تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه اى كه در آن قرآن فراوان خوانده شود، خير آن بسيار گردد و به اهل آن وسعت داده ش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798564033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت فرودگاه‌هاي کشور ۲۴ ساله شد/ رشد سالانه ۶ درصدي پروازها مسافران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۳ق.ظ)
شرکت فرودگاه‌هاي کشور ۲۴ ساله شد/ رشد سالانه ۶ درصدي پروازها مسافران موج - مقايسه آمار پروازي و مسافري سال ۹۳ با ۱۰ سال قبل يعني سال ۸۴ نشان مي دهد تعداد پروازهاي کشور در سال گذشته نسبت به سال ۸۴ حدود ۶۰ درصد و تعداد جابجايي مسافران در بخش حمل و نقل هوايي نيز ۵۶ درصد افزايش يافته است.
به گزارش خبرگزاري موج، امروز که بيست و چهارمين سالگرد تاسيس شرکت فرودگاه‌هاي کشور به عنوان نهاد حاکميتي بر فرودگاه‌ها است، بهانه‌اي براي مقايسه وضعيت پروازها طي ۱۰ ساله گذشته و لزوم توسعه و تجهيز فرودگاه‌هاي کشور به ويژه فرودگاه‌هاي محروم کشور است.
شركت فرودگاه‌هاي کشور بر اساس قانون هواپيمايي كشوري مصوب ۲۵ فروردين ۱۳۶۷ مجلس شوراي اسلامي و اساسنامه سال ۶۹ هيأت وزيران در نهايت در تاريخ ۲ تير ۱۳۷۰ تاسيس شد تا تصدي‌گري و امور حاکميتي فرودگاه‌هاي کشور از سازمان هواپيمايي کشوري منتزع و به شرکت فرودگاه‌هاي کشور الحاق شود.
وظيفه اصلي شرکت فرودگاه‌هاي کشور ايجاد، نگهداري و اداره فرودگاه‌ها است. در حال حاضر ۵۹ فرودگاه در کشور وجود دارد که ۵ فرودگاه کشور از فرودگاه‌هاي تحت مالکيت مناطق آزاد و نيروهاي نظامي و ۵۴ فرودگاه کشور تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌هاي کشور است.
در حال حاضر از ۵۴ فرودگاه تحت مالکيت شرکت فرودگاه‌هاي کشور ۹ فرودگاه با مجوز بين‌المللي، ۲۵ فرودگاه داراي مرز هوايي و ۲۰ فرودگاه داخلي فعاليت مي‌کنند که فروگاه‌هاي بين‌المللي مهرآباد، امام خميني (ره)، هاشمي نژاد مشهد، بندرعباس، تبريز، زاهدان، شيراز و يزد هشت فرودگاه بين‌المللي کشور هستند.
فرودگاه‌هاي آبادان، اراک، اردبيل، اروميه، اهواز، بجنورد، بم، بندرلنگه، بوشهر، بيرجند، خرم‌آباد، رشت، رفسنجان، زنجان، ساري، سبزوار، سنندج، سيرجان، شهرکرد، کرمان، کرمانشاه، لارستان، گرگان، لامرد و همدان ۲۵ فرودگاه داراي مرز هوايي و فرودگاه‌هاي ابوموسي، ايرانشهر، ايلام، پارس‌آباد مغان، جهرم، جيرفت، خوي، داراب، رامسر، زابل، زرقان، سراوان، سمنان، سهند، شاهرود، طبس، فسا، کلاله، نوشهر و ياسوج نيز ۲۰ فرودگاهي هستند که فقط پروازهاي داخلي از آنها صورت مي‌گيرد.

لزوم تجهيز و توسعه فرودگاه‌هاي کشور
نگهداري فرودگاه‌ها سالانه هزينه زيادي را براي کشور به همراه دارد اين در شرايطي است که بسياري از فرودگاه‌هاي کشور زيان‌ده هستند و تنها چند فرودگاه کشور، از جمله فرودگاه‌هاي بين المللي مهرآباد، مشهد، شيراز و امام خميني (ره) اقتصادي و سودده محسوب مي شوند؛ يعني درآمد اين فرودگاه‌ها هزينه آنها را پوشش مي‌دهد و هزينه‌هاي ساير فرودگاه‌هاي زيانده کشور نيز از محل درآمد فرودگاه‌هاي اقتصادي و منابع شرکت فرودگاه‌هاي کشور اداره مي‌شوند تا فعاليت آنها همچنان ادامه داشته باشد و اين مناطق از داشتن فرودگاه محروم نشوند.
البته اقتصادي شدن و توسعه فرودگاه‌هاي محروم علاوه بر تجهيزات فرودگاهي، به پارامترهايي چون وجود ناوگان مناسب متناسب با مناطق جغرافيايي مختلف و تقاضاي مسافران بستگي دارد.
تعدادي از فرودگاه‌هاي کشور به دليل کوهستاني بودن با محدوديت پرواز در شب مواجهند که اين فرودگاه‌ها نيازمند هواپيماهاي خاص اين مناطق هستند. به عنوان مثال فرودگاه‌هاي کوهستاني مانند ايلام، ياسوج، خرم‌آباد، سنندج و بجنورد فرودگاه‌‌هايي هستند که ارتفاعات اين مناطق به حدي است که به دليل کوهستاني بودن امکان پرواز در شب براي آنها محدودتر است و در دنيا از هواپيماهاي خاصي که توان عملياتي شدن در اين مناطق را داشته باشند استفاده مي‌شود اما به علت عدم وجود اين نوع ناوگان پروازي در کشور، در اين فرودگاه‌ها با محدوديت پرواز در شب مواجه هستيم.
برخي ديگر از فرودگاه‌ها به دليل محدوديت زيرساختي در بخش باند پروازي به هواپيماهاي کوتاه بُرد و سبک نياز دارند؛ چراکه طول و وضعيت سطوح پروازي اين فرودگاه‌ها به گونه‌اي نيست که امکان نشست و برخاست هواپيماهاي متوسط و پهن پيکر درآنها وجود داشته باشد؛ ضمن اين که در بسياري از فرودگاه‌ها به دليل نبود تقاضاي کافي براي شرکت‌هاي هواپيمايي توجيه استفاده از هواپيماهاي متوسط و بزرگ براي استفاده در اين فرودگاه ها وجود ندارد.
از طرفي با رشد صنعت حمل و نقل هوايي، افزايش تعداد پروازها و تعداد مسافران تجهيز و توسعه فرودگاه‌هاي کشور امروز به شدت احساس مي‌شود. براي اثبات اين موضوع نگاهي به آمار و رشد پروازها و تعداد مسافران طي سال‌هاي اخير خالي از لطف نيست.

رشد ۶۰ درصدي پروازها و ۵۶ درصدي مسافران طي ۱۰ سال گذشته
بر اساس آمار ثبت شده، در سال گذشته (۱۳۹۳) ۴۲ ميليون و ۹۸۲ هزار و ۸۶۴ مسافر با ۳۴۴ هزار و ۹۶۵ پرواز داخلي و بين‌المللي از ۵۴ فرودگاه کشور جابجا شدند؛ اين در حالي است که در سال ۱۳۸۴ يعني ۱۰ سال قبل ۲۴ ميليون و ۱۱۵ هزار و ۱۴۵ مسافر با ۲۰۹ هزار و ۱۰۸ پرواز داخلي و خارجي جابجا شدند.
آمار پروازي و مسافري سال ۹۳ را اگر با ۱۰ سال قبل يعني سال ۸۴ مقايسه کنيم مشاهد مي‌شود تعداد پروازهاي کشور در سال گذشته نسبت به سال ۸۴ حدود ۶۰ درصد و تعداد جابجايي مسافران در بخش حمل و نقل هوايي نيز طي ۹ سال گذشته حدود ۵۶ درصد افزايش يافته است. اين ميزان افزايش پرواز و تعداد مسافران نشان مي‌دهد زيرساخت هاي فرودگاهي کشور نياز به سرمايه گذاري بيش از پيش دارد.
در همين رابطه وزير راه و شهرسازي بارها به سرمايه گذاري در فروگاه‎هاي کشور تاکيد کرد. عباس آخوندي در بازديد نوروزي خود از مرکز کنترل ترافيک هوايي کشور با تاکيد بر به‌روز رساني تجهيزات راداري هوانوردي گفت: بسياري از فرودگاه‌هاي کشور از نظر تجهيزات فرودگاهي در شرايط قابل فبولي نيستند، بنابراين حداقل بايد فرودگاه‌هاي بين المللي کشور تجهيز و سيستم هاي کمک ناوبري جديد در اين فرودگاه ها نصب شوند چراکه هم مسافران داخلي و هم مسافران خارجي انتظار دارند در ارائه خدمات بالاترين استانداردها رعايت شوند، لذا نيازمند سرمايه گذاري جديد هم در بخش تجهيزات فرودگاهي و هم در بخش خدمات مسافري هستيم ضمن اين که بر اساس قانون بودجه ۹۴ سرمايه گذاري هاي خوبي با کمک بخش خصوصي پيش بيني در اين بخش شده است.
البته وزير راه و شهرسازي که اخيرا به دعوت رسمي دولت فرانسه براي حضور در نمايشگاه بين المللي جهاني به پاريس سفر کرده بود، روز گذشته در حاشيه مراسم کلنگ زني آزادراه چرم شهر وارمين به آبيک قزوين در جمع خبرنگاران درباره کليات دستاوردهاي سفر خود به فرانسه گفت: من در اين نمايشگاه با عرضه‌کنندگان درجه يک صنعت هوانوردي مذاکره کردم. کشور ما با وجود داشتن بيش از ۶۰ فرودگاه، به هواپيماهاي کوتاه‌برد نياز دارد؛ فرودگاه‌هايي که هواپيماهاي زير ۱۰۰ مسافر را پذيرا مي‌شوند. اگر اين ناوگان در کشور افزايش يابد فعاليت اين فروگاه‌ها بيشتر شود که در توسعه فرودگاه‌هاي محروم بسيار موثر خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن