تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه گزينه شهرداري براي خروج ميني بوس هاي فرسوده از پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ خرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۵۱ب.ظ)
از سوي معاون حمل‌ونقل شهرداري تهران تشريح شد: سه گزينه شهرداري براي خروج ميني بوس هاي فرسوده از پايتخت موج - معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران، از طرح مديريت شهري به منظور خروج ميني ­بوس‌هاي فرسوده از پايتخت در قالب سه گزينه اجرايي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد جعفر تشكري هاشمي با اعلام اين خبر افزود: علاوه بر ۱۱۰۰ دستگاه ميني‌بوس تحت پوشش شركت واحد اتوبوس‌راني تهران كه به سن فرسودگي رسيده‌اند، صدها دستگاه ميني‌بوس فرسوده‌اي كه به‌عنوان سرويس ادارات، کارخانه‌ها و مدارس تهران مشغول به كار هستند را نيز بايد اضافه كرد.
وي با اشاره اين‌که طرح مديريت شهري درزمينه خروج ميني‌بوس‌هاي فرسوده بر اساس نظرسنجي از مالكان اين خودروها در قالب ۳ گزينه اجرايي طراحي‌شده، اظهار كرد: در گزينه اول، مبلغي بالغ‌بر ۳۰ ميليون تومان به‌عنوان كمك بلاعوض به مالك ميني‌بوس فرسوده پرداخت و خودروي وي از رده خارج مي‌شود.
تشکري هاشمي بابيان اين‌که در گزينه دوم با هماهنگي شركت واحد اتوبوس‌راني، ميني‌بوس‌ فرسوده از رده خارج‌شده و به‌جاي آن‌يک دستگاه اتوبوس با شرايط ويژه در اختيار متقاضي قرار مي‌گيرد، تصريح كرد: در گزينه سوم نيز كه براي اجراي آن در حال رايزني هستيم، اخذ وام کم‌بهره از بانک‌ها و واگذاري آن به متقاضيان در دستور كار قرار دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اين‌كه در سال‌هاي اخير، پروژه‌اي با همكاري سازمان حفاظت محيط‌زيست تعريف‌شده بود كه مطابق آن ۲۰ ميليون تومان از طرف شهرداري تهران و ۲۰ ميليون تومان ديگر نيز از طريق سازمان مذکور در قالب كمک بلاعوض به مالكان ميني‌بوس‌هاي فرسوده پرداخت مي‌شد، اظهار كرد: علاوه بر اين‌، ۶۰ ميليون تومان وام بانكي کم‌بهره در اختيار متقاضي قرار مي‌گرفت و ۱۵ ميليون تومان نيز بابت اسقاط خودروي فرسوده به وي پرداخت مي‌شد.
تشکري هاشمي بابيان اين‌كه به دليل كمبود اعتبارات سازمان حفاظت محيط‌زيست، اجراي اين پروژه پس از نوسازي تنها ۱۹۰ دستگاه ميني‌بوس فرسوده با استفاده از تسهيلات مذکور در تهران متوقف شد، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين مشكلات از رده خارج كردن ميني‌بوس‌هاي فرسوده، افزايش قيمت‌ ميني‌بوس به مبلغ ۱۳۰ تا ۱۶۰ ميليون تومان است كه عملاً باعث شده مالكان اين خودروها به دليل عدم تناسب درآمد با سرمايه‌گذاري‌شان، تمايلي به جايگزيني خودرو خود نداشته باشند.
معاون شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اعلام نکات تازه‌اي از طرح جديد محدوديت تردد خودروها در پايتخت گفت: بر اساس اين طرح، خودروها نه بر پايه رقم آخر پلاک که به‌موجب آخرين ميزان آلودگي که توليد مي‌کنند، مي‌توانند وارد محدوده طرح زوج و فرد که البته ابعاد اين محدوده نيز در طرح جديد تغييراتي خواهد کرد، بشوند.
تشکري هاشمي با اشاره به اين‌که طرح زوج و فرد از سال ۸۴ و در ابتدا به‌طور موقت سپس به‌صورت دائمي در تهران اجرا شد اظهار کرد: شايد اين طرح در کوتاه‌مدت پاسخگو بود ولي در بلندمدت نمي‌توانست مؤثر واقع شود و در صورت تأثير در کاهش حجم ترافيک، عملاً در کاهش آلودگي هوا اثر چنداني نداشته است.
وي بابيان اين‌که ممکن است با اجراي طرح زوج و فرد، حجم تردد در خيابان‌ها کاهش يابد، تصريح کرد: در اين طرح، خودروهاي آلاينده که چند برابر خودروهاي پاک آلودگي توليد مي‌کنند و صرفاً بر اساس شماره پلاک وارد محدوده زوج و فرد مي‌شوند، مبناي کار است که با عدالت سازگار نيست و لذا اجراي طرحي عادلانه که نگاهش به آلودگي هوا، کاربردي‌تر بوده و ملاک آن مشاء توليد آلايندگي يعني عملکرد موتور خودرو است را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.
تشكري هاشمي با اعلام اين‌که در طرح جديد، خودروها بر اساس ميزان توليد آلايندگي به‌صورت مجازي به ۴ گروه در ۴ رنگ تقسيم مي‌شوند، خاطرنشان کرد: در اين طرح که مبتني بر تکنولوژي اطلاعات است، در زمان آلودگي هوا با توجه تعريف هر خودرو در گروه و رنگ مشخص، براي آن خودرو محدوديت در نظر گرفته مي‌شود و دوربين‌هاي نظارت تصويري با استفاده از اطلاعات و داده‌هاي موجود از مشخصات هر خودرو اقدام به شناسايي خودروهاي متخلف مي‌نمايند.
معاون شهردار تهران در پايان در خصوص اينکه گفته مي‌شود شهرداري تهران در طرح جديد محدوديت تردد خودروها، علاوه بر جريمه خودروهاي متخلف توسط پليس، مبالغي نيز به‌عنوان جريمه ورود به محدوده مذکور دريافت مي‌کند، تأکيد کرد: مطابق قانون، برخورد با رانندگان خاطي و اعمال قانون صرفاً از طريق پليس انجام مي‌شود و اين‌که عنوان‌شده مديريت شهري جرائم اضافي نيز از رانندگان متخلف دريافت مي‌کند، صحت ندارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن