تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براى كسب بلند مرتبگى از وطن خود دور شو و سفر كن كه در مسافرت پنج فايده است: برطرف ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار ویژه روزنامه کیهان کاخ سفید: بازرسی از ایران یک سناریوی منحصر به فرد است/ شاهزاده سعودی: با اسرائیل هستیم و مخالف ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: اخبار ویژه روزنامه کیهان
کاخ سفید: بازرسی از ایران یک سناریوی منحصر به فرد است/ شاهزاده سعودی: با اسرائیل هستیم و مخالف ایران
شاهزاده عیاش و جنایتکار سعودی گفت ما مخالف شیعه و ایران، و در کنار اسرائیل هستیم.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید: بازرسی از ایران یک سناریوی منحصر به فرد است/ شاهزاده سعودی: با اسرائیل هستیم و مخالف ایران



به گزارش فارس، اخبار ویژه روزنامه کیهان در روز پنج شنبه را در ادامه می خوانید: کاخ سفید: بازرسی از ایران یک سناریوی منحصر به فرد است
سخنگوی کاخ‌سفید تصریح کرد بازرسی مدنظر از برنامه هسته‌ای ایران فراتر از پروتکل الحاقی و یک بازرسی ویژه است.
جاش گفت: بازرسی تمام زنجیره تامین دقیقا به ما این اطمینان را می‌دهد که مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت.
وی گفت: کارشناسان در حال حاضر در حال گفتگو درباره جزییات این مسئله در اروپا هستند. ما شاهد هستیم ایران در توافق سیاسی که اوایل آوریل به آن رسیدیم اساسا به همکاری با سرزده‌ترین بازرسی‌ها که تاکنون بر یک کشوری اعمال شده، موافقت کرده است.
سخنگوی کاخ‌سفید گفت: آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای یک پروتکل استاندارد دارد که در انجام این نوع بررسی‌ها از آن تبعیت می‌کند اما مسلما اوضاع درباره ایران به خاطر شرایط منحصر به فرد برنامه هسته‌ای ایران متفاوت است. ارنست گفت: آنچه که در این سناریوی خاص منحصر به فرد است این است که بازرسی‌ها در سراسر زنجیره تامین انجام می‌شود. ما فقط به تاسیسات هسته‌ای یا تاسیسات نظامی نگاه نمی‌کنیم بلکه بازرسی‌ها شامل برخی تاسیسات تولید که برای عملیاتی شدن تاسیسات هسته‌ای مهم است نیز می‌شود. این بازرسی همچنین شامل منابع اورانیوم در داخل ایران می‌شود تا زمانی که این مواد اکتشاف یا انتقال می‌یابند، مورد بررسی قرار گیرند. بنابراین ما به همه زنجیره تامین نظارت خواهیم داشت که می‌تواند به آمریکا و شرکای بین‌المللی این اطمینان را بدهد که ایران به توافق گسترده‌تر (جامع) پایبند است و فقط زمانی که ایران این گام‌ها را بردارد، آمریکا و جامعه بین‌المللی آماده خواهد بود نوع خاصی از کاهش تحریم‌ها را پیشنهاد کند که می‌دانیم سران و مردم ایران مشتاق آن هستند.
وی افزود: نگرانی‌هایی درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد که کارشناسان در اروپا در حال گفت‌وگو درباره آن هستند و در متن توافق نهایی باید حل و فصل شوند اما بازرسی تمام زنجیره تامین دقیقا به ما این اطمینان را می‌دهد که مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای وجود نخواهد داشت. ما می‌دانیم تجهیزات خاصی برای راه‌اندازی هر نوع تاسیسات هسته‌ای نیاز است. بنابراین با رفتن به تاسیسات تولید و راستی آزمایی درباره این که این تجهیزات تولید نشده است و اگر تولید شده باشد به کجا می‌رود. اطمینان زیادی بدست خواهیم آورد که تجهیزات تولید شده در این تاسیسات برای مسیر مخفی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست. همین کار را می‌توانیم در تاسیسات استخراج انجام دهیم. ما خواهیم دانست که این مواد به کجا می‌روند و می‌توانیم راستی‌آزمایی کنیم که این مواد برای مسیر ناشناخته برای رسیدن به سلاح هسته‌ای نیست.

آمریکا به بهانه داعش پایگاه‌های جدید در عراق می‌سازد
وزارت دفاع آمریکا قصد دارد به بهانه نزدیک کردن مستشاران نظامی خود به خطوط جنگ با داعش، پایگاه‌های نظامی جدیدی در عراق ایجاد کند.
به گزارش العالم، استیو وارن سخنگوی پنتاگون گفت پایگاه التقدم در استان الانبار ممکن است جزء نخستین پایگاه‌های جدید آمریکا در عراق باشد و 450 نظامی آمریکایی که اخیراً به دستور اوباما به عراق اعزام شده بودند، در این پایگاه مستقر خواهند شد. ما در حال بررسی ایجاد پایگاه‌های دیگری شبیه به پایگاه التقدم در مناطق دیگر عراق هستیم.
این یگان در پایگاه هوایی جدید التقدم واقع در حدود 40 کیلومتری رمادی مستقر خواهد شد که هدف آن پشتیبانی از هنگ هشتم ارتش عراق و آموزش آن برای بازپس‌گیری رمادی مرکز استان الانبار و بزرگترین شهرهای استان عراق است.
ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد که می‌توان همزمان با اقدام ارتش عراق در بازپس‌گیری مناطقی که پیشتر تحت کنترل داعش بود، می‌توان پایگاه‌های نظامی آمریکایی جدید دیگری پس از پایگاه التقدم ایجاد کرد.
وی افزود: ما همواره در حال بررسی مسئله ضرورت ایجاد پایگاه‌های جدید هستیم. می‌توانم یک پایگاه را در محور بغداد- تکریت- کرکوک به سمت موصل، دومین شهر بزرگ عراق و مرکز استان نینوا را تصور کنم.
خبرگزاری رویترز می‌گوید با وجود آنکه 3100 سرباز فعلی، بسیار کم‌تر از 170 هزار سرباز، در اوج حضور ارتش آمریکا در عراق- زمان ریاست جمهوری جرج بوش- است، اما این افزایش نیرو، نخستین نشانه تصمیمات تازه در استراتژی اوباما در عراق است. داعش یک سال پیش موصل را تصرف کرد.

واکاوی 2 سال عملکرد دولت در روزنامه اصلاح‌طلب
«با واکاوی عملکرد 2 ساله دولت به این نتیجه می‌رسیم که جز یکسری کارهای روبنایی و گران کردن کالاها هیچ کار مهمی انجام نگرفته است.»
روزنامه آرمان در یادداشتی نوشت: مردم همچنان امیدوار و منتظر فعالیت‌های دولت برای بهتر شدن شرایط اقتصادی و ارتقای سطح زندگیشان هستند. همچنین پایبند بودن دولت به تعهداتش، مسأله مهم دیگری که مردم روی آن تأکید بسیار دارند و از رئیس جمهور منتخب خود می‌خواهند که اگر قولی به مردم داده‌اند، حتماً آن را انجام دهند و به تمام وعده‌هایشان وفادار باشند تا مردم فرق این دولت با دولت پیشین را قلباً احساس کنند.
این روزنامه افزود: اما با واکاوی عملکرد دو ساله دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده‌ایم که طی دو سال گذشته به جز یکسری از کارهای روبنائی از جمله توزیع یک دفعه سبد ناقص و نیمه کاره کالا، رفت‌وآمد چند هیأت اقتصادی خارجی به ایران و آغاز فاز دوم و سوم طرح هدفمندی یارانه‌ها که حاصلی جزء گرانی کالاها را در پی نداشته و طرح بیمه سلامت متأسفانه هیچ کارخانه ورشکسته‌ای احیاء نشده است. چه میزان اشتغال ایجاد کرده‌ایم؟ چه میزان تورم را (البته در عمل نه در حرف) کاهش داده‌ایم؟ وضعیت ارز و نرخ آن نسبت به سال گذشته چقدر تغییر کرده است؟
این روزنامه می‌نویسد: سایه رکود بیش از پیش بر سر مردم باقی مانده و دهها مورد و سؤال دیگر... که در ذهن همه مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد.
آرمان افزود: اوضاع اقتصادی کشور و وضعیت معیشتی باید بهبود یابد و ساختارهای اقتصادی کارآمدتر شوند تا بتوانند مطالبات مردم را برآورند. مع‌الاسف استنباط بر این است که هنوز طی دو سالی که گذشته نتوانسته‌ایم به وعده‌های داده شده جامه عمل بپوشانیم و باید با اجرای دقیق‌تر و مطلوب‌تر برنامه‌های اقتصادی سطحی از رضایت‌مندی مردم را تأمین کنیم.

افزایش نقدینگی در کنار حاکمیت رکود خلاف تبلیغات روحانی بود
آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی نقدینگی را عامل تورم می‌خواند اما حالا که نقدینگی به شکل چشم‌گیری رو به فزونی گذاشته، رکود نیز حاکم شده است!
وبسایت «فردا» در این زمینه با مرور سخنان رئیس جمهور نوشت: «به عرض ملت بزرگ ایران برسانم، اولین عامل بزرگ که موجب تورم شده، رشد بی‌حساب نقدینگی در جامعه بود. در سال 84 نقدینگی، 68 هزار میلیارد تومان بود، در پایان دولت رقمی در حدود 470 هزار میلیارد تومان که در حال حاضر هم از مرز 500 هزار میلیارد تومان عبور کرده است. شما 68 را نسبت به 500 در نظر بگیرید، هفت برابر شده است، یعنی نقدینگی کشور 7 برابر شده است.»، «جلوگیری از رشد افسار گسیخته نقدینگی که اثرات بدی بر تورم داشته و مشکلاتی جدی به وجود می‌آورد و از سویی اقتصاد را از رونق خواهد انداخت در دستور کار دولت قرار دارد.» و... اینها تنها نمونه‌هایی از اظهارات حسن روحانی در خصوص رشد نقدینگی و در نقد آن است که از پیش از انتخابات سال 92 آغاز شد و هر بار با شدت بیشتری ادامه یافت. انتقادی که البته به دولت قبل وارد بود اما دولت یازدهمی‌ها نگاه به آمار نقدینگی در طول بیش از 2 سال فعالیت خود را فراموش کرده‌اند. بنابر تعریف علم اقتصاد، افزایش نقدینگی برابر است با افزایش تورم. تورمی که در شرایط بد تولید رکود می‌آورد و به گواهی کارشناسان اقتصادی زیربنای اصلی مشکلات اقتصادی ایران است. در واقع روند صعودی حجم نقدینگی در کشور را باید هشداری برای کشور تلقی کرد، هشداری که نشان از رکود تورمی در کشور دارد.
فردا می‌افزاید: تجربه نشان داده است که تورم با نقدینگی رابطه مستقیم دارد و با افزایش نقدینگی، باید منتظر تورمی بالا در کشور بود. در واقع در مقابل هر میزان رشد نقدینگی، باید ارائه کالا و خدمات در جامعه افزایش یابد و اگر این توازن ایجاد نشود، تورم ایجاد می‌شود.
مهر ماه سال 93 بود که ابوالفضل اکرمی، مدیر کل اقتصادی بانک مرکزی از رسیدن حجم نقدینگی به 640 هزار و 700 میلیارد تومان در پایان مرداد و رشد 3/30 درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل خبر داد و گفت: پایه پولی با 9/4 درصد کاهش 110 هزار میلیارد تومان و ضریب فزاینده با 4/12 درصد رشد به 8/5 رسیده است. به تازگی هم به گفته رئیس کل بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان سال 1393 به 782 هزار میلیارد تومان رسیده است.
با این تفاسیر، براساس آمار، دولت‌های نهم و دهم طی 8 سال مجموعاً حجم نقدینگی کشور را حدود 400 هزار میلیارد تومان افزایش داد، اما دولت یازدهم فقط در 20 ماه نخست خود این رقم را 300 هزار میلیارد تومان بیشتر کرده است.
براساس آمار بانک مرکزی، در پایان تیر ماه سال 1392 یعنی همزمان با تغییر دولت، حجم نقدینگی کشور نزدیک به 480 هزار میلیارد تومان بود. از سوی دیگر و به گفته رئیس کل بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان سال 1393 به 782 هزارمیلیارد تومان رسیده است.
مقایسه این آمار نشان‌دهنده آن است که در 20 ماه فعالیت دولت حجم نقدینگی حدود 62 درصد یعنی معادل 300 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. به عبارت دیگر در حدود 600 روزی که از عمر دولت می‌گذرد روزانه 500 میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده شده است.
فردا می‌نویسد: نکته مهم اینجاست که نقدینگی رشد داشته اما رکود هنوز براقتصاد کشور حاکم است و رونق هم به تولید بازنگشته است.

شاهزاده سعودی: با اسرائیل هستیم و مخالف ایران
شاهزاده عیاش و جنایتکار سعودی گفت ما مخالف شیعه و ایران، و در کنار اسرائیل هستیم.
ولید بن طلال بن عبد العزیز در مصاحبه با شبکه بلومبرگ گفت: عربستان و کشورهای عرب از حمله اسرائیل به ایران جهت از بین بردن برنامه هسته‌ای این کشور حمایت می‌کنند، زیرا ما مخالف ایران و شیعه هستیم.
وی افزود: کشورهای اهل تسنن هر چند این موضوع را اعلام نمی‌کنند، اما آن را تأیید کرده و در دیدارهای محرمانه با مقامات رژیم صهیونیستی حمایت خود را از این اقدام ابراز داشته‌اند.
وی تأکید کرد: اعراب معتقدند که از سوی ایران و نه اسرائیل، تهدید می‌شوند ما و اسرائیل هر دو نسبت به موضوع برنامه هسته‌ای ایران اهتمام داشته و از آن نگرانیم.
میلیاردر سعودی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه اقتصادی بلومبرگ در مورد اینکه آیا اگر اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران حتی در صورت دستیابی گروه 5+1 به توافق با تهران حمله کند، کشورهای عرب از تل‌آویو حمایت خواهند کرد یا خیر، گفت که فرصتی برای موفقیت‌آمیز بودن این موضوع نمی‌بیند، اما با این وجود فاش کرد، کشورهای عرب فقط در رسانه‌های گروهی به محکوم کردن حمله اسرائیل به ایران خواهند پرداخت، اما در جلسات خصوصی از آن حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
وی ادعا کرد: ما از نظر تاریخی، ایران را تهدید بزرگی برای خود می‌دانیم و همواره میان دو امپراطوری فارس و عرب به ویژه مسلمانان اهل تسنن درگیری دایمی وجود داشته است.
وی تأکید کرد: اعراب احساس می‌کنند از سوی ایران و نه اسرائیل مورد تهدید قرار خواهند گرفت. امپراطوری فارس در گذشته بر تمام منطقه حکمرانی می‌کرد و هم اکنون در بحرین و عراق و سوریه و به واسطه حزب‌الله در لبنان و به واسطه حماس در غزه حضور دارد.
گفتنی است ولید بن طلال همان شاهزاده‌ای است که چند هفته پیش اعلام کرد به خلبانان بمباران کننده مردم یمن یکصد خودروی گران‌قیمت هدیه می‌کند.
اخیراً نشریه آمریکایی فارن افرز در گزارشی تصریح کرده بود عربستان سعودی و اسرائیل 50 سال است که روابط مخفیانه دارند.
همزمان با سخنان ولیدبن طلال، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسرائیل گفت که اعراب و کشورهای عربی خطری برای این رژیم ندارند و از جانب آنها خطری احساس نمی‌شود.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، موشه یعلون در کنفرانس امنیتی هرتزیلیا در نزدیک تل‌آویو به وضعیت راهبردی این رژیم پرداخت و گفت: «خطر یک حمله عربی امنیت اسرائیل را تهدید نمی‌کند.»
یعلون با بیان اینکه در سایه کاهش خطرات معمول و سنتی علیه اسرائیل تلاش‌ها برای سلب مشروعیت افزایش یافته است، گفت: «خبر خوب این است که خطر یک حمله از سمت کشورهای عربی وجود ندارد.»   مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است. بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی انتهای پیام/

94/03/28 - 01:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن