روند کشاورزی و باغداری منطقه در سال های گذشته برداشت های بی رویه از منابع آبی توسط کشاورزان و رعایت نکردن حق آبه دریاچه ارومیه و به تبع آن خشک شدن این دریاچه را باعث شده است.
نماینده مجری طرح احیای دریاچه ارومیه با اشاره به آمارهای بارندگی و ترازهای اکولوژیکی دریاچه ارومیه در سال های گذشته اذعان کرد: این آمار از تخلیه آبخوان ها و مصرف بی رویه آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه حکایت می کند.
بهادری علت اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه را عوامل انسانی و برداشت های بی رویه از منابع آب سطحی و زیر زمینی عنوان کرد و گفت: در صورتی که مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ۷۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش نیابد علاوه بر خشکی کامل دریاچه ارومیه، تمامی دشت های منطقه نیز تا ۱۰ سال آینده از بی آبی خشک و خالی از سکنه می شوند.
وی با بیان اینکه کشاورزی سنتی موجود در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با وجود مصرف بالای آب، صرفه اقتصادی ندارد، افزود: پروژه های احیای دریاچه ارومیه فرصتی برای ایجاد کشاورزی مدرن و پایدار در استان به وجود آورده است که کارشناسان کشاورزی باید نقش خود را در این مسیر به بهترین شکل ایفا کنند.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در افتتاحیه این کارگاه آموزشی با بیان اینکه کشاورزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیشتر به صورت سنتی و معیشتی فعالیت می کنند، اظهار کرد: مربیان کشاورزی باید با انتقال شیوه های نوین کشاورزی به ویژه روشهای جدید آبیاری و الگوی کشت، کشاورزان را به بهترین شیوه ها مسلط کنند.
امین آقایی وضعیت منابع آبی حوضه آبریز دریاچه ارومیه را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: آموزش کشاورزان با برنامه های مختلف در مورد نحوه مدیریت آب کشاورزی در وضعیت منابع آبی و به تبع آن رعایت حق آبه دریاچه ارومیه تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه تمامی برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه از طریق مربیان آموزشی به کشاورزان انتقال می یابد، تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان با بکارگیری مطالب آموزشی برای احیای دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت منابع آبی حوضه آبریز این دریاچه نقش خود را ایفا کنند.

کلید واژه ها: دریاچه ارومیه - کشاورزی - ارومیه -




چهارشنبه 3 تیر 1394 - 10:37:34





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن