تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819702404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش حقوق بشر ایران به‌زودی منتشر می‌شود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گزارش حقوق بشر ایران به‌زودی منتشر می‌شود
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری تاکید کرد که تاخیر درباره انتشار گزارش حقوق بشر ایران ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد.
کد خبر: ۵۱۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ - 19 June 2015




سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری تاکید کرد که تاخیر درباره انتشار گزارش حقوق بشر ایران ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد.

به گزارش فارس، «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه که قسمت اعظم آن به پاسخ به سوالات درباره ایران اختصاص داشت، گفت تأخیر در انتشار گزارش حقوق بشر ایران ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد. او همچنین گفت که وزارت خارجه به زودی این گزارش را منتشر می‌کند.

پیش از این سناتور «تد کروز»، نماینده ایالت تگزاس امریکا گفته بود قصد دارد از وزارت خارجه آمریکا به دلیل نادیده گرفتن مصوبات قانونی و تأخیر در انتشار گزارش حقوق بشر ایران شکایت کند.

«جان کربی»، علاوه بر این گفت که جان کری، وزیر خارجه آمریکا همچنان بر حصول توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در ضرب‌الاجل 30 ژوئن تأکید دارد.

او این اظهارات را در واکنش به درخواست روز گذشته باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا مطرح کرد که گفته بود باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نباید برای توافق هسته‌ای با ایران در 30 ژوئن عجله کند. کورکر از اوباما خواست توافق خوب را قربانی توافق در موعد مقرر نکند.

اظهارات کورکر در حالی مطرح می‌شد که در صورتی که دولت اوباما به هر دلیل توافقنامه هسته‌ای احتمالی ایران را تا 9 جولای به کنگره تحویل ندهد، مهلت نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای از 30 روز به 60 روز افزایش می‌یابد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تاکید کرد که موضع آمریکا درباره اینکه متعهد به رسیدن به توافق خوب است و موضع آمریکا در این زمینه تغییری نکرده است.

کربی همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به اظهارات اخیر جان کری درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران هم گفت که موضع واشنگتن در این زمینه تغییری نکرده و این سخنان به معنای کنار گذاشتن کامل این موضوع نیست.

خبرنگاری درباره سفر نخست‌وزیر عراق به تهران و دیدار با مقامات ایرانی سوال کرد و واکنش وزارت خارجه آمریکا را سوال کرد که سخنگوی دستگاه دیپلماسی واشنگتن گفت که حیدر العبادی رئیس یک دولت مستقل است که به یک کشور دیگر که همسایه آن است، سفر کرده است.

«جان کربی» گفت که ایران و عراق مرز طولانی دارند و دولت العبادی در راستای منافع این کشور درصدد سفر به یک کشور همسایه عراق است و این تنها سفر وی به کشورهای منطقه نبوده است. از نظر ما سفر به کشورهای منطقه احتمالا می‌تواند سیاست عاقلانه‌‌ای باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 203]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن