تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798102219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از حریف بعدی شاگردان کی‌روش در مقدماتی جام جهانی چرا تیم ملی نمی‌خواهد با گوام در بهشت بازی کند؟! + فیلم و عکس


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از حریف بعدی شاگردان کی‌روش در مقدماتی جام جهانی
چرا تیم ملی نمی‌خواهد با گوام در بهشت بازی کند؟! + فیلم و عکس
دیدار رفت دو تیم ایران و گوام در تاریخ 12 مهر و دیدار برگشت در تاریخ 26 آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: چرا تیم ملی نمی‌خواهد با گوام در بهشت بازی کند؟! + فیلم و عکس



به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال گوام که در گروه چهارم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 با تیم‌های ملی ایران، هند، ترکمنستان و عمان همگروه است در دو دیدار ابتدایی خود در این گروه با 2 پیروزی خانگی مقابل تیم‌های ملی ترکمنستان و هند با 6 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد. شاگردان گری وایت انگلیسی ابتدا در هفته اول این رقابت‌ها در خانه خود در ورزشگاه ملی فوتبال در هاگاتنیا (پایتخت این کشور) یک بر صفر ترکمنستان را شکست داد و سپس در دومین دیدار خود که در همین ورزشگاه برگزار شد مقابل هند دو بر یک به برتری رسید. **آشنایی یا کشور گوام؛ بهشت روی زمین گوام یا به زبان چامورو Guåhan جزیره‌ای است در اقیانوس آرام غربی که توسط دولت ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود ولی جزو خاک ایالات متحده به‌شمار نمی‌آید. جمعیت این جزیره 160٬378 نفر و مرکز آن شهر هاگاتنیا است. امور سیاسی میان گوام و ایالات متحده توسط «دفتر امور جزایر» وزارت کشور آمریکا اداره می‌شود. گوام بزرگترین جزیره از جزایر منطقه میکرونزی است و پس از طی سه‌چهارم از راه هاوایی به فیلیپین می‌توان به آن رسید. 38٫3 درصد از مردم گوآم به زبان انگلیسی، 22٫2 درصد به زبان چامورو، 22٫2 درصد به زبان‌های فیلیپینی و سایرین نیز به زبان‌های دیگر جزایر اقیانوسیه سخن می‌گویند. گوام تا پیش از جنگ جهانی دوم تنها جزیره میکرونزی بود که ایالات متحده کنترل آن را در دست داشت اما این جزیره ساعاتی پیش از حمله به حمله هوایی ژاپن به پرل هاربر در هشتم دسامبر 1941 به تصرف نیروهای ژاپنی درآمد که این تصرف دو سال و نیم طول کشید. در خلال تصرف ژاپن، مردم گوام با اعمالی چون شکنجه، تجاوز جنسی و قتل توسط نظامیان روبه‌رو شدند و سیاست تحمیل فرهنگ ژاپنی بر مردم این جزیره نیز در پیش گرفته شد. به هنگام بازپس‌گیری جزیره توسط آمریکا در 21 ژوئیه 1944 درگیری شدید نظامی در گوام روی داد. این روز به عنوان روز آزادسازی جزیره در تقویم رسمی گوام قرار گرفته‌ است. در حال حاضر فرماندار این جزیره که تحت ریاست جمهوری باراک اوباماست ادی کالو است. مهمترین درآمد ساکنان و دولت محلی گوام در میان اقیانوس آرام که برخی آن را یک بهشت روی زمین می‌خوانند از گردشگری است. پس از گردشگری اما مهمترین منبع مالی این جزیره از پایگاههای نظامی آمریکا و حضور نیروهای این کشور است. حدود 29 درصد مساحت این جزیره که به 19 بخش تقسیم شده را پایگاه‌های نظامی آمریکا تشکیل میدهد و واشنگتن آن را به یکی از مراکز مهم نیروهای خود در اقیانوس آرام تبدیل کرده است.  



  **آشنایی با ورزشگاه ملی گوام/ ورزشگاهی در جوار پارک آبی! ورزشگاه ملی فوتبال گوام ورزشگاهی چند منظوره در شهر هاگاتنیا است و در حال حاضر بیشتر مسابقات فوتبال در این کشور از جمله دو دیدار هفته‌های اول و دوم تیم ملی این کشور در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در این ورزشگاه برگزار شد. گنجایش این ورزشگاه کوچک فقط هزار نفر است و جالب اینکه در جوار این ورزشگاه یک پارک آبی قرار دارد که مشرف به ورزشگاه بوده و فقط در یک ضلع این ورزشگاه سکوی تماشاگران وجود دارد و ضلع جنوبی ورزشگاه نیز اختصاص به پارکینگ تماشاگران دارد. فدراسیون فوتبال گوام نیز در سال 1975 تأسیس شده است.









  **دیدار تاریخی ایران و گوام تنها دیدار تاریخ ایران مقابل گوام، پرگل‌ترین برد تاریخ تیم ملی فوتبال ایران هم محسوب می‌شود، هرچند که پرگل‌ترین پیروزی ایران مقابل گوام، پرگل‌ترین شکست گوامی‌ها محسوب نشده و گوام با شکست 21 بر صفر مقابل کره‌شمالی پرگل‌ترین شکست خود را در تاریخ دیدارهای این کشور متحمل شده است. تیم ملی ایران در تاریخ 4 آذر 1379 در دیداری از رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2002 که در تبریز برگزار شد با به ثمر رساندن 19 گل، رکورد پیروزی 17 بر صفر خود مقابل مالدیو را با 2 گل بیشتر ارتقا داد. در این دیدار کریم باقری (6 گل)، علی کریمی (4 گل)، علی دایی (3 گل) و فرهاد مجیدی (3 گل)، سهراب بختیاری‌زاده (2 گل) و علیرضا واحدی‌ نیکبخت (یک گل) گل‌های تیم ملی ایران را به ثمر رساندند. **چرا ایران نمی‌خواهد با گوام در بهشت بازی کند؟! علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال که چند هفته پیش برای حضور در انتخابات فیفا به زوریخ سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس از برگزاری دیدار رفت و برگشت با گوام در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در تهران خبر داد. بر همین اساس و طبق اعلام کفاشیان و پس از رایزنی‌های او با مقامات فوتبال گوام مقرر شد تا هر دو دیدار به میزبانی کشورمان برگزار شود. در واقع پس از اینکه فدراسیون فوتبال گوام به دلیل کمبود امکانات در این کشور خواستار هر دو دیدار رفت و برگشت با تیم ملی ایران از مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در کشورمان شده بود، پس از موافقت فدراسیون ایران این موضوع قطعی شد و قرار است ایران میزبان هر دو دیدار باشد. با این حال پس از این توافق گوامی‌ها از فدراسیون فوتبال ایران برای سفر به کشورمان برای برگزاری دیدار برگشت درخواست پرداخت 300 هزار دلار کردند که این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت تا مسئولان این فدراسیون رقم پیشنهادی خود را نصف کرده و به 150 هزار دلار کاهش دهند.





در عین حال از فدراسیون فوتبال این خبر شنیده می‌شود که با این رقم نیز موافقت نشده و مسئولان فدراسیون برای سفر گوام به کشورمان برای بازی برگشت قصد دارند فقط هزینه‌های رفت و برگشت و اسکان این تیم در کشورمان را متقبل شوند. البته از سوی دیگر چند عامل از جمله دشواری سفر به کشور گوام و دریافت روادید این کشور که البته هزینه‌های زیادی را برای فدراسیون ایران به دنبال خواهد داشت و همچنین بازی در ورزشگاهی بدون امکانات و گنجایش فقط هزار نفر و عوامل دیگر از جمله حضور در سرزمینی ناشناخته باعث شده تا در صورتی که گوام همچنان به دریافت پول برای حضور در ایران برای بازی برگشت اصرار داشته باشد، فدراسیون ایران علاوه بر هزینه‌های رفت و برگشت به ایران و اسکان این تیم در کشورمان، هزینه‌ جزئی نیز به این کشور برای راضی کردن تیم ملی این کشور برای حضور در ایران برای بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بپردازند. لازم به ذکر است تیم ملی گوام با 6 امتیاز در حال حاضر صدرنشین گروه است و شاید پس از تیم‌های ایران و عمان، بتوان این کشور را از تیم‌های مدعی صعود حتی قلمداد کرد و در هر صورت برگزاری هر دو دیدار با این کشور در ایران می‌تواند برای تیم ملی کشورمان و فدراسیون فوتبال ایران به صرفه باشد.

دیدار رفت دو تیم ایران و گوام در تاریخ 12 مهر و دیدار برگشت در تاریخ 26 آبان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. فیلم دیدار گوام و ترکمنستان از هفته اول مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و تک گل گوام که با گلزنی بازیکن خودی به ثمر رسید را در زیر می‌بینید:

انتهای پیام/ی
لینک را کپی کنید


94/03/31 - 12:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن