تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799092169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه سرگشاده و انتقادی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان خطاب به «امامعلی رحمان»


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
نامه سرگشاده و انتقادی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان خطاب به «امامعلی رحمان»
شورای سیاسی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در پی فشارهای مقامات دولتی این کشور علیه این حزب، نامه‌ای خطاب به «امامعلی رحمان» منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: نامه سرگشاده و انتقادی حزب نهضت اسلامی تاجیکستان خطاب به «امامعلی رحمان»



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «آزادگان»، شورای حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در پی فشارهای مقامات این کشور نامه‌ای خطاب به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور نوشت. حزب نهضت اسلامی تاجیکستان که تنها حزب دینی رسمی در آسیای مرکزی می‌باشد در این نامه خطاب به رئیس جمهور این کشور آورده است، امیدواریم با دخالت شخصی ریاست جمهور روند مناسبت‌های مقامات دولتی نسبت به حزب نهضت اسلامی از حالت کدورت بیرون رفته و به فضای سالم و همکاری تبدیل شود.
در این نامه عنوان شده است، به دلیل بی‌نتیجه ماندن شکایت و درخواست‌های حزب نهضت اسلامی تاجیکستان به نهاد‌های مسئول به دلیل فشار‌های بی دلیل، شورای سیاسی حزب تصمیم گرفت تا رسماً به رئیس جمهور مراجعه کند. در بخشی از خطابه آمده است، این نامه در نوبه خود یک اقدام استثنایی است و بدین معنی است که شورای سیاسی حزب نهضت اسلامی از فشار‌ها، تهدید‌ها، تحقیر‌ها و قانون‌شکنی‌های آشکار و پنهان مقامات دولتی علیه اعضا و مسئولین حزب شدیدا نگران بوده و درخواست دخالت بی‌واسطه شما را در این موضوع به عنوان رئیس جمهور این کشور  که ناظر بر تمام تحولات کشور است را ضروری می داند. در این نامه سرگشاده که برخی خبرگزاری‌های دیگر تاجیکستان نیز مبادرت به انتشار آن کرده‌اند، با تاکید بر فشارهای دولتی که علیه این حزب از سال 2012 به اوج خود رسیده است، آمده است: هدف از فشارها ایجاد فضای ترس و هراس و ناامیدی بین اعضای حزب نهضت اسلامی و نیز ضعیف و فلج کردن ساختارهای حزب بوده و اکنون شاهد پایمال شدن توافقات سازشنامه صلح هستیم
همچنین در این نامه انتقادی آمده است، سکوت ریاست جمهوری به عنوان ضامن حفظ قانون باعث بیشتر شدن اعمال غیرقانونی مسئولین دولتی شده است.
همچنین در بخش دیگر این نامه آمده است، حزب نهضت اسلامی سیاست صبر و تحمل را تنها به دلیل حفظ منافع ملی و دولتی اتخاذ کرده و اکنون با وجود ناامیدی های زیاد آن را ادامه خواهد داد.
شورای سیاسی حزب نهضت اسلامی در بخش دیگری از نامه منتشره می‌گوید، صلح و وحدت ملی نمی‌تواند تنها از حساب صبر و تحمل یک طرف استوار و مداوم باشد.
در این نامه با اشاره به برخی کارشکنی‌های خودسرانه مقامات دولتی آمده است، مسئولیت حفظ صلح و روحیه وحدت ملی پیش از همه برعهده حکومت و رهبر آن است و جای تأسف است که برخی از مقامات دولتی خود تبدیل به عاملی وحدت شکن و بی‌ثبات شده‌اند.
همچنین حزب نهضت اسلامی در این نامه خواستار همکاری و همزیستی بین همه قشرهای جامعه و مناسبت خوب با حکومت و ساختارهای دولتی شد.
این نامه سرگشاده حزب نهضت اسلامی که در برخی رسانه‌های تاجیکستان نیز منتشر شده است، در بخش دیگری از مطلب خود با طرح سوالاتی برخی سیاست‌های دولت را مورد سرزنش قرار می‌دهد.
در این بخش از نامه آمده است، آیا نیرو‌ها و شخصیت‌های مخالف روند وحدت و مصالح ملی در داخل کشور و داخل مقامات نیستند؟  آیا وقت آن نرسیده‌است که سرچشمه‌های رشد افراط‌گرایی و تروریسم را نه در حزب نهضت اسلامی، روحانیت و مساجد، بلکه در اداره و مقامات دولتی از جمله ، نهاد‌های امنیتی و سیاست‌های اشتباهی آن‌ها جستجو کرد؟ آیا باید منتظر شد که چندین افسر و مسئول د‌یگر این مقامات به گروه‌های افراطی بپیوندند؟
همچنین دیگر سوالاتی نیز در این نامه سرگشاده مطرح شده است، اینکه چگونه می‌توان به سیاست‌های مقامات دولتی اعتماد کرد، که این همه مدت افراط‌گرایی و تروریست احتمالی را در بین اعضا و طرفداران حزب نهضت اسلامی و روحانیون جستجو می‌کردند و اکنون معلوم شد که فقط اقدامات غیرقانونی و مغرضانه برخی از آن‌ها باعث پیوستن افسران عالی مقام به گروه‌های افراطی شده است؟ در پایان این نامه نیز آمده است، آیا مقامات دولتی درک می‌کنند که روز به روز روحیه افراط ‌گرایی بین جوانان بیش‌تر شده است و عامل اصلی آن نه در فعالیت حزب و حرکت‌های سیاسی کشور و یا روحانیت، بلکه در مشکلات اقتصادی،اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و برخورد نامناسب مقامات نسبت به حقوق و آزادی‌های شهروندان می‌باشد؟ مگر تعدادی از پیوستگان به این سازمان‌ها، تربیت یافتگان مکتب‌های تابع نظام آموزشی کشور و یا فرزندان کارمندان امروز یا سابق مقامات دولتی یا خانواده‌های دنیوی نیستند؟ تأکید بر لزوم درک ریاست جمهوری از این که خیانت آشکار به آرمان های ملی و عهد و پیمان 18 سال پیش صورت می گیرد. آیا رهبریت دولت این را می بیند و درک می کند یا نه؟ به اعتقاد کارشناسان، این تندترین واکنش حزب نهضت اسلامی تاجیکستان از زمان سازشنامه صلح علیه برخی جریانات دولتی است. انتشار این نامه در حالی صورت می‌گیرد که محی الدین کبیری رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، از حدود 2 ماه پیش و پس از دست دادن 2 کرسی پارلمانی که در اختیار این حزب بود، در ترکیه بسر می‌برد. طی چند روز گذشته نیز شایعاتی در خصوص برگزاری نشست فوق العاده حزب نهضت اسلامی بمنظور بررسی بازگشت یا احتمال تمدید عدم حضور کبیری در تاجیکستان مطرح شد که از طرف مقامات حزب این خبر تکذیب شد. انتهای پیام/ز
   

94/03/27 - 22:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن