تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803511110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راز نخستين موفقيت تيم‌ملي واليبال برابر قهرمان ليگ جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: راز نخستين موفقيت تيم‌ملي واليبال برابر قهرمان ليگ جهاني
بازي برابر قهرمان جهان كار آساني نبود اما واليباليست‌هاي ايراني بار ديگر ثابت كردند هيچ غيرممكني برايشان وجود ندارد. حتي اگر امريكا باشد.
نویسنده : دنیا حیدری 


بازي برابر قهرمان جهان كار آساني نبود اما واليباليست‌هاي ايراني بار ديگر ثابت كردند هيچ غيرممكني برايشان وجود ندارد. حتي اگر امريكا باشد.

  برد ايران از نگاه امريكا
جان اسپرا، سرمربي تيم‌ملي واليبال امريكا پس از نخستين ديدار برگشت تيمش برابر ايران اين بازي را خاص توصيف كرد: «بازي‌اي كه از دو تيم ديدم خيلي خاص بود، از اين جهت كه فضايي كه تماشاگران ايران به‌وجود آورده بودند، ديدني و فوق‌العاده بود. در گيم دوم بهتر بوديم اما ايراني‌ها در زدن سرويس خيلي خوب عمل كردند و توانستند نمايش بهتري از ما داشته باشند. آنها در گيم دوم روي دريافت‌ها خوب كار كردند و توانستند پيروز شوند.» ديويد لي، بازيكن تيم‌ملي واليبال امريكا نيز تأكيد كرد كه اين تماشاگر خودش يك امتياز است: «تاكنون در ايران بازي نكرده بودم، در لهستان البته تماشاگران زيادي ديده بودم اما در بازي با ايران جمعيت زيادي به سالن آمده بودند و اين خود يك امتياز بود براي ميزبان. البته ما هم اشتباهاتي در سرويس‌هايمان داشتيم كه بايد آنها را اصلاح كنيم.»
كواچ، سرمربي تيم‌ملي واليبال ايران اما معتقد است كه تيمش بازي را با يك خوش‌شانسي برده است: «اين يك قدم از راهي بود كه در پيش داريم و پنج قدم ديگر تا صعود باقي مانده. بازيكنانم كار بزرگي را انجام دادند و انتظار دارم در بازي دوم نيز چنين نمايشي را ارائه كنند. هرچند فكر كنم امريكا هم در ديدار دوم بهتر خواهد بود. در گيم دوم يك خوش‌شانسي ما را به پيروزي رساند. در شرايطي كه بازي گره خورده بود ما روي يك توپ خوش‌شانس بوديم و توانستيم به پيروزي برسيم. همان خوش‌شانسي به ما كمك كرد كه در گيم سوم هم خوب بازي كنيم و به پيروزي برسيم. اما هرچه بود اين بازي اول تمام شد و بايد به بازي امشب بينديشيم.»

  استفاده درست از مهره‌ها
در حالي كه داورزني، رئيس فدراسيون واليبال نيز ابراز اميدواري مي‌كند كه تيم‌ملي بازي‌هاي بعدي را هم با برد پشت سر بگذارد و هدف اصلي اين تيم را ايستادن بر سكوي المپيك مي‌خواند، بهروز عطايي، كارشناس واليبال با تحسين عملكرد تيم‌ملي واليبال ايران در بازي مقابل امريكا، اين برد را نتيجه تحول تيم مي‌داند: «در بازي روز جمعه مقابل امريكا يك سعيد معروف متفاوت را ديديم. معروف و موسوي هر دو بعد از بازي روسيه كاملاً متحول شدند و توانستند توانايي خود را بر بازيكنان حريف تحميل كنند. با كار خوب بازيكنان تيم‌ملي امريكا به عنوان ابرقدرت فعلي واليبال جهان به راحتي شكست خورد. البته تماشاگران و فضاي خوب سالن هم نقش مؤثري در اين پيروزي داشت.» مهرداد مهرانپور، يكي ديگر از كارشناسان واليبال ايران نيز معتقد است دليل اين پيروزي استفاده خوب و بجاي كواچ از مهره‌هايش و همچنين همدلي بازيكنان بود.

  همدلي، راز موفقيت
معروف، كاپيتان تيم‌ملي معتقد است كه خطاي سرويس امريكا به دليل حضور تماشاگران بود. آنها سنگ‌تمام گذاشتند اما شايد با شكست در ست دوم نتيجه تغيير مي‌كرد. در شرايط حساس به بازي برگشتيم و بعد از آن خيال ما از پيروزي راحت شد. اما در بازي امشب بايد تلاش بيشتري كنيم چون امريكا حتماً بهتر بازي مي‌كند.» شهرام محمودي نيز معتقد است انتظار برد سه بر صفرمقابل امريكا را نداشتيم اما اين پيروزي را مديون مردم هستيم، چون طوري به حريف فشار آوردند كه آنها تسليم شدند. عادل غلامي معتقد است با حمايت 85 ميليون ايراني بود كه تيم‌ملي توانست امريكا را شكست دهد: «12 هزار نفر در سالن حضور داشتند اما ما حمايت 85 ميليون نفري را براي اين پيروزي پشت سرمان داشتيم. همه دعا كردند و انرژي‌مان دو چندان شد. از اين برد خيلي خوشحالم چون شرمنده مردم نشدم. ما رفته‌رفته خودمان را به آنها تحميل كرديم و توانستيم به پيروزي ارزشمندي برسيم و اميدوارم اين نتيجه در بازي امشب هم تكرار شود.»

  نسخه امريكا امشب پيچيده مي‌شود؟
دومين ديدار تيم‌ملي واليبال ايران برابر امريكا ساعت 21 امشب در سالن 12 هزار نفري آزادي برگزار مي‌شود. ديداري كه سه امتياز آن براي ايران ارزش طلا دارد اما انتظار تكرار نتيجه بازي اول كمي غيرمنطقي است. هرچند كه واليباليست‌هاي ايران بار ديگر براي شكست اين ابرقدرت هم‌قسم مي‌شوند. اما رسيدن به پيروزي دوم كار چندان آساني نيست. خصوصاً كه قهرمان  ليگ  جهاني امشب در پي اعاده حيثيت و شكست سنگيني است كه در نخستين بازي دور برگشت برابر شاگردان كواچ متحمل شده است. اما كسب دومين پيروزي برابر امريكا مي‌تواند شانس ايران را براي صعود بيش از پيش كند.
تيم‌ملي ايران بايد نيم نگاهي هم به بازي لهستان داشته باشد. اين تيم در نخستين بازي برگشت روسيه را شكست داد تا با 14 امتياز و بعد از امريكاي 17 امتيازي تيم دوم جدول باشد. حالا ايران تنها چهار امتياز با لهستان فاصله دارد و نتايج اين تيم و همچنين امتيازهاي بازي رودررو با آن بسيار حائز اهميت است و مي‌تواند تأثيري مستقيم در صعود شاگردان كواچ داشته باشد كه نبايد به آن بي‌توجه بود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن