تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835082627
مروری بر رهنمودهای امام (ره) و رهبری درباره اقدامات خودسرانه معنای بند میم وصیت نامه امام چیست؟
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مروری بر رهنمودهای امام (ره) و رهبری درباره اقدامات خودسرانه
معنای بند میم وصیت نامه امام چیست؟
یکی از موضوعاتی که مستمسک برخی از رفتارهای «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است، استناد به «بند میم وصیت نامه امام» است اما برای فهم دقیقتر از این توصیه باید به نکاتی توجه داشت.
روزنامه خراسان طی یادداشتی نوشت: یکی از موضوعاتی که مستمسک برخی از رفتارهای «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است، استناد به «بند میم وصیت نامه امام» است. حضرت امام در وصیت نامه خود در این فراز به مردم و جوانان حزب اللهی توصیه می کنند در صورت کوتاهی دستگاه های مربوطه، خودشان از انجام این امور جلوگیری کنند.(1) برای فهم دقیق تر از این توصیه باید به نکاتی توجه داشت که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد: غرض تشکیل حکومت ضرورت ایجاد حکومت برای اداره امور اجتماعی از جمله بدیهیات است که کمتر کسی را می توان یافت که این ضرورت را منکر شود. حکومت، آزادى هاى فردى را در چارچوب مصالح اجتماعى حفظ می کند و در پرورش استعدادها می کوشد و مردم را به وظایف خود آشنا و قوانین را اجرا می کند. حکومت اسلامی در دوران غیبت نیز به طور کلی با 2 ویژگی «اسلامی بودن قوانین» و «حاکم بودن ولی فقیه» اهداف فوق الذکر را دنبال می کند. فرضاً اگر بنا بود هر فرد یا گروهی قوانین مدنظر خود در جامعه را حاکم کنند، این غرض اساسی از تشکیل حکومت زیر سؤال رفته و «هرج و مرج» در جامعه حاکم خواهد شد. نقش و وظیفه مردم در حکومت اسلامی از سوی دیگر در حکومت اسلامی، وظیفه اساسی کارگزاران استخراج، تصویب و اجرای قوانین با استفاده از منابع الهی و اسلامی است و حق پیاده کردن قوانینی «برخلاف اسلام»را ندارند که این موضوع در قانون اساسی جمهوری اسلامی که با رأی قاطع اکثریت مردم نیز پذیرفته شده، تصریح شده است.(2) در راستای این هدف، علاوه بر نهادهای نظارتی حاکمیتی، مردم نیز نقش اصلی و محوری دارند و با رصد عملکرد نمایندگان خود در عرصه های گوناگون حکومت در همه قوا و مسئولیت ها، علاوه بر مطالبه «اجرای دستورات الهی» در قالب امر به معروف، بر عملکرد آنان نیز «نظارت» و در صورت تخلف در قالب نهی از منکر، انتقاد و اعتراض کنند. ابزار نهی از منکر مسئولان در مراتب مختلف نهی از منکر آنچه که ظهور و بروز دارد، 2 مرحله «تذکر لسانی» و «برخورد عملی» است. جدا از آنکه می توان برای اقدام عملی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر «گرفتن» و «بستن» و «زدن»، اقدامات عملی دیگری مانند تدابیر عملی تبلیغی و فعالیت های ایجابی فرهنگی نیز متصور شد(3) ، مراجع تقلید وظیفه مردم در «دوران حکومت اسلامی» را منحصر در تذکر لسانی می دانند و فراتر از آن را نه تنها لازم نمی دانند بلکه در برخی از موارد «حرام» می دانند. رهبر معظم انقلاب در این خصوص می فرمایند: «بعضى خیال مىکنند تا منکرى دیده شد، باید با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحى داریم که از مشت کارگرتر است. آن چیست؟ سلاح زبان. زبان از مشت خیلى کارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است؛ مشت کارى نمیکند.»(4) اگر در مرحله ای هم نیاز به حضور فیزیکی و برخورد عملی به وجود آمد این مرحله نیز در اختیار نیروهایی است که قانون حکومت اسلامی به آنان این اجازه را داده است، نه هرکس براساس احساس تکلیفی که کرد به صورت خودسرانه اقدام به مجازات کردن شخص خاطی کند: « امر به معروف، یک مرحله گفتن و یک مرحله عمل دارد. مرحله عمل، یعنى اقدام با دست و با زور. این مرحله، امروز به عهده حکومت است و باید با اجازه حکومت انجام بگیرد و لا غیر.»(5) حکم حکومتی رهبری در رابطه با حرمت اقدامات خودسرانه در سال 78 یکی از نشریات در توهینی به ساحت یکی از ائمه(ع)، خشم مردم انقلابی را برانگیخت و راهپیمایی هایی در محکومیت در این خصوص برگزار شد که رهبر انقلاب ضمن قدردانی از اعلام اعتراض مردم، هشداری را نیز در خطبه های نمازجمعه به برخی از گروه ها دادند، ایشان فرمودند: «شنیده شده در گوشه و کنار راجع به همین مطلبى که نوشته شده است، بعضی ها گفتهاند ما اقدام مىکنیم، مجازات مىکنیم؛ ابداً. در نظام اسلامى، این کار به مسئولان مربوط است.در نظام اسلامى، این کارها مربوط به حکومت است. اوّلًا دستگاه قضایی باید تشخیص دهد؛ چون یکوقت هست یک نفر از روى غفلت مىنویسد؛ یکوقت نمىداند توهین است؛ یکوقت مسامحه کرده؛ یکوقت تعمّد داشته است؛ اینها احکامش فرق مىکند. این کسانى که در کار قضایی مسئول امورند، یقیناً علاقهشان به ولىعصر ارواحنا فداه، نسبت به اسلام و نسبت به این مسائل، از آن کسانى که این اظهارات را مىکنند، کمتر نیست. آنها غیرت دینى دارند، اینها هم غیرت دینى دارند. اینها در نزد خداى متعال و پیش مردم، مسئول هم هستند. بنابراین، باید نگاه کرد و دید که چگونه بوده است. هر شکلى داشته باشد، حُکمى دارد. آن چیزى که مهم بود، انجام شد و آن، عکسالعمل ملت ایران بود. ملت ایران نشان داد که در مقابل چنین چیزهایى اینطور به خروش مىآید؛ این درست است. علماى بزرگ و شخصیت ها، همه نشان دادند که یکپارچه در مقابل چنین چیزى، احساسات و عقل و ایمانشان به جوش مىآید؛ این خوب است؛ اما اینکه حالا شخصى را که باید مجازات شود، چه مجازاتى بکنند، چطور مجازات کنند؛ چه کسى مجازات کند، اینها دیگر مربوط به آحاد مردم نیست؛ این مربوط به مسئولان است. ما هم البته مراقب هستیم که از هیچ طرف نه کوتاهى شود، نه از آن طرف زیادهروى شود. این را شما بدانید که در اسلام، کوتاهى هم غلط است، زیادهروى هم غلط است. یک خطّ درست و صحیحى وجود دارد که خطّ اسلام است و باید بدون کم و زیاد اجرا شود. .اگر کسى احساساتى هم دارد، خیلى خوب، آن احساسات پیش خداى متعال قطعاً اجر خواهد داشت؛ اما اگر عمل و اقدامى برخلاف موازین باشد، از آحاد مردم یقیناً پیش خدا هم اجرى ندارد. من هم که حالا نهى کردم؛ یعنى غیر از حرمت قانونى، حرمت شرعى هم پیدا کرد؛ مراقب باشید. اگر کسى به فرض از لحاظ تقلید، مقلّد کسى هم هست، بنده که نهى کردم، براى او حرام خواهد شد؛ این فتواى همه علماست. کسى حق ندارد یکوقت کار نسنجیدهاى انجام دهد»(6) رهبر معظم انقلاب در این بیانات خود صراحتاً اقدام بالاتر از تذکر لسانی را برای گروه های مردمی حرام شرعی اعلام کرده اند و مخالفت خود با این حرکات را اعلام کرده اند. البته باید توجه داشت که «تذکر لسانی»منحصر به گفت وگوی فردی نیست و قالب های مختلفی می تواند داشته باشد که از جمله آن ها می توان به استفاده از رسانه های مختلف، اعلام موضع، تجمع، راهپیمایی، مطالبه از مسئولان ذی ربط و نمایندگان مجلس و... در «چارچوب قانون»اشاره کرد و اساساً در نظام جمهوری اسلامی بعید است امری مشروع تبدیل به مطالبه عمومی بشود و مسئولان قادر به تخطی از آن باشند به خصوص اگر این مطالبه «اجرای قوانین الهی» باشد. تعیین تکلیف از سوی رهبر در برخی از موارد نیز که نیاز به حضور عمومی مردم برای مقابله با یک منکر باشد و استفاده از ظرفیتهای گوناگون قانونی نیز امکان پذیر نباشد، مردم باید مستقیماً از ولی فقیه کسب تکلیف کنند: «جلوگیری قهرآمیز از کارهای خلاف و تخریبی این احزاب باید صرفاً به وسیله نهادهای قانونی و حکومت صورت گیرد، زیرا اگر افراد و نهادهای غیرحکومتی بخواهند با آنها برخورد قهرآمیز داشته باشند، کار به هرج و مرج خواهد کشید و این برخلاف مصلحت کل جامعه و برخلاف تعالیم اسلام است. در مواردی که نهادهای قانونی مسئول، توانایی لازم را برای این جلوگیری نداشته باشند یا در ایفای وظایف قانونی خود در برابر اعمال تخریبی یا نظایر آن کوتاهی کنند، افراد و سازمانهای اسلامی به حکم وظیفه عمومی امر به معروف و نهی از منکر باید از مسئولان بخواهند که به وظایف قانونی خویش عمل کنند و آنها را در این راه یاری دهند و اگر این اقدام آنها هم بی نتیجه بماند و نگران شوند که کارهای خلاف و تخریبی سازمانهای ضداسلامی، موجودیت و مصالح عالیه اسلام و امت اسلامی را تهدید می کند ، همه افراد و احزاب و سازمانهای مسلمان و متعهد وظیفه دارند از رهبری مستقیماً کسب تکلیف کنند و طبق دستور مستقیم ولی امر عمل نمایند، تا بدین ترتیب، هم واجب مهم نگهبانی از جمهوری اسلامی زمین نماند و هم به راه هرج و مرج و خودسری کشانده نشوند.»(7) رهبر معظم انقلاب نیز خود در این رابطه فرموده اند: «هیچ چیزی مجوّز این نیست که بگویند چون نیروی انتظامی و قوه قضاییه عمل نکردند، خودمان وارد میدان شدیم؛ نخیر، آن روزی که لازم باشد مردم برای حادثهای خودشان وارد عمل شوند، رهبری صریحاً به آنها خواهد گفت.»(8) معنای «بند میم وصیت نامه امام» براساس توضیحات فوق بعید است که حضرت امام منظورشان از «دعوت مردم به انجام تکلیف» اقدامات خودسرانه و خارج از چارچوبهای قانونی باشد. باید به این نکته نیز توجه کرد که بیانات امام و هر فرد متفکری دارای محکم و متشابه، عام و خاص و مطلق و مقید و... است و برای فهم مراد کلام ایشان در ابتدا باید به بستر متنی کلام (قبل و بعد جملات تقطیع شده) توجه داشت و سپس با رجوع به مبانی اندیشه و سایر بیانات، مقصود ایشان را دریافت. به عنوان مثال این فراز از بیانات امام (ره)شاید به نوعی در تفسیر این بند از وصیت نامه ایشان کمک کند: «همه شما، هر کس به کشورش اعتقاد دارد، هر کس به دیانتش اعتقاد دارد، به خدا اعتقاد دارد، امروز باید این را حفظش بکند و اختلافات جزئى که بین افراد هست اینها را کنار بگذارند و آن طور نباشد که تمام همِّ ما صرف این بشود که او را عقب بزنیم؛ خودم جلو بیایم و آن چه بشود، آن آلوده بشود، آن چه بشود، این نباشد. همه ما همّمان صرف این باشد که اگر یک کسى هم خطا مىکند برادرانه بروند بهش حالى کنند که این کار درست نبوده است، تو باید چه بکنى، اگر باورش نیامد و دیدید که آدم صحیحى نیست، آن وقت باید به مراکزى که هستش گفته بشود تا جلویش را بگیرند.»(9) شاید بتوان از این عبارت و مبانی امام در خصوص وظایف حکومت اسلامی و نقش مردم در آن، ضرورت عمل به تکلیف در چارچوب قانون را برداشت کرد. البته امکان وجود تفاوت دیدگاه میان رهبر معظم انقلاب و حضرت امام در این خصوص که البته ممکن است به خاطر تفاوت شرایط زمانی نیز بوده باشد، را منکر نمی شویم، که در صورت وجود این تفاوت نیز، عمل به نظر ولی فقیه فعلی بر افراد جامعه واجب است. قدر دانستن احساسات پاک جوانان غیور البته باید توجه داشت توضیحات فوق به معنای سرکوب انگیزه مقدس و شور انقلابی جوانان و افرادی که با مشاهده منکرات و زشتی ها اقدام به موضع گیری (ولو با افراط در نوع عمل و اشتباه) می کنند، نیست و اساساً حمایت های رهبری از این جوانان نیز به دلیل خطر محافظه کار شدن و سکوت جامعه اسلامی در برابر منکرات است که البته باید مقابل زیاده روی و تندروی آنان ایستاد و آنان را آگاه کرد: «حالا این حرف من بهانهاى نشود براى اینکه یک عدهاى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه جوانهاى غیور کشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى کشور را فرزندان خودم می دانم و پشت سر آنها قرار می گیرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غیور حمایت می کنم؛ منتها همه را توصیه می کنم به این که در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار کنند؛ قانون را مراعات کنند. همه باید قانون را مراعات کنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.»(10) ارجاعات: 1 - اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و رؤسای جمهور مابعد و به شورای نگهبان و شورای قضایی و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاه های خبری و مطبوعات و مجلهها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران میشود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است. و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادی های مخرب باید جلوگیری شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول میباشند. و مردم و جوانان حزباللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور کردند به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی کردند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند . خداوند تعالی مددکار همه باشد. 2 - اصل چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد. این اصل بر اطلاق یا عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است... 3 - ک: کتاب ده گفتار، گفتار امر به معروف و نهی از منکر، شهید مطهری 4- بیانات در دیدار جمعی از دانشآموزان و دانشجویان 15/8/70 5- بیانات در دیدار مردم قم 19/10/68 6- بیانات در خطبههای نمازجمعه 9/7/78 7-مواضع ما،مواضع تفصیلی حزب جمهوری اسلامی، ص 68و69 8- بیانات در مراسم تنفیذ ریاستجمهوری سال80، 11/5/80 9- 20/3/1359 10- بیانات در حرم رضوی در آغاز سال 91، 1/1/91 مطلب فوق مربوط به سایر رسانهها میباشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/
94/03/28 - 09:52
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]
صفحات پیشنهادی
آیا بند"میم" وصیتنامه امام راحل، به معنای بی قانونی و هرج و مرج طلبی است؟
آیا بند میم وصیتنامه امام راحل به معنای بی قانونی و هرج و مرج طلبی است سیاست > رهبری - روزنامه خراسان در مقاله ای نوشت يکي از موضوعاتي که مستمسک برخي از رفتارهاي «خارج از چارچوب قانون» در جامعه شده است استناد به «بند ميم وصيت نامه امام» امعناي بند ميم وصيت نامه امام چيست؟
معناي بند ميم وصيت نامه امام چيست روزنامه خراسان نوشت يکي از موضوعاتي که مستمسک برخي از رفتارهاي خارج از چارچوب قانون در جامعه شده است استناد به بند ميم وصيت نامه امام است حضرت امام در وصيت نامه خود در اين فراز به مردم و جوانان حزب اللهي توصيه مي کنند در صورت کوتاهيبند میم وصیتنامه؛ نظارت مردمی قانون مدار
بند میم وصیتنامه نظارت مردمی قانون مدارفتوای فقهی امام خامنه ای هم همین است که مردم در حکومت اسلامی در امر به معروف باید به تذکر لسانی اکتفا کنند و اقدام و عمل را به حکومت اسلامی بسپارند توکل به خدا و اعتماد به مردم کلید واژههای امام خمینی در رون انقلاب و سپس پیروزهاشمی رفسنجانی دیدگاه امام(ره) درباره قطعنامه را نگفت!
در آستانه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی ره هاشمی رفسنجانی دیدگاه امام ره درباره قطعنامه را نگفت البته این مطالب ناگفته نیست و در طول سالهای پس از پیروزی به مناسبتهای خاص این حرفها را گفتم و اگر مطلبی را نگفتم حتماً هنوز نباید بگویم به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز آیت&کواکبیان در مجمع عمومی فوقالعاده خانه احزاب: اصلاح بندهای ۱۵ و ۲۲ اساسنامه خانه احزاب در دستور کار امروز مجمع
کواکبیان در مجمع عمومی فوقالعاده خانه احزاب اصلاح بندهای ۱۵ و ۲۲ اساسنامه خانه احزاب در دستور کار امروز مجمع عمومی رهبری فرمودند که مطلقاً با تحزب مخالفت نداریمرئیس موقت مجمع عمومی خانه احزاب گفت در جلسه امروز مجمع عمومی تنها ۲ ماده ۱۵ و ۲۲ اساسنامه خانه احزاب که باعث برخی اختبازخوانی اقدامات مهم امام خمینی در آخرین سال حیات آخرین روزها، آخرین تصمیمات روحالله
بازخوانی اقدامات مهم امام خمینی در آخرین سال حیاتآخرین روزها آخرین تصمیمات روحاللهییرمرد آماده رفتن بود تکلیف قائممقامی را با عزل منتظری روشن کرد مجمع تشخیص مصلحت را برای اختلافات شورای نگهبان و دولت و مجلس شکل داد جنگ را به پایان برد دستور بازنگری در قانون اساسی را هم دادپژوهشگر و محقق کویتی در مصاحبه با فارس: رسانهها باید نقش پررنگتری در ترویج آرمانهای امام خمینی ایفا کنند/وصی
پژوهشگر و محقق کویتی در مصاحبه با فارس رسانهها باید نقش پررنگتری در ترویج آرمانهای امام خمینی ایفا کنند وصیتنامه امام باید در تمامی خانهها باشدپژوهشگر و محقق مسائل خاورمیانه و ایران از کشور کویت ضمن تأکید بر ترویج اندیشههای امام خمینی ره گفت که ایشان تمامی تلاش خود را برایولایت فقیه، تنها حافظ استقلال و پیشرفت کشور است/ توجه به وصیتنامه و سیره امام(ره)؛ بهترین راه برای توسعه تفکر
کوهکن در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران ولایت فقیه تنها حافظ استقلال و پیشرفت کشور است توجه به وصیتنامه و سیره امام ره بهترین راه برای توسعه تفکر ایشان عضو جامعه نمایندگان ادوار با بیان اینکه یکی از میراثهای پربها و پرارزشی که از نگاه و باور حضرت امام ره بیرون آمده ولایت فقیهنامهای به رهبری درباره ورود زنان به ورزشگاه
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۱۴ جمعی از طلاب حوزههای علمیه در نامهای به رهبر انقلاب و مراجع تقلید درباره حضور بانوان در ورزشگاهها ابراز نگرانی کردند و خواستار ممانعت از این قبیل اقدامات شدند به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از این نامه سرگشاده آمده است ماوصیتنامه سیاسی الهی امامخمینی(ره) / متن و صوت
به مناسبت چهاردهم خرداد وصیتنامه سیاسی الهی امامخمینی ره متن و صوت متن و کلیپ صوتی قرائت کامل وصیت نامه رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره توسط مقام معظم رهبری را در ادامه گزارش بخوانید و بشنوید به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران امام خمینی نگارش وصیتنامههاشمی: دیدگاه امام(ره) درباره قطعنامه را نگفتهام
هاشمی دیدگاه امام ره درباره قطعنامه را نگفتهامتاریخ انتشار دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳ ۵۵ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که از امام ره و انقلاب ناگفتههایی دارد که تاکنون جایی نگفته و فعلا هم نخواهد گفت آیتالله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه تفصیلی که باهاشمی: دیدگاه امام(ره) درباره قطعنامه را نگفتهام |اخبار ایران و جهان
هاشمی دیدگاه امام ره درباره قطعنامه را نگفتهام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که از امام ره و انقلاب ناگفتههایی دارد که تاکنون جایی نگفته و فعلا هم نخواهد گفت کد خبر ۵۰۵۳۲۱ تاریخ انتشار ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲ ۲۵ - 01 June 2015 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که ازحجتالاسلام اکرمی در گفتوگو با فارس: برای شناخت امام(ره) باید به صحیفه و وصیتنامه امام رجوع کرد/تأکید ویژه ا
حجتالاسلام اکرمی در گفتوگو با فارس برای شناخت امام ره باید به صحیفه و وصیتنامه امام رجوع کرد تأکید ویژه امام خمینی بر استکبارستیزیرئیس شورای فرهنگی نهاد ریاستجمهوری گفت هرکه اهل مطالعه و ارادت به امام است باید صحیفه امام را به درستی مطالعه و وصیتنامه امام ره را بخواند تاامام جمعه تبریز: مسئولان اصول عملی مکتب امام و رهنمودهای رهبری را اجرایی کنند
امام جمعه تبریز مسئولان اصول عملی مکتب امام و رهنمودهای رهبری را اجرایی کنندامام جمعه تبریز از مسئولان خواست اصول عملی امام راحل و رهنمودهای مقام عظمای ولایت را برای تعالی و عظمت کشور اسلامی موبهمو اجرا کنند به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز آیتالله محسن مجتهدشبستری امروزاز امام و انقلاب ناگفتههایی دارم که فعلا نخواهم گفت/ دیدگاه امام(ره) درباره قطعنامه 598 را هنوز نگفتهام
از امام و انقلاب ناگفتههایی دارم که فعلا نخواهم گفت دیدگاه امام ره درباره قطعنامه 598 را هنوز نگفتهام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد که از امام ره و انقلاب ناگفتههایی دارد که تاکنون جایی نگفته و فعلا هم نخواهد گفت آفتاب آیتالله هاشمی رفسنجانی در بخشی از مصاحبه تفصمتن کامل وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره)
قرائتشده توسط حضرت آیتالله خامنهای متن کامل وصیتنامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی ره شناسهٔ خبر 2767804 - پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۶ دین و اندیشه > آیین ها و تشکل های مذهبی با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل خدا از خدمت خواهران و برادران مرخص وکریمی اصفهانی در گفتوگو با فارس مطرح کرد سه پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای تغییر اساسنامه خانه احزا
کریمی اصفهانی در گفتوگو با فارس مطرح کردسه پیشنهاد جبهه پیروان خط امام و رهبری برای تغییر اساسنامه خانه احزاب رأیگیری باید از دورن هر جناح صورت گیردعضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت ما معتقدیم اگر قرار است به یک کاندیدای اصولگرا رای داده شود این رایگیری باید از همان جناح صو-
گوناگون
پربازدیدترینها