تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804728705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري پژوهشي بين شيلات و موسسه علمي-کاربردي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۳۷ب.ظ)
همکاري پژوهشي بين شيلات و موسسه علمي-کاربردي موج - در جلسه اي با حضور صالحي و بصام، تفاهم نامهٔ همکاري‌هاي مشترک آموزشي – پژوهشي بين سازمان شيلات ايران و موسسه آموزش عالي علمي کاربردي جهاد کشاورزي به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين جلسه ضمن اشاره به وظايف موسسه و نقش آن در ارتقاي بهره‌وري نيروي انساني بخش گفت: يکي از وظايف موسسه آموزش عالي علمي-کاربردي جهاد کشاورزي اصلاح ساختار نيروي انساني بخش است و اگر با سازمان‌ها و معاونت‌هاي مربوطه برنامهٔ هماهنگي داشته باشيم بسيار خوب مي‌توان نسبت به اصلاح هرم نيروي انساني سازمان‌هاي مذکور اقدام کرد.
يک هرم نيروي انساني درصورتي‌که درست و متوازن برقرار شود تصميمات حاکميتي به‌سرعت و دقت در بدنه اجرايي به‌خوبي پخش و اجرا مي‌شود. قطعاً موسسه مي‌تواند در اصلاح ساختار نيروي انساني سازمان شيلات ايران نقشي مهم ايفا نمايد.
رئيس موسسه در ادامه با بيان اهميت نيروي انساني کارآزموده در توسعه بخش، توان موسسه آموزش عالي جهاد کشاورزي را مبني بر تبيين رشته‌هاي خاص، دوره‌هاي کوتاه‌مدت و تک پودمان، آموزش‌هاي تکميلي بين سطوح به‌منظور توسعه مهارت‌هاي کشاورزي مورد تاکيد قرارداد.
بصام در پايان سخنان خود تشکيل کارگروهي متشکل از نمايندگان سازمان شيلات، موسسه و تشکل‌هاي مرتبط را علاوه بر هسته‌هاي برنامه ريزي درسي به منظور توسعه مسائل آموزشي زير بخش مورد پيشنهاد و تاکيد قرار داد.
در ادامه جلسه صالحي، معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران، به نقش آموزش به عنوان کليد توسعه بخش کشاورزي اشاره کرد و گزارش مبسوطي در مورد فعاليت سازمان ارائه کرد.
رئيس سازمان شيلات، فعاليت‌هاي شيلاتي را در سه حوزه خليج فارس و درياي عمان، درياي خزر و آب‌هاي داخلي تقسيم بندي و تصريح کرد: در صيد گونه‌هاي اصلي تلاش بر ثبات و حفظ ذخاير موجود است و برنامه‌هايي در صيد آن‌هايي که کمتر برداشت شده داريم.
معاون وزير در بحث آب‌هاي بين المللي با اعلام اين که امروز ايران در اقيانوس هند بيش از 800 شناور صيادي دارد، تصريح کرد: ايران پس از اندونزي رتبه دوم را در بين 36 کشور در صيد تن ماهيان دارد و در غرب اقيانوس هند مقام اول را و جايگاه ويژه اي هم در اجلاس اقيانوس هند دارد.
رئيس سازمان شيلات ايران در جاي ديگر از سخنان خود به وضعيت موجود اشاره و تصريح کرد: در درياي خزر بين 40 تا 50 هزار تن صيد داريم در پرورش قزل در آب شيرين مقام اول را در جهان داريم. در ماهيان خاوياري از جايگاه خوبي برخوردار هستيم. سال قبل يک تن خاويار توليد و صادر شد و اين رقم در سال جاري دو برابر خواهد شد.
صالحي با بيان اين که ميگو رشد خوبي وجود داشته و با توجه به توليد12 هزار و500 تني ميگو در سال (92)، براي سال 93 اين مقدار نسبت به سال قبل رشد 70 درصدي داشت و به 23 هزار و500 تن افزايش يافت، به تشريح پروژه عظيم پرورش ماهي در قفس پرداخت و تاکيد کرد: ما جهت گيري توسعه خود را در بحث پرورش، بر پرورش ماهي در قفس متمرکز کرده‌ايم.
در سواحل خزر و خليج فارس ما مي‌توانيم در قفس، ماهي پرورش بدهيم که خوشبختانه از ظرفيت خوبي برخوردار هستيم. وزارت جهاد کشاورزي هم اين برنامه را به دولت و دولت هم به عنوان برنامه‌هاي کلان خود اعلام کرده است.
امروز اين بحث به شدت در جهان در حال گسترش است که ما اگر تلاش نکنيم عقب خواهيم افتاد. صيد در اعماق از ديگر برنامه‌هاي سازمان بود که توسط معاون وزير اعلام گرديد که وي اظهار اميدواري کرد که تا سال 96 اين پروژه محقق خواهد شد.
معاون وزير با اشاره به ساختار تشکيلاتي سازمان و حضور حدود 3 هزار نفر کارکنان اين مجموعه گفت: اداراتي در استان‌هاي غير ساحلي وجود دارد؛ در هرم نيروي انساني موجود به نظر مي‌رسد بين مرحله اول تا آخر يک وقفه وجود دارد که اين وقفه‌ها به شدت احساس مي‌شوند. بايد اين وقفه پر شود و موسسه بايد اين کار را انجام دهد. ما آمادگي داريم در چهارچوب تفاهم نامه، برنامهٔ اجرايي مدوني داشته باشيم.
بدون شک ما دو مجموعه جدا از هم نيستيم و مشکلات موسسه علمي کاربردي، مشکلات شيلات است و مشکلات شيلات، مشکلات موسسه؛ همچنين کمبودهاي شما کمبودهاي ما است.
صالحي در پايان افزود: ما مي‌خواهيم پرورش ماهي در قفس را تا پايان برنامه توسعه داشته باشيم، اما کسي در ايران نداريم، استاد هم نداريم، ما نياز داريم موسسه فرمول‌هايي تعريف کند و برنامهٔ آموزشي منسجمي براي اين موضوع داشته باشيم.
گفتني است در پايان جلسه تفاهم نامه همکاري‌هاي مشترک به امضاي طرفين رسيد و صالحي معاون وزير، تمبر يادبود سازمان شيلات ايران را به بصام اهدا کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن