تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813175953




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خشکسالی ، پرندگان سبز قبا را به دشت اسد آباد بازگرداند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


خشکسالی ، پرندگان سبز قبا را به دشت اسد آباد بازگرداند استان‌ها > همدان - با بروز خشکسالی و تغییر مکان زنبورداران به غیر از دشت اسد آباد ، پرندگان سبز قبا به این دشت برگشتند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین در  همدان ؛ مدیرکل محیط زیست همدان گفت: زنبورداران برای در امان ماندن زنبورها از شکار با استفاده از سلاح ساچمه ای، انداختن ترقه و ایجاد سر و صدا و استفاده از سموم عاملی برای ترک این پرنده در دشت اسدآباد شدند.
عربی افزود : استفاده از سم در بخش کشاورزی موجب مرگ حشرات شده و این پرندگان با خوردن لاشه حشرات مسموم می شدند.
وی گفت : این پرنده در شکار و جلوگیری از افزایش جمعیت زنبورهای قرمز که به دیگر زنبورها آسیب می زند مفید است.
سبزقباها انواع پرندگانی جذاب از تیره سبزقبایان و از خویشاوندان «زنبورخوار» و «ماهی خورک» می‌باشند. آنها اندامی محکم وظاهری شبیه به زاغ کبود دارند. طول بدنشان حد اقل به ۲۲ وحد اکثر به ۳۲ سانتیمتر می‌رسد. منقارشان بلند واندکی خمیده‌است ونوک منقارشان تاحدی به قلاب شباهت دارد. دم آنها بلند وبصورت‌های چهار گوش یا باد بزنی شکل است. بالهایشان بتدریج باریکتر وبه نقطه‌ای در انتها ختم می‌شود. پروبال انواع سبز قبا بطور عمده از رنگ آبی روشن، سبز وسرخ تشکیل می‌شود. در بعضی از مناطق دنیا پرند ی سبز قبا از زیباترین پرندگان شناخته شده‌اند. باوجود آنکه رنگ پشت سبز قبا قهوه‌ای است، بقیه پرها وبال او آبی رنگ وسبز رنگ می‌باشد. بالهایش آبی تیره وباقی بدنش آبی مایل به سبز است. در بعضی مناطق تمام بدن سبز قبا به رنگ سبز تیره‌است. ۲ عدد جناحی دم سبز قبا رشد فوق العاده دارد وبه اندازه ۱۵ سانتیمتر از سایر پرهای دم بلندتر می‌شود. همچنین در بعضی از مناطق نیز رنگ سبز قبا، سبز مایل به آبی ورنگ پشتش شبیه به رنگ شابلوط است. سبز قبای نوک پهن از سایر همجنسان خود کوچک‌تر می‌باشد. سبز قبای نوک پهن در مناطق حاره زندگی می‌کند ورنگ پشتش قهوه‌ای ورنگ بال‌ها ودمش آبی روشن ورنگ سینه وزیر شکمش بنفش است. از این نوع سبز قباها در شمال هندوستان، جزایر سلیمان و استرالیا یافت می‌شود.سبزقبا در مناطق گرمسیر بیشتر یافت می شود و مسیر مهاجرت آن بگونه ای است که در فصل بهار و تابستان در ایران و در فصلهای سرد به سمت کشورهای آفریقایی و عربستان مهاجرت می کند.





سه شنبه 2 تیر 1394 - 19:42:27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن