تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820307914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمليات اجرايي ساخت بزرگترين پارک جنگلي شمال کشور در رشت آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۳ب.ظ)
با حضور استاندار گيلان؛ عمليات اجرايي ساخت بزرگترين پارک جنگلي شمال کشور در رشت آغاز شد موج - رشت - عمليات اجرايي ساخت بزرگترين پارک جنگلي شمال کشور با حضور استاندار گيلان در منطقه لاکان رشت آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، محمدعلي نجفي در مراسم آغاز به کار باغ طبيعت لاکان اظهار کرد: سرانه فضاي سبز شهر رشت موضوع نگران‌کننده‌اي بود زيرا براساس آمارهاي مختلف اين سرانه زير ۲ متر بوده که خوشبختانه با به بهره‌برداري رسيدن پارک مفاخر اين سرانه به ۲ متر افزايش يافت و قطعا با بهره‌برداري از اين باغ سرانه فضاي سبز رشت به بالاي ۱۰ متر براي هر نفر مي‌رسد .
وي ادامه داد: متاسفانه سرانه فعلي فضاي سبز شهر رشت عليرغم سرسبز بودن استان گيلان و داشتن رتبه برتر در بين ساير استانها، بسيار کمتر از سرانه فضاي سبز شهرهاي خشک کشور است.
نجفي افزود: براي رسيدن به توسعه پايدار نياز به توسعه فضاي سبز در شهرها داريم و ما بايد براي حفظ محيط زيست تلاش کنيم و همه براي حفظ آن دست در دست هم بدهيم .
وي با تاکيد بر اينکه جاده دسترسي به باغ طبيعت که حاشيه کانال است راه دسترسي مناسبي براي گردشگران نيست، افزود: اختلاف ۴۴ ساله بين سازمان آب و راه و شهرسازي برطرف شده و ما اميدواريم به زودي قبل از به بهره‌برداري رسيدن باغ طبيعت، شاهد بازگشايي مناسب اين مسير باشيم . استاندار گيلان متذکر شد: در ايجاد باغ طبيعت منابع طبيعي آن کاملا حفظ شده و ما اميدواريم اين باغ سرسبزتر از اکنون شود .
شهردار رشت در مراسم افتتاح عمليات احداث باغ طبيعت اظهار کرد: اين باغ ۴۵۰ هکتاري در جنوب شهر به دليل نزديکي به خروجي شهر به سمت تهران از اهميت ويژه‌اي براي توسعه گردشگري شهر رشت برخوردار است.
محمدعلي ثابت‌قدم خاطرنشان کرد: مهمترين هدف شهرداري از آماده‌سازي اين باغ، ايجاد تفريحگاهي مناسب براي شهروندان و گردشگران است و اين پارک جنگلي با داشتن يک فضاي آرام مي‌تواند به تفرجگاهي در شأن مردم اين شهر تبديل شود.
شهردار رشت ادامه داد: اين باغ طبيعت مي‌تواند بستر اشتغال را براي بسياري از افراد فراهم کند و همچنين با جذب سرمايه‌گذاران بخش خصوصي، باغ طبيعت به امکانات لازم مجهز مي‌شود و با حفظ اقليم طبيعي آن، رشت در مسير توسعه پايدار قرار خواهد گرفت.
در ادامه اين مراسم عباس صابر رييس شوراي اسلامي شهر رشت با بيان اينکه همکاري قابل توجهي از سوي اداره‌کل منابع‌طبيعي و جنگل‌هاي استان با مديريت شهري رشت صورت گرفته است، اظهار کرد: با حمايت‌هاي استاندار و اداره‌کل منابع طبيعي، باغ طبيعت به جمع ۳۳ بوستان و پارک رشت افزوده شده است.
وي به سرانه فضاي سبز شهروندان رشت اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سرانه فضاي سبز در شهر رشت 2.5 تا 3 متر است که با بهره‌برداري رسيدن اين باغ سرانه فضاي سبز در شهر رشت به استاندارد 10 متر مي‌رسد اما ما بايد بدانيم که لازم است در مرکز شهر در راستاي ايجاد فضاهاي سبز هرچند کوچک اقدام مناسب‌تري را انجام دهيم.
زارع مديرکل منابع طبيعي نيز با اشاره به حمايتهاي استاندار از منابع طبيعي و محيط زيست گفت : اين حمايتها پشتيبان خوب براي ما است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن