تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813312805




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش 4هکتاری حوضچه شیرابه کهریزک تا ابتدای سال جاری


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اعلام کرد:
کاهش 4هکتاری حوضچه شیرابه کهریزک تا ابتدای سال جاری
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از کاهش 4هکتاری شیرابه کهریزک تا ابتدای سال 94 خبر داد.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ حسین جعفری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با پرداختن به تهمیدات اندیشیده شده درخصوص کاهش شیرابه ها، گفت: در حال حاضر از تولید شیرابه جدید در کهریزک تا حد زیادی  جلوگیری کرده ایم به طوری که سطح دریاچه(حوضچه شیرابه) 18هکتار بود که در حال حاضر به 14هکتار رسیده است.


وی با اشاره به اینکه کاهش شیرابه کهریزک با آخرین عکس های ماهواره ای که در سال 94 گرفته شده است، مشهود است، تصریح کرد: دلیل کم شدن شیرابه دفن غیرمستقیم است و اگر هم شیرابه ای وجود دارد، در مراکز به صورت بازچرخانی تبخیر شده همان طور که در تمام دنیا انجام می شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر اینکه ورودی های شیرابه به دریاچه غربی و جنوبی کهریزک به طور کلی گرفته شده است، اضافه  کرد: با عملیات های انجام شده شیرابه ای وجود نداشته که وارد دریاچه شود و از سال 90 ورودی ها بسته شده است.


جعفری با اشاره به اینکه در زمانی هایی حتی یک میلیون لیتر شیرابه به حوضچه ها وارد می شد، گفت: براساس آخرین آمار 100 تا 200 هزار لیتر شیرابه در کهریزک وجود دارد. شیرابه حاصل از سال های قبل به مراکر دفن پمپاژ شده که باعث می شود بخش زیادی تبخیر شود که به شیرابه پیر و جوان معروف است. البته شیرابه کهنه آلودگی بالایی  دارد و شیرابه جوان آلودگی کمتری دارد.


وی درباره اینکه ما کار پیشگیری انجام داده و در چند سال گذشته پردازش، بازچرخانی و تصفیه شیرابه را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: پیشگیری به سینک منازل، رستوران ها و ادارات باز می گردد که زباله تر را آبگیری کنند. باید پسماند تر و خشک را جداگانه در مخازن شیشه، پلاستیک و کاغذ ریخت. به عبارت دیگر باید همه شهروندان برای کاهش شیرابه ها مدیریت شهری را یاری دهند و به سمت تفکیک زباله از مبدا گام جدی تری برداریم. گرچه این کار زمان بر است.


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

کاهش 4هکتاری حوضچه شیرابه کهریزک تا ابتدای سال جاری
هفتمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با دو متریال متفاوت
واحدهای تجاری شمال شرق تهران آموزش می‌بینند
ضرورت تدوین الگوی کلان مدیریت یکپارچه پسماند در پایتخت




۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن