تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريالي از يارانه 20 هزار ميلياردي توليد پرداخت نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ريالي از يارانه 20 هزار ميلياردي توليد پرداخت نشده است
وزير صنعت، معدن و تجارت با تشريح آخرين وضعيت پرداخت يارانه توليد، از ارسال گزارش بدهي‌هاي صنايع كوچك به دولت خبر داد.
وزير صنعت، معدن و تجارت با تشريح آخرين وضعيت پرداخت يارانه توليد، از ارسال گزارش بدهي‌هاي صنايع كوچك به دولت خبر داد.
محمدرضا نعمت‌زاده در برنامه تلويزيوني نگاه يك، از مشكلات مالي صنايع كوچك سخن گفت و به پايين بودن كيفيت قطعات خودرو اعتراف كرد. وي در حالي از فروش دارايي‌هاي غير‌مرتبط خودروسازان براي تأمين سرمايه در گردش خود خبر داد كه خودروسازان نه تنها دارايي‌هاي غير‌مرتبط مانند سهام بانك پارسيان و املاك و... را نفروختند، بلكه با استفاده از دلار به نرخ مبادله‌اي توانستند قطعات مورد نيازشان را وارد و مشكلات توليد را رفع كنند.
نعمت‌زاده با اشاره به تأمين كالاهاي اساسي مورد نياز مردم، گفت: تأمين كالاهاي اساسي هم‌اكنون براساس مصوبه مجلس در قانون انتزاع، بر عهده وزارت جهاد كشاورزي است در حالي كه تا پايان سال ۹۲، اين مسئوليت بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت اما تأمين كالاهاي صنعتي بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و براي تأمين آن، تلاش و پيگيري زيادي انجام شده است.
وي با تشريح رشد بخش صنعت در سال ۹۳، تصريح كرد: براساس آمار بانك مركزي، بخش صنعت از رشد 7/6درصدي ارزش افزوده، رشد 7/9 درصدي در بخش صنعت و معدن و 7/3 درصدي در بخش تجارت بهره‌مند شده است، ضمن اينكه آمارهاي رسمي نشان مي‌دهد توليد‌كنندگان داخلي در سال گذشته، وضع بهتري نسبت به سال‌هاي ۹۱ و ۹۲ داشته‌اند.
به گفته نعمت‌زاده، دولت در جهت رفع موانع توليد، گام‌هاي جدي برداشته است و در اين ميان، سياست‌هاي ضد تورمي و قانون حمايت از توليد كه به تصويب مجلس رسيده، ازجمله اقدامات صورت گرفته براي كمك به توليد‌كنندگان داخلي بوده است.
وي اظهار داشت: در اين قانون، بر افزايش سرمايه بانك‌ها تأكيد شده و در جهت افزايش سرمايه در گردش صنايع نيز تأكيداتي صورت گرفته است، اين در حالي است كه در سال ۹۳، تسهيلات‌دهي بانك‌ها به صنعت ۵۰درصد افزايش داشته و نسبت به سال ۹۱ كه ۷۵ درصد بوده، نشان از وضع بهتر صنايع در سال‌هاي اخير دارد.
نعمت‌زاده ادامه داد: در اين ميان البته صنايع كوچك به خاطر سرمايه در گردش اندكي كه دارند، بيشتر دچار مشكل مي‌شوند؛ به همين دليل گزارشي از صنايع كوچك تهيه و به دولت ارسال شده است كه بر مبناي آن، صنايع كوچك با توجه به بدهي‌هايي كه به بانك‌ها دارند، دچار مشكل شده‌اند. بر همين اساس در سال گذشته توانستيم ارائه تسهيلات به اين صنايع را به تصويب برسانيم.
وي افزود: ميزان تسهيلات بنگاه‌هاي توليدي، استمهال شده و به شرط پرداخت ۵ تا ۱۵ درصد تسهيلات، جريمه‌ها بخشوده خواهد شد. اين عضو كابينه يازدهم در ادامه به تكميل واحدهاي نيمه تمام صنعتي در دولت يازدهم اشاره و خاطرنشان كرد: از ابتداي كار دولت تا پايان ارديبهشت ۹۴ حدود هشت هزار واحد نيمه تمام توليدي كامل شده‌اند كه عمده آنها واحدهاي صنعتي كوچك هستند. وي در ادامه با اشاره به تصميمات دولت گذشته در جهت ارائه تسهيلات ارزان‌قيمت براي انجام طرح‌هاي زودبازده به بنگاه‌هاي كوچك، خاطرنشان كرد: در حال حاضر اين بنگاه‌ها، بدهي‌هايي به بانك‌ها دارند كه دليل آن تجارب كم اين صنايع و عدم رسيدگي به آنها بوده است.

  آخرين وضعيت پرداخت يارانه توليد
به گفته نعمت‌زاده، در سال‌جاري سهم صنايع از درآمدهاي حاصل از قانون هدفمندي يارانه‌ها، دو هزار ميليارد تومان است كه در حال حاضر چيزي محقق نشده است. در اين ميان، براي كمك به صنايع البته راه‌هاي ديگري چون استفاده از منابع صندوق ملي را دنبال خواهيم كرد. وي ادامه داد: يك بند از برنامه‌هاي ارائه شده در خصوص تأكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي هدفمند كردن يارانه‌ها در راستاي افزايش توليد، اشتغال و صادرات غيرنفتي بوده است، ضمن اينكه صادرات غيرنفتي نيز از جمله برنامه‌هايي بود كه مورد توجه قرار گرفت و باعث احياي شوراي عالي صادرات در دولت شده است.
وزير صنعت، معدن و تجارت تأكيد كرد: شفاف‌سازي تجارت مسئله ديگري بود كه فعاليت‌هاي زيادي تحت عنوان آن انجام شد و تمام دستاوردها در سايت‌ها، موجود و شفاف است. در اين ميان، در زمينه واردات و ثبت سفارش به گونه‌اي عمل شده است كه با اتصال به شبكه گمرك و بانك مركزي، تمام روند طي شده كالا قابل مشاهده است.
نعمت‌زاده همچنين در خصوص آثار تحريم‌ها نيز گفت: بر خلاف آنچه برخي مي‌گويند تحريم بر اقتصاد ايران اثر ندارد، متأسفانه بايد گفت كه تحريم‌ها بي‌تأثير نبوده است، البته نه به اين معنا كه ديگر نمي‌توان كار كرد. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن