تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798251052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از گونه هاي گياهي بومي، پساب هاي تصفيه شده و حذف چمن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۳۶ق.ظ)
سياست هاي جديد شهرداري در شرايط خشکسالي؛ استفاده از گونه هاي گياهي بومي، پساب هاي تصفيه شده و حذف چمن موج - رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران اظهار کرد: اگر وزارت نيرو آب فاضلاب تصفيه شده را در اختيار شهرداري تهران بگذراد ما هم آمادگي اين را داريم حتي يک قطره از آب سفره هاي زير زميني برداشت نکنيم.
علي محمد شاعري، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران، در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره تغيير الگوي فضاي سبز شهري تهران توسط شهرداري با توجه به قرار گيري ايران در شرايط خشکسالي گفت: شهرداري تهران با توجه به کمبود آب و پديده تغيير آب و هوا و کاهش ميزان بارندگي، چشم انداز جديدي را براي ادامه خشکسالي در کشور برنامه ريزي کرده است.
وي اظهار کرد: سياست شهرداري تهران استفاده از گونه هاي سازگار با کم آبي است. بر اين اساس نيز شهرداري بر روي گونه هاي سازگار با محيط زيست تهران مطالعاتي را انجام داده است و با تهيه ليستي از اين گونه ها و انتقال آن به سازمان پارکها که عموما مقاوم به خشکسالي هستند، در جهت کاهش آلودگي هوا، اقدام کرده است.
وي افزود: سازمان پارک ها و توسعه فضاي سبز شهري در حال تهيه ليست جديدي از گونه هاي سازگار با خشکسالي است.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران سياست دوم اين مجموعه را ممنوعيت توسعه چمن کاري در شرايط خشکسالي عنوان کرد و ادامه داد: چمن در حالي که نياز آبي بالايي دارد، تاثير اکولوژيکي زيادي ندارد.
شاعري به اولويت سوم شهرداري تهران اشاره و تصريح کرد: شهرداري در استفاده از فناوري هاي نوين تلاش‌هاي زيادي کرده است و در حال حاضر حدود 90 درصد از آبياري فضاي سبز با آبياري تحت فشار انجام شده و 10 درصد باقيمانده هم در آينده نزديک با سيستم آبياري تحت فشار آبياري خواهد شد.
وي استفاده از پساب‌هاي تصفيه شده براي فضاي سبز شهر تهران را اولويت چهارم خواند و تاکيد کرد: اگر وزارت نيرو آب فاضلاب تصفيه شده را در اختيار شهرداري تهران بگذراد ما هم آمادگي اين را داريم حتي يک قطره از آب سفره هاي زير زميني برداشت نکنيم و اين مي تواند به تقويت سفره‌هاي آب زيرزميني کمک کند.
به گفته وي در حال حاضر نياز آبي شهرداري با آبياري فضاي سبز حدود 180 تا 200 ميليون متر مکعب آب است که مجموع تمامي آب هاي سطحي و چاه هاي در اختيار شهرداري است.
اين مقام مسوول در شهرداري تهران تاکيد کرد: حتي يک قطره از آب تصفيه شده شهري را براي آبياري فضاي سبز استفاده نمي کنيم؛ چراکه هزينه هاي بسيار زيادي براي تصفيه آب شهر تهران پرداخت مي شود و تنها منبع آبياري ما، روان آب‌ها و همين طور چاه‌هاي در اختيار براي تامين آب مورد نياز شهرداري است.
وي همچنين از هماهنگي هاي شهرداري با آبفا و شرکت آب منطقه اي تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: با تشکيل يک کارگروه مشترک، شرکت آبفا پذيرفت آب مورد نياز شهرداري تهران را از طريق آب تصفيه روان آب‌ها تامين کند و با اين شرايط ما به همان مطابق ميزان آبي که تحويل مي گيريم، استحصال آب از سفره هاي زيرزميني را تعطيل خواهيم کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن