تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821077318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارخانه «سيمان ري» به مکاني فرهنگي تبديل ‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۰ق.ظ)
معاون وزير راه و شهرسازي: کارخانه «سيمان ري» به مکاني فرهنگي تبديل ‌شود موج - معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين‌که آينده کارخانه صنعتي «سيمان‌ ري» به تأمين تمامي نيازهاي مردم جنوب شرق تهران گره‌ خورده است، گفت: براي تصميم‌گيري درباره اين واحد توليدي بايد تمامي شاخص‌هاي تأثيرگذار در زندگي مردم اين منطقه مورد توجه قرار گيرد.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي، معاون وزير راه و شهرسازي، با تاکيد بر حفظ ساختمان کارخانه‌هاي صنعتي در دل شهرهاي بزرگ و تبديل آن‌ها به مکان‌هاي فرهنگي گفت: کارخانه سيمان ري در جنوب شرق تهران با بيش از ۵۰ سال قدمت ساليان درازي به اقتصاد کشور و پروژه‌هاي عمراني کمک کرده است، با اين حال اين کارخانه در سال‌هاي اخير به دلايل مختلف متروک مانده است و شايسته است تا براي اين کارخانه تصميمي جدي اتخاذ شود.
معاون معماري و شهرسازي وزير راه و شهرسازي افزود: با توجه به اين که در حال حاضر وضعيت هواي کشور و به ويژه تهران در آستانه خطر قرار دارد و استانداردهاي زيست‌محيطي را رد کرده است، فعاليت و راه‌اندازي مجدد کارخانه سيمان ري تقريبا امکان‌پذير نيست. همچنين تخريب اين کارخانه نيز با توجه به نقش ديرين اين واحد در اقتصاد کشور و ابعاد فرهنگي آن چندان به صلاح نيست.
حناچي ادامه داد: با توجه به مشکلات زيست‌محيطي ناشي از فعاليت اين واحد صنعتي وضعيت آن در حال حاضر مشخص نيست و اين کارخانه در حالت بلاتکليفي به سر مي‌برد، سيمان ري به مثابه بخشي از تاريخ فرهنگ استان تهران است. در طول نيم‌قرن گذشته اين کارخانه، اشتغال‌زايي و معيشت ناشي از فعاليت در آن فرهنگ عميقي ايجاد کرده که نمي‌توان آن را ناديده گرفت.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: يکي از پيشنهادها براي ادامه فعاليت سيمان ري تبديل آن به مرکزي فرهنگي است، ولي؛ بايد در تبديل مکان‌هاي صنعتي از جمله کارخانه سيمان ري به مکاني فرهنگي، منافع تمامي گروه‌هاي ذي‌نفع اعم از شهروندان و مالکان مورد توجه قرار بگيرد، اما؛ اگر قرار باشد محل فعلي سيمان ري به پروژه‌هاي ساختماني و ساخت‌وساز مسکن اختصاص يابد مي‌توان عواقب منفي اين تصميم را پيش‌بيني کرد.
حناچي افزود: تجربه ثابت کرده است مکان‌هايي که به اين شکل تغيير کاربري مي‌دهند و به يک مرکز فرهنگي تبديل مي‌شوند يا به عبارت ديگر اقتصاد آن‌ها به فرهنگ گره مي‌خورد ارزش افزوده بيشتري براي اقتصاد و فرهنگ خواهند داشت. اگر تا پيش از اين سيمان ري فقط يک کارکرد اقتصادي داشت از اين پس مي‌تواند در قالبي ديگر همان کارکرد اقتصادي را داشته باشد و به ترويج فرهنگ نيز کمک کند. در ساخت‌وسازهاي صرف و يا توليد بيش از حد بنا در شهر اگرچه ممکن است عده‌اي سود ببرند، ولي؛ متأسفانه ساختمان‌هاي توليدشده به دوش شهر بار مي‌شوند و چه بسا چهره و کارکردهاي شهر را به نحو نامطلوبي تغيير دهند.
وي پيشنهاد کرد: قبل از اتخاذ هر تصميمي براي مکان فعلي سيمان ري بايد تمام نيازهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي مردم محلات اطراف بررسي شود و بر مبناي آن بهترين گزينه که ضامن تأمين تمام نيازهاي مردم جنوب شرق تهران است، اخذ شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن